k heb gisteren pesto van rucola gemaaktjudith1967 schreef: Gisteren bij de BBQ hadden we lekker Rucola uit eigen tuin!!
Lekker!!!
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn klimbonen die niet opgekomen waren had ik vorige werk opnieuw gezaaid in de kas en nu komen ze wel op. Er is aardig wat werk aan de bakken dus na de caviakooi en de kattenvakken maar weer eens de mm bakken onder handen nemen.
hmm, receptje?flodder en dwarrel schreef: k heb gisteren pesto van rucola gemaakt![]()
Lieveheersbeestjes zoeken als je gaat wandelen en meeenemen in een doosje 8) Maar je kunt ook met een plantenspuit zeepwater spuitenJantina schreef: Mijn kers heeft luizen. Kan ik daar wat aan doen? Wil ik eigenlijk niet want hij draagt nu vruchten! Maar ja...
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb de rucola iets te enthousiast gezaaid en ik denk dat ik een jaarvoorraad rucola pesto kan gaan maken straks 
Jeeej!! De Stockli staat aan! De laatste radijsjes met bladeren zitten er in, een hoop ruccola en nog wat jonge rode bieten blaadjes. Wat zullen mijn nijntjes van de winter heerlijk smullen 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Is het niet makkelijker om dat gewoon opgebonden buiten te drogen dan in een stockli?
Ik droog altijd brandnetels en die bind ik bij elkaar en hang ik per bos ondersteboven op. Werkt perfect en kost niks.
Ik droog altijd brandnetels en die bind ik bij elkaar en hang ik per bos ondersteboven op. Werkt perfect en kost niks.
Ik heb gelezen dat het in een droger meer vitamines behoud doordat het drogingsproces geleidelijk gaat.. En ik wilde ook een stockli om honden snacks te drogen en nu kan ik ook pompoen ed drogen voor de nijnsels.hannabelgje schreef: Is het niet makkelijker om dat gewoon opgebonden buiten te drogen dan in een stockli?
Daarnaast heb ik een nogal onhandige bouwvakker als vriend
Nu staat het gewoon lekker in m'n keuken en het ruikt best lekker
-
hannabelgje
- 5-sterren

Er zit een maaltijdje peultjes in de stomer en die ga ik zometeen lekker opeten. 8)
We gaan zo ons eerste kropje sla eten
hij zag er goed uit!
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

uitdelen...doe ik ookSarah5 schreef: Ik heb de rucola iets te enthousiast gezaaid en ik denk dat ik een jaarvoorraad rucola pesto kan gaan maken straks![]()
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

rucola, geroosterde pijnboompitten, knoflook, peccorino en olijfolieNaomi M. schreef: hmm, receptje?
Ik heb geen tuin maar een inpandig balkon ('hok') en een vensterbank op het zuiden. Die staan momenteel vol met allerlei verschillende soorten pepers en een paar paprika's, een aubergine en kleine tomaatjes en dan nog wat kruiden. De eerste onrijpe pepertjes en paprika's zijn al aan het groeien, de later gezaaide plantjes zijn ook flink de hoogte in geschoten de afgelopen week met eindelijk wat meer zon 
Ik heb trouwens ook lieveheersbeestjes ingezet tegen luizen, werkt super! Alleen toen gingen ze dood en heb ik de rest maar vrijgelaten omdat de luizen 'op' waren... en nu heb ik weer nieuwe luizen en kan ik geen lieveheersbeestjes vinden...
Ik heb trouwens ook lieveheersbeestjes ingezet tegen luizen, werkt super! Alleen toen gingen ze dood en heb ik de rest maar vrijgelaten omdat de luizen 'op' waren... en nu heb ik weer nieuwe luizen en kan ik geen lieveheersbeestjes vinden...
Ik heb het idee dat mijn pompoen nu al een stuk of 14 bloemen aan het maken is.. Zo heel groot is mijn pompoenplant niet.. Hij had makkelijk in 1 vak gekunt (de pompoenen zelf worden wel groter natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Roosj op ma 10 jun 2013, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zojuist heb ik Bolster gebeld over die komkommer. Ik kreeg te horen dat de opkomst normaal 96% is, maar bij mij is er bijna een heel zakje door en is er niets opgekomen.. Ik krijg nu een gratis nieuw zakje toegestuurd! Top service!