Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ah gemist, nog gefeliciteerd en wat klinkt het als een heerlijke dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Dochterlief is afgelopen week daadwerkelijk gepromoveerd aan Massey Universit in Nieuw Zeeland. 🤗🥳

Er is van alles misgegaan nadat ze haar thesis had ingediend. Zo heeft de landelijke commissie die toeziet op de procedure verzuimd om een beoordelaar die haar thesis niet binnen de vereiste termijn van acht weken van commentaar had voorzien daarop aan te spreken, ondanks meerdere verzoeken daartoe van haar promotoren. Uiteindelijk kreeg ze pas in september bericht, na ruim 10 maanden.

Daarna nog de nodige rompslomp en verzuim, maar het is uiteindelijk goedgekeurd en goed gekomen.
De oral defence is goed gegaan dus eindelijk klaar! 👩‍🎓

Je zou denken dat iemand er dan wel genoeg van heeft. Dochterlief niet: ze gaat een postdoc doen. In Brazilië… :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Gefeliciteerd! Wel lastig dat ze het vervolg ook weer zo ver van mams gaat doen waardoor op bezoek gaan lastig is :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

MillyMol schreef: do 18 dec 2025, 19:10 Dochterlief is afgelopen week daadwerkelijk gepromoveerd aan Massey Universit in Nieuw Zeeland. 🤗🥳

Er is van alles misgegaan nadat ze haar thesis had ingediend. Zo heeft de landelijke commissie die toeziet op de procedure verzuimd om een beoordelaar die haar thesis niet binnen de vereiste termijn van acht weken van commentaar had voorzien daarop aan te spreken, ondanks meerdere verzoeken daartoe van haar promotoren. Uiteindelijk kreeg ze pas in september bericht, na ruim 10 maanden.

Daarna nog de nodige rompslomp en verzuim, maar het is uiteindelijk goedgekeurd en goed gekomen.
De oral defence is goed gegaan dus eindelijk klaar! 👩‍🎓

Je zou denken dat iemand er dan wel genoeg van heeft. Dochterlief niet: ze gaat een postdoc doen. In Brazilië… :biggrin2:
Fijn dat het uiteindelijk goed gekomen is.

Ze kiest haar bestemmingen wel niet erg dichtbij he :biggrin2:
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Nee, inderdaad niet. :biggrin2:
Maar het scheelt meer dan de helft qua reistijd, dus ik ben allang blij. :cool:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

MillyMol schreef: vr 19 dec 2025, 10:22 Nee, inderdaad niet. :biggrin2:
Maar het scheelt meer dan de helft qua reistijd, dus ik ben allang blij. :cool:
En je ziet nog eens wat van de wereld ;) Fijn dat het goed gekomen is met je dochters promotie!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Gefeliciteerd! Ze heeft de smaak nu goed te pakken :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb daarnet, voor het eerst sinds eind september weer, een ei gevonden in het kippenhok! :D Zo leuk, om de dames weer te horen kakelen! ;D
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Anne in Zweden schreef: wo 14 jan 2026, 16:55 Ik heb daarnet, voor het eerst sinds eind september weer, een ei gevonden in het kippenhok! :D Zo leuk, om de dames weer te horen kakelen! ;D
Leuk! :)
Ben benieuwd wanneer ze hier weer beginnen.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Hier is het nooit volledig gestopt. Of nuja, ik heb 4 van de 13 kippen die wel enkele eieren per week leggen. Een maand geleden was het wel minder. Dan had ik 1 of geen en uitzonderlijk eens 2. Van mijn kleintjes is nota bene de volle orpington als eerste begonnen rond de winter zonnewende dan nog. Ze zijn intussen bijna 8 maand dus het is niet dat ze er abnormaal vroeg bij was. De sussexen hebben denk ik in september hun laatste ei gelegd en ik denk dat ze nog wel eventjes wachten. Phoenix haar kam en lellen zijn wel aan het groeien en roder aan het worden, dus dat zou wel eens niet meer heel lang kunnen duren. Thelma (1 van de cream legbars) haar kam lijkt ook weer een beetje gegroeid, dus wie weet. Ik ben vooral benieuwd naar welke kleur mijn CL gaan leggen. Ze zijn denk ik kruisingen, dus dat kan alle kanten uit.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Inmiddels zijn vier van de acht aan de leg, yay! Blijkbaar krijg je als kip kapsones (kipsones?) wanneer je eieren legt, want de rust die in het winterhok heerste, is nu weg. Er wordt weer achter elkaar aan gejaagd en gepikt en luidkeels uiting gegeven aan ongenoegen. :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kipsones ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Hier dacht ik dat Thelma ook was beginnen leggen. Haar kam is nu heel groot en heel rood. Een wit ei. Bleek vandaag dat het zeer waarschijnlijk Phoenix was en het ei niet wit was maar extreem licht creme kleurig. Die ging namelijk deze ochtend naar binnen op het legnest en vervolgens lag er een gelijkaardig eitje. Had niet die kleur van haar verwacht. Orpingtons leggen lichte eieren, maar normaal niet zo licht en rhode island reds bruin.

