pup met enorme groeiachterstand op kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: pup met enorme groeiachterstand op kvv?

crutz
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door crutz »

fijn dat ze otch nog iets groeit nu...

maar betweterig, nee, een mening (zeker over broodfokpups) JA, gelukkig wel...alleen om dan gelijk maar niet meer te gaan reageren op vragen

ben nl wel benieuwd wat je er toe gezet heeft om ondanks dat je info had toch een broodfokpupje te kopen,
was t de prijs?
was t omdat er direct een pup moest komen?

en waarom zit een zwaar ondervoedde zieke pup buiten?
poohbeertje52

Bericht door poohbeertje52 »

ach son sommigen zijn hier idd heel betweterig , maar fijn dat het met je pup zo goed gaat ,  ;) ;) ;) :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="son"]
Het spijt me dat ik zo laat reageert, ze is meegeweest,  vorige donderdag zijn we nog even langst de dierenarts geweest en hij zei dat het ging, ik heb al even niet meer meegelezen omdat het wat de verkeerde richting opging en heb geen zin me dik te maken in mensen die betweterig zijn, bedankt voor de steun van sommige, heb gezien dat mijn topic erg lang is wat wel beetje raar is, ze weegt ondertussen 8 kilo, al flink gegroeid en erg actief en speels, dat is het voornaamste
[/quote]

Wat had je dan verwacht? Dat we hier met zijn allen een lofzang over je zouden gaan houden omdat je dit pupje "gered" hebt?   ::)
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="poohbeertje52"]
ach son sommigen zijn hier idd heel betweterig , maar fijn dat het met je pup zo goed gaat ,  ;) ;) ;) :-*

[/quote]
Dit heeft niets met betweterigheid te maken, ik weet niet of jij je een beetje in de broodfokindustrie hebt verdiept hoor, maar ik denk dat als je dat had gedaan dat je ook wel een mening had over het feit dat iemand die (blijkbaar) al tijden lid is van verschillende hondenfora toch een pup haalt bij een broodfokker, ik denk dat de nekharen van iedere hondenliefhebber hiervan overeind gaan staan. Ik zal je even vertellen wat de situatie is van een fokteef, deze teef zit heel haar leven opgesloten in een klein vies hok (meestal in haar eigen uitwerpselen waar ze nooit uitkomt), ze ziet het daglicht dus niet, heel haar leven niet, ze wordt iedere loopsheid gedekt. Dat kan inhouden dat een teef wel 2 keer per jaar een nest kan krijgen wat een flinke aanslag op het lichaam is. Ze is dus gewoon een broedmachine en het enige nut dat ze heeft is keer op keer puppies uitpersen (niemand geeft zo'n teefje liefde of verzorging). Het teefje zal tot het moment dat ze sterft en vaak dus ook helemaal uitgeput is en lichamelijk een wrak is puppies moeten werpen of ze wordt gedumpt als ze niet meer drachtig kan worden. Dit komt ten eerste omdat mensen vinden dat ze het recht hebben om op zo'n manier geld te verdienen en daarnaast omdat mensen graag snel en goedkoop puppies willen hebben en het ze verder niets interesseert dat het kopen van zo'n puppie er voor zorgt dat de fokker weer 2 of 3 nieuwe nestjes geboren kan laten worden en dus ben jij er dan als pupkoper medeschuldig aan dat dit soort wanpraktijken en mishandelingen blijven voortbestaan!

Als het niet teveel moeite voor je is poohbeertje, kan je deze link even bekijken en dan nog een keer zeggen hoe betweterig mensen hier zijn, ik vind dat mensen die aan dit soort handel meewerken er wel op gewezen mogen worden dat ze fout bezig zijn, dus bekijk even onderstaande link en vertel me dan wat je ervan vindt ;)

http://www.broodfok.be/v2/nl/doc/broodfok.pdf
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 11 jul 2008, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
poohbeertje52

laura nee vind dat zeer zeker niet teveel moeite het gaat er ook niet om of je gelijk hebt son had het over de betweterigheid bij sommigen let wel sommigen hier waarop ik haar antwoord gaf en broodfok is heel erg maar gebeurt ook in nederland nog volop hoor er zit er ook zo eentje in brabant zijn wij ook geweest die kerel laat ook zijn honden in super kleine hokjes zitten het stinkt er giga en ouders krijg je niet te zien .
hij loopt je uit te schelden als je niks koopt.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="poohbeertje52"]
laura nee vind dat zeer zeker niet teveel moeite het gaat er