Ow jee, wat is dit?? (blijkt lymfeklierkanker)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ow jee, wat is dit?? (blijkt lymfeklierkanker)

HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Ahhh :smitten:
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Orb schreef: Krijgt hij ook een maagbeschermer bij de endoxan en /of anti schimmelmiddelen?
Succes met de behandeling!
Nope, heb je suggesties???

Zou hem groenlipmossel kunnen geven ter bescherming van de maag??
En anti schimmelmiddel?? Waarom??  :-\

Ik geef 'em visolie, Corta Rx en probiotica. Probeer de pillen in een zo vochtig mogelijke brei te stoppen (aangekookte kipmix, met groene groentemix en olie).
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

pienkeestip schreef: Ik dacht 'waar is die poedel nou'   :-[

;D ;D ;D ;D

Mag je Yuki nog wel knuffelen?
Ja hoor, dat mag, gelukkig!!!
Moet alleen voorzichtig zijn met lichaamsvocht; speeksel, urine en ontlasting (en braaksel, maar dat heeft ie gelukkig niet).
Maar waar ik van te voren bang was dat ik Yuk als 1 groot chemisch vat zou gaan zien, valt dat 200% mee  :D
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

yuki11 schreef: Nope, heb je suggesties???

Ik geef 'em visolie, Corta Rx en probiotica. Probeer de pillen in een zo vochtig mogelijke brei te stoppen (aangekookte kipmix, met groene groentemix en olie).
Heb alleen ervaring bij mensen. Misschien is het niet nodig bij een hond? Humaan wordt omeprazol gebruikt als maagbeschermer.
Omdat het afweersysteem wordt "platgelegd" is de vatbaarheid voor schimmels groot. In- en uitwendig, maar kan zijn dat ook dat anders werkt bij de hond?
Probiotica heeft een goede uitwerking(humaan) al zijn reguliere artsen hier niet van overtuigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

yuki11 schreef: Nope, heb je suggesties???

Ik geef hier groenlipmossel aan mijn honden die Metacam krijgen. Ja of het echt helpt weet ik natuurlijk niet, maar ik moet zeggen dat ze verdomd weinig (zeg maar geen) maag/darmklachten hebben, ondanks een volle dosis Metacam.

Waarom anti-schimmelmiddelen ben ik ook wel benieuwd naar.

Balen trouwens, dat je hem toch chemo hebt moeten laten geven en dat de alternatieve behandeling niet aansloeg. Nou ja, met geluk ondervindt hij er weinig last van. Heb jij ook strikte aanwijzingen gekregen voor het opruimen van ontlasting/opruimen van eventueel braaksel en dat soort dingen?
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Orb schreef: Heb alleen ervaring bij mensen. Misschien is het niet nodig bij een hond? Humaan wordt omeprazol gebruikt als maagbeschermer.
Omdat het afweersysteem wordt "platgelegd" is de vatbaarheid voor schimmels groot. In- en uitwendig, maar kan zijn dat ook dat anders werkt bij de hond?
Probiotica heeft een goede uitwerking(humaan) al zijn reguliere artsen hier niet van overtuigd.
Ik weet alleen dat het afweersysteem niet volledig platgelegd wordt i.t.t. humane behandeling. De doseringen zijn wat lager, de behandeling wat minder heftig. Geprobeerd wordt om een dusdanige dosis te handhaven dat de tumorcellen aangesproken worden en, nog net, niet de gezonde cellen. :-\

De Neoplasene is een middel wat makkelijk tot braken en misselijkheid kan leiden, dus daar werd aangeraden om zijn eten wat te verwarmen, er olie door te doen en veel vocht...dat zou de misselijkheid kunnen beperken (vanwege een snelle maagpassage en ik neem aan dat die olie een beschermend laagje vormt), dus dit geef ik hem nu ook, zodat ook de Endoxan op die manier zijn maag doorgaat.
Ik kan hem er nog groenlipmossel bij geven.

s Avonds voor t slapen gaan, krijgt hij Orthiflor (probiotica).

What else can I do??  :-\
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik dacht ook: waar blijft de poedel? :-[
Lekker hoor, zo'n poedelende herder.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Lizzy schreef: Ik geef hier groenlipmossel aan mijn honden die Metacam krijgen. Ja of het echt helpt weet ik natuurlijk niet, maar ik moet zeggen dat ze verdomd weinig (zeg maar geen) maag/darmklachten hebben, ondanks een volle dosis Metacam.

Waarom anti-schimmelmiddelen ben ik ook wel benieuwd naar.

Balen trouwens, dat je hem toch chemo hebt moeten laten geven en dat de alternatieve behandeling niet aansloeg. Nou ja, met geluk ondervindt hij er weinig last van. Heb jij ook strikte aanwijzingen gekregen voor het opruimen van ontlasting/opruimen van eventueel braaksel en dat soort dingen?
Tot nu toe gaat t wonderbaarlijk goed, maar goed...hij had een goede startpositie natuurlijk en we zijn net begonnen...
Niet misselijk, geen diarree, eigenlijk 'alleen maar' een vrolijk, alert en bijdehand hondje  :D

Heb wel aanwijzingen gekregen omtrent de uitscheiding van toxisch lichaamsvocht, maar dat is meer t protocol, dan dat ze daar heel strikt in zijn. Rutteman zegt (als antwoord op al mijn bezorgde vragen, ook vanwege mijn katten bijvoorbeeld, die graag bij Yuki zitten/liggen en knuffelen met hem): een dagje in t Ruhrgebied geeft net zoveel toxiciteit...

Maar goed. Braaksel dient inderdaad opgeruimd te worden met absorptiedoeken oid die in een aparte zak verzameld dienen te worden en afgevoerd (dan weer wel samen met t gewone huisvuil). 3 keer nareinigen met (3x) schoon sop...
Ontlasting en urine gaan verbinding aan met organisch materiaal (bladeren etc) en dan is t ook onschadelijk...dus daar doen we niks mee (ontlasting gewoon in poepzakjes, alleen heb ik er nu maar 2 over elkaar voor de zekerheid)....diarree kon ik eventueel wegspoelen met water. Maar gelukkig geen diarree tot nu toe.
Ik vind het ook allemaal wat slordig klinken hoor....
Aan de andere kant heb ik ook nog nooit gehoord dat je iemand die net chemo heeft gehad moet vermijden oid...daar is toch ook gewoon contact mee??
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Hitam schreef: Ik dacht ook: waar blijft de poedel? :-[
Lekker hoor, zo'n poedelende herder.
Hier dan  ;)

Afbeelding
Afbeelding

ik durfde em niet te plaatsen, omdat er zo iets geks met hem gebeurde toen hij samen met Yuki in t water dook...... :-[                                     :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op do 11 mar 2010, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Heeft iemand ervaring met immunotherapie bij kanker???

zie ook; http://www.alohamedicinals.com/lymph.htm

en

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=15450
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Opgezette klieren?? Nergens meer te bekennen!!!  :circle: :circle:
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Zo hee!! Dat is super!!!
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Zo dat werkt vlot zeg. Ik word er helemaal blij van!
Dat is hopelijk de voorbode voor een lange poedelzomer  :-*
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Vanmorgen gegeten;

Bandit's kipmix met groentemix (broccoli, paksoi, witlof, pompoenpitten&cashewnoten), capsule Q10, groenlipmossel, visolie, mineralenmix, Corta Rx, Endoxanpillie ( :-X), biogarde

t Is een hele administratie  ::)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

yuki11 schreef: Ja hoor, dat mag, gelukkig!!!
Moet alleen voorzichtig zijn met lichaamsvocht; speeksel, urine en ontlasting (en braaksel, maar dat heeft ie gelukkig niet).
Maar waar ik van te voren bang was dat ik Yuk als 1 groot chemisch vat zou gaan zien, valt dat 200% mee  :D
Gelukkig!!!
Geef 'm dan maar een heeeeele grote knuffel van mij en neem er zelf ook éentje  :-*

Plaats reactie