naar de DA/weirdo slaapt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: naar de DA/hij balanceert tussen leven en

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Voor al die problemen als Weidro weer thuis is zijn er oplossingen te vinden.
Je hebt zoveel steun hier, dat moet allemaal goed komen!

ik weet zekerdat er goed voor hem gezord wordt en dat betekent ook dat ze hem keren als het nodig is. Ze zullen natuurlijk wel een afweging  maken in hoeveel je aan z'n hond doet en wat er op dit moment het belangrijkste is.

Probeer tot 14.00u een heel klein beetje afleiding te zoeken, andres hou je het zelf misschien niet vol ...
ga ff met de kids wat doen, knuffel je andere monsters ofzo.

Ik weet dat het allemaal doelloos lijkt en voelt maar het is wel goed voor jezelf.

:-* :-* :-* Komt goed, zeker weten!
belgje
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door belgje »

nee moet je daar niet teveel zorgen om maken, dat komt allemaal inorde.
zou gewoon maken dat als hij thuiskomt dat hij in zijn eigen bedje(mandje) kan met zijn dekentje dat hij gewend is, op zijn eigen plekkie dat hij altijd gewend is, niet teveel veranderingen doen.
oja en een massage elke dag zou wel deugd doen, hij zal dit heerlijk vinden. ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

vanaalst schreef: ja, da's wel waar, want ik vroeg gisteren hoe of wat met zijn darmen, want ja, als die komen stil te leggen....
Maar zijn buikje wordt gemasseerd en meneertje heeft een stukje lamshart op en misschien heeft ie vanmorgen wel weer wat op!!!
Die darmen liggen niet stil, want eerder schreef je dat hij sondevoeding kreeg, dus dan blijft alles toch bezig, zij het met mate, maar ze laten 'm daar echt niet verkleven.

Watvoor dieet hij straks moet hebben is even afwachten wat de "schade" is. Heeft hij verminderde nierfunctie o.i.d. dan kun je een aangepast barfmenu voeren.
Onze Mucho heeft 14 dagen daar gelegen en is uiteindelijk iets te vroeg naar huis gestuurd omdat hij niet wilde eten. Die was qua bespiering wel erg gammel, maar niet zo dat hij niet meer kon lopen. Wel moest de beweging weer rustig opgebouwd worden, maar dat gaat eigenlijk automatisch, want ontslagen uit het ziekenhuis wil nog niet zeggen dat hij 100% hersteld is, dat vraagt wat meer tijd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ja, dat snap ik, dat ie niet 100% hersteld is, daarom zit ik nu een beetje na te denken hoe ik het hem straks zo comfortabel mogelijk kan maken.
maar moet maar even afwachten, maar ik denk nu maar graag even vooruit
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Als die weer thuis komt, ga je het zeker redden. En nee, hij zal niet boos op je zijn. Onze kleine was heel erg zielig toen ik haar ophaalde, ze gilde van pijn en ik kan er nu nog om huilen, maar ze keek met een blik zo dapper en was echt niet boos. Wij hebben onze zieke in gang en studeerkamer neergelegd, op kleden en hebben afwisselend haar steeds gezelschap gehoudenen 24 uur per dag er voor haar geweest. Erbij zitten gaf haar veel steun. Onze honden voelden feilloos aan dat er iets was. Degene die niets van de andere wil weten heeft de eerste dagen er roerloos naast gelegen en zo ook steun gegeven. Keren en doen heb je zo door. Met plassen en poepen zagen wij aan haar blik dat ze moest, we deden dan handdoeken onder haar buik en net achter de voorpoten en "tilden" haar zo naar buiten. We hebben verder een kebotuig omgedaan, daaraan zit een handvat, midden op de rug, hadden we nog meer houvast toen ze niet kon "lopen". Als je bang bent dat zijn bespiering erg is afgenomen, neem dan contact op met een goede dierfysio, die kan veel oefeningen geven (ook terwijl hij ligt) en kan goed controleren of hij iets al kan of nog niet. Ook kan een goede dierfysio bijvoorbeeld de voeten weer goed losmasseren die door het niets doen vaak vast gaan zitten. Misschien is het een idee om voor eten eerst kvv te doen of zelf te malen? Hou er rekening mee dat hij door alle indrukken misschien in zijn gedrag wat anders is. Die van ons was op eens erg happerig en kauwerig en ook extreem schrikkerig (een bliepje op de computer deed haar al schrikken), langzaam is dat bij getrokken. Hoop dat ze om 14.00 uur goede berichten hebben. Blijf voor hem duimen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

aan fysio heb ik ook al aan gedacht en kvv slaan we zeker in.
Kreeg nog een lief pb van iem die nog mixen van herby had..
kan me niet voorstellen dat zijn gedrag veranderd, weirdo is altijd zo rustig, straalt zoveel kalmte en serene rust uit, is zo vreselijk goeiig.
maar goed kan me voorstellen dat ie misschien wat veranderd is, geeft niks
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

je moet het de tijd geven hoe moeilijk dat ook is  :-X..... de medicijnen, het vechten tegen wat het ook is dat dit veroorzaakt, hebben tijd nodig... en vertrouw op deze artsen! Weirdo krijgt nu alles wat maar mogelijk is en meer als dat nodig is.....