Jammer dat bij jou terug aan de leg gaan drama veroorzaakt. Hier is Olivia net veel verbeterd nadat ze begon te leggen. Mja, zij was nog een tiener kuiken, dus misschien daarom.

Hopelijk zijn ze bij jou binnenkort weer wat gekalmeerd, want de zomerren is nog niet voor direct vermoed ik.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Sinds ik Tola adopteerde kreeg hij altijd kvv, omdat Joepie dat at (vanwege z'n leeftijd kreeg hij barf-bot niet meer goed verteerd). Maar ik heb altijd genoten van m'n hondje(s) die lekker knaagde(n).
Dus laatst heb ik maar wat barfspul besteld, naast de rollen kvv, kijken of het lukte om weer op te pakken.
En gister heb ik weer eea geportioneerd (krimmeneel, wat valt dat tegen om (ijskoud) kipkarkas te knippen in stukjes van 100 g ::) ) maar vanmorgen was het zover!
In de enorme kou Tola naar buiten gemikt voor z'n eten, en wat deed hij het netjes met z'n karkas, ik genoot achter het glas van z'n gekraak, 3 keer liet hij het stukje uit z'n bek vallen maar ja hoor, hij snapte op zich wel meteen wat hij er mee moest ;D alleen hóe was een ander dingetje. Toen was het natuurlijk een eitje om de rest (orgaan en spiervlees) naar binnen te slurpen.
Voorlopig krijgt hij dan 3 dagen per week barf en ga ik volgende keer kijken naar wat voor bot hij nog meer kan eten (en misschien wel een elektrische snoeischaar aanschaffen, heeft iemand tips welke? )
Ik vond het geweldig om weer mee te maken :biggrin2: en volgens mij was Tola ook meer voldaan na het geknaag :groupwave2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef: di 27 jan 2026, 15:07 Sinds ik Tola adopteerde kreeg hij altijd kvv, omdat Joepie dat at (vanwege z'n leeftijd kreeg hij barf-bot niet meer goed verteerd). Maar ik heb altijd genoten van m'n hondje(s) die lekker knaagde(n).
Dus laatst heb ik maar wat barfspul besteld, naast de rollen kvv, kijken of het lukte om weer op te pakken.
En gister heb ik weer eea geportioneerd (krimmeneel, wat valt dat tegen om (ijskoud) kipkarkas te knippen in stukjes van 100 g ::) ) maar vanmorgen was het zover!
In de enorme kou Tola naar buiten gemikt voor z'n eten, en wat deed hij het netjes met z'n karkas, ik genoot achter het glas van z'n gekraak, 3 keer liet hij het stukje uit z'n bek vallen maar ja hoor, hij snapte op zich wel meteen wat hij er mee moest ;D alleen hóe was een ander dingetje. Toen was het natuurlijk een eitje om de rest (orgaan en spiervlees) naar binnen te slurpen.
Voorlopig krijgt hij dan 3 dagen per week barf en ga ik volgende keer kijken naar wat voor bot hij nog meer kan eten (en misschien wel een elektrische snoeischaar aanschaffen, heeft iemand tips welke? )
Ik vond het geweldig om weer mee te maken :biggrin2: en volgens mij was Tola ook meer voldaan na het geknaag :groupwave2:
Wat kan een mens daar gelukkig van worden, hè? ;D Fijn dat je Tollebol lekker heeft geknabbeld!

Is een hakbijltje niet handiger om bot klein te krijgen? Ik vind dat prettiger werken dan een snoeischaar - al was het maar omdat je zo lekker je energie kwijt kunt in het hakken :biggrin2: maar ook omdat je het bot dan alvast kunt voorbewerken (voor honden die niet zo goed kunnen kauwen).

Plaats reactie