Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
het brood is idd nogal euh stevig 
Baksteen ja? 
Heb je foto enzo?
Heb je foto enzo?
Ik denk dat ik eerst maar eens basic moet beginnen met bloem en met gist. Dan eerst leren kneden en wat de substantie moet zijn. Dan pas over naar zuurdesem en pitjes, hopende dar we dan geen baksteen meer maken 
Hij ziet er idd niet fluffy uit 
Misschien toch langer laten rijzen. Bij mijn weten mag stevig brood (zuurdesem of rogge, in jouw geval alletwee) echt wel lang. Misschien wel een hele of halve dag.
Misschien toch langer laten rijzen. Bij mijn weten mag stevig brood (zuurdesem of rogge, in jouw geval alletwee) echt wel lang. Misschien wel een hele of halve dag.
- Charlie Angel
- Moderator
Ik heb vandaag lasagne gemaakt. Was lekker.
- -Annemarie-
- 5-sterren

- Pauline
- 5-sterren

Ik had alvast chili con carne gemaakt voor morgen en voor het gemak maar even een zakje kruidenmix erin gedaan. Pan staat in de keuken, Eddie proeft en kijkt me met een vies gezicht aan: "Wat is er met die chili?" Hij vond het raar smaken, ik proeven en ik proefde het ook. Ruik aan het zakje van de kruiden en dat was precies wat we proefden en niet lekker vonden.... Dat krijg je er nou van als je nagenoeg geen zakjes en pakjes gebruikt..... Dus achterbuurvrienden blij gemaakt, zij hoeven morgen niet te koken en vonden het verrukkelijk! 
Het smaakt op zich wel nog ergens naar.-Annemarie- schreef: Ohhhh, wat een mooie presse papier!
Ik heb ook nog wel ergens een fotootje van mijn eerste zuurdesem brood presse papier.![]()
En toch opeten hè. Want het is zelf gebakken.![]()
Vandaag varkenshaas met verse champignonroomsaus en verse rode kool. Missie geslaagd.
Hahaha zo zou dat hier ook gaan. Ooit gebruik ik wel kruidenmix, zoals currypoeder, maar ga dan wel zorgvuldig ieder ingredient af voor ik het koop. Dus heel vaak laat ik zo'n mix ook mooi staan.Pauline schreef: Ik had alvast chili con carne gemaakt voor morgen en voor het gemak maar even een zakje kruidenmix erin gedaan. Pan staat in de keuken, Eddie proeft en kijkt me met een vies gezicht aan: "Wat is er met die chili?" Hij vond het raar smaken, ik proeven en ik proefde het ook. Ruik aan het zakje van de kruiden en dat was precies wat we proefden en niet lekker vonden.... Dat krijg je er nou van als je nagenoeg geen zakjes en pakjes gebruikt..... Dus achterbuurvrienden blij gemaakt, zij hoeven morgen niet te koken en vonden het verrukkelijk!![]()
DUs hier in de chilli gewoon genoeg verse chillipepers
pot met rijst
Ik vind het zo frustrerend. De spruit eet al een paar dagen niet zo denderend.
Vanavond stond er een vieslijke pot chicken tonight (wel opgeleukt met extra groen en sambal) op het menu en ze heeft het bordje afgelikt
Volgens mij zijn het de genen van meneer. Die eet ook graag dat soort rommel.
Vanavond stond er een vieslijke pot chicken tonight (wel opgeleukt met extra groen en sambal) op het menu en ze heeft het bordje afgelikt
- Pauline
- 5-sterren

koekje schreef: Ik vind het zo frustrerend. De spruit eet al een paar dagen niet zo denderend.
is niet om te lachen, dat snap ik wel hoor!!! Had mijn chili con carne wel naar jou kunnen sturen!!
- Charlie Angel
- Moderator
Snijboontjes met aardappel en een speklapje. Toe bitterkoekjespudding.