Als ik zo lees allemaal dan is het nog geen tijd voor Weirdo het is helaas een zwaar gevecht en het is zeer frustrerend allemaal.....

ook hier gaat het duimen weer door!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

vanaalst schreef: ja, dat snap ik, dat ie niet 100% hersteld is, daarom zit ik nu een beetje na te denken hoe ik het hem straks zo comfortabel mogelijk kan maken.
maar moet maar even afwachten, maar ik denk nu maar graag even vooruit
Oh, maar met vooruit denken is helemaal niks mis hoor :) Qua slaapplaats zou ik ook een lekker zacht bed creeren en dan zien we wel of hij daarop wil liggen of dat hij de voorkeur geeft aan een grasmatje of een stoeptegel.
Wat ik wel zou doen, is zorgen dat ik gemalen eten op voorraad heb wat al is aangepast op verminderde nierfunctie. Kvv is door het vele orgaan daarvoor niet geschikt. Waarschijnlijk krijg je in eerste wat blikvoeding mee, dat zou ik wel gewoon geven en dan langzaam overgaan op je eigen gemalen prakje.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

het is fijn om alvast voor hem te gaan zorgen.. dat is ook afleiding.. en fijn om te doen..

verder denk ik dat weirdo strakjes voor een groot deel zijn eigen weg zal zoeken..
hij zal doen wat hij aankan.. met af en toe afremming of steun van jou erbij..
ik heb veel heel veel zieke diertjes gezien.. en de veerkracht van dieren is enorm!
het zit denk ik toch wel in de natuur om zo snel mogelijk weer te doen wat ze aankunnen.. je moet natuurlijk wel meekunnen in de roedel..
ik denk dat je hem eerder af zult moeten remmen ipv zal moeten helpen met dingen..
als hij moeite heeft met kauwen e.d... kun je zijn eten ook aan stukjes snijden of vermalen..
als de katten hier zonder tanden hun barf wegkrijgen.. kan weirdo dat strakjes ook.. :)
of voorlopig iets van kvv.. met water erdoor desnoods..

ow.. kira schreef het ook al zie ik..
naja..
mocht je een handvat nodig hebben..
een vriendin van mij heeft een tuigje gekregen van mij met een handvat eraan..
haar dalmaatje is helaas overleden.. maar ik denk dat als jij dat tuigje zou kunnen gebruiken.. je het wel mag lenen van haar..
die dingen zijn niet zo heel duur.. maar toch.. lenen kan altijd.. :)

maar ik denk.. dat het je alles zal meevallen als hij weer naar huis zou mogen..
ik denk.. dat weirdo strakjes zal denken.. pffff.. daar heb je dr weer.. ik ben geen ouwe sok!! :P

dat geloof heb ik er wel in.. en voor alles is een oplossing..
Joss
4-sterren
4-sterren

Bericht door Joss »

Meis wat ben je dapper, zorg vooral goed voor jezelf zodat je er straks optimaal voor hem kan zijn. Weirdo is absoluut niet boos, zoals angelique al zei, hij vecht zich een slag in de rondte.

Mijn Reiki is beperkt, maar ga evengoed proberen om al mijn positieve energie op hem te richten.
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Ook weer helemaal bijgelezen en ik vind het heel ontroerend hoe je vooruit aan het denken bent om het Weirdo straks zoveel mogelijk makkelijker te kunnen maken. Ik snap ook volkomen dat het iets positiefs is waar je nu alvast mee aan de slag kan, maar in detail heeft het pas zin als je weet hoe en wat hij kan en mag.
Maar gewoon met plannen maken bezig zijn geeft al een goed gevoel en moet je daarom ook gewoon doen.

Ik duim hard mee dat je straks positief bericht krijgt! :bigarmhug:
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Nog een half uurtje...
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Drijver schreef: Nog een half uurtje...
ik dacht net hetzelfde  :D
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Ach jeetje Ellen, wat een nare toestanden toch. Weirdo weet echt wel dat dit allemaal gebeurd om hem te helpen, ik kan me niet voorstellen dat ie boos zal zijn.
Kan me goed voorstellen hoe je je voelt, het is niet niks als een van je lievelingen zo ziek is...
Ik wens jou, je familie en uiteraard Weirdo alle goeds van de wereld toe, en hoop dat ie snel weer thuis mag komen, om daar verder te herstellen van alles..
Dikke knuf
Laatst gewijzigd door Jeannette b op za 02 aug 2008, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Als Weirdo thuiskomt zijn zijn longen nog lang niet hersteld, dus hij zal nog heel moe zijn en hydrotherapie of iets dergelijks kan hij dan nog helemaal niet. Gewoon lekker rustig uit laten zieken en dan zal hij langzaam
maar zeker zelf wel bepalen wat hij kan.
Een zacht bedje zal hij blij mee zijn en inderdaad gemalen voer, even geen botten. En afhankelijk van zijn nieren aangepaste voeding maar dat komt tegen die tijd wel.
En iets om zijn weerstand te verhogen en hem zo snel mogelijk weer te laten herstellen kunnen we wel regelen.

Gesloten