Ernstige ontsteking aan piemel na trimmen
Moderator: Lizzy
Ernstige ontsteking aan piemel na trimmen
Onze hond is vorige week naar de trimmer geweest. Een paar uur na de trim werd hij onrustig en kon hij niet meer zitten of liggen van de pijn aan zijn piemel. De plek zag er rood en opgezwollen uit. Ik heb de trimster via de app gevraagd of ze niet per ongeluk ‘iets geraakt’ had tijdens het trimmen. De volgende ochtend reageerde ze hierop en zei ze dat deze plek altijd als een malle bloedt en dat ze niets had gezien. Het ging toen zo beroerd met onze hond dat we naar de DA zijn gegaan. Zijn urine werd onderzocht (schoon), hij kreeg een injectie en we kregen een zalfje mee om twee maal daags te smeren. De DA sloot niet uit dat dit niet met het trimmen te maken had en hij adviseerde ons de trimster de volgende keer te vragen wat voorzichtiger te zijn omdat bepaalde honden op die plek erg gevoelig zijn.
Gisteravond hebben we de spoeddienst gebeld omdat onze hond apathisch leek, snel ging ademhalen en hij verhoging had. De plek is nog roder geworden. Morgen maar weer richting DA als het vandaag niet erger wordt.
Wat ik jammer vind is dat de trimster slechts reageerde met een ‘medeleven icoontje’ terwijl we echt een hele zieke hond hebben (en dan heb ik het maar verder niet over de gemaakte DA kosten).
Vraag: zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt na het trimmen?
Gisteravond hebben we de spoeddienst gebeld omdat onze hond apathisch leek, snel ging ademhalen en hij verhoging had. De plek is nog roder geworden. Morgen maar weer richting DA als het vandaag niet erger wordt.
Wat ik jammer vind is dat de trimster slechts reageerde met een ‘medeleven icoontje’ terwijl we echt een hele zieke hond hebben (en dan heb ik het maar verder niet over de gemaakte DA kosten).
Vraag: zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt na het trimmen?
Re: Ernstige ontsteking aan piemel na trimmen
Jeetje, wat heftig zeg! Heeft ze hem geschoren daar...? Ik heb er geen ervaring mee, wij hebben "Kale ratten" (Dalmatische Honden). Heel veel sterkte met ventje! Heb je colloidalzilver in huis, toevallig?
Nee, ik weet dat dat goed helpt. Had ook niet bedacht dat dit zou kunnen gebeuren. Hij krijgt nu twee maal daags Hydrocortidermcréme. Ook geen pijnstilling van de HA meegekregen helaas. Ja, onze hond lijkt te zijn geschoren (heeft nu stekels op die plek), maar de ontsteking lijkt zich naar de binnenkant (plasbuis) te verplaatsen.
Jemig wat erg. Ik heb dat zelf nooit meegemaakt gelukkig, maar mijn ruwharige Fauven werden daar nooit geschoren maar geknipt. Ik begrijp niets van de opmerking dat het daar op die plek altijd als een malle bloed maar dat ze niets gezien heeft?? Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Sterkte ermee en beterschap voor je hond. 
Wat een narigheid....
Er bestaat zoiets als "trimkoorts". Honden die nog niet plukrijp zijn maar toch geplukt worden. Er kunnen hierdoor wondjes ontstaan welke dan kunnen gaan ontsteken.
Heeft je hond een plukvacht? Mogelijk heeft de trimster eerst daar willen plukken maar ging dat niet lekker en heeft ze het toen geschoren.
Onze JRT, teefje, wordt bij de gevoelige delen geknipt. Ik zou of heel goede afspraken maken met de huidige trimster bij een volgende afspraak (of zelfs zelf erbij blijven) of een andere trimsalon zoeken.
Maar voor nu hoop ik dat je hond snel opknapt!
Er bestaat zoiets als "trimkoorts". Honden die nog niet plukrijp zijn maar toch geplukt worden. Er kunnen hierdoor wondjes ontstaan welke dan kunnen gaan ontsteken.
Heeft je hond een plukvacht? Mogelijk heeft de trimster eerst daar willen plukken maar ging dat niet lekker en heeft ze het toen geschoren.
Onze JRT, teefje, wordt bij de gevoelige delen geknipt. Ik zou of heel goede afspraken maken met de huidige trimster bij een volgende afspraak (of zelfs zelf erbij blijven) of een andere trimsalon zoeken.
Maar voor nu hoop ik dat je hond snel opknapt!
-
frodo quin
- 5-sterren

Oh gotver, daar verwacht je je niet aan na een trimbeurt.
Wat heeft de trimmer juist gedaan? Geplukt, geschoren, bijgeknipt,...? Ik weet niet wat voor een hond jij hebt.
Heb je geen metacam oid?
Mijn honden worden niet getrimd (en al zeker niet door een ander) maar bij haar castratie had Emma ook onmiddelijk een vuurrode buik van het scheren. Dat kwam niet geheel onverwacht aangezien ze fysiek en mentaal heel gevoelig op alles reageert. Zij heeft toen een week apoquel moeten nemen. Zowel voor de huid als omdat de da verwachte dat ze ook op de hechtingen zou reageren, wat ze alsnog deed, maar die mocht ik dan gelukkig eruit halen. Misschien is er zoiets aan de hand.
Wat heeft de trimmer juist gedaan? Geplukt, geschoren, bijgeknipt,...? Ik weet niet wat voor een hond jij hebt.
Heb je geen metacam oid?
Mijn honden worden niet getrimd (en al zeker niet door een ander) maar bij haar castratie had Emma ook onmiddelijk een vuurrode buik van het scheren. Dat kwam niet geheel onverwacht aangezien ze fysiek en mentaal heel gevoelig op alles reageert. Zij heeft toen een week apoquel moeten nemen. Zowel voor de huid als omdat de da verwachte dat ze ook op de hechtingen zou reageren, wat ze alsnog deed, maar die mocht ik dan gelukkig eruit halen. Misschien is er zoiets aan de hand.
jee dit is serieus een niet fijne bijkomstigheid na het trimmen.
Ik hoop dat het nu na ruim een week al beter met hem gaat.
misschien had ze haar trimapparatuur niet goed gereinigd ..en een andere hond die mogelijk al een ontsteking had met de zelfde spullen getrimd heeft. ik heb gelukkig geen honden die getrimd hoeven te worden .. en mijn vorige podencootje met ruwhaar plukte ik zelf wel. Ik zou in ieder geval nooit meer naar die bewuste trimster gaan als ze al met de opmerking komt dat het op die plek altijd bloed. Zeer vreemde opmerking. Mijn gevoel zegt dat ze toch niet zo goed met de weke delen gaat. lijkt me in ieder geval dat je piemel haar gewoon moet knippen en niet met een scheerapparaat of daar de haren trekken.
Helemaal mee eens!Aquillo schreef: do 28 nov 2024, 11:54 jee dit is serieus een niet fijne bijkomstigheid na het trimmen.Ik hoop dat het nu na ruim een week al beter met hem gaat.
misschien had ze haar trimapparatuur niet goed gereinigd ..en een andere hond die mogelijk al een ontsteking had met de zelfde spullen getrimd heeft. ik heb gelukkig geen honden die getrimd hoeven te worden .. en mijn vorige podencootje met ruwhaar plukte ik zelf wel. Ik zou in ieder geval nooit meer naar die bewuste trimster gaan als ze al met de opmerking komt dat het op die plek altijd bloed. Zeer vreemde opmerking. Mijn gevoel zegt dat ze toch niet zo goed met de weke delen gaat. lijkt me in ieder geval dat je piemel haar gewoon moet knippen en niet met een scheerapparaat of daar de haren trekken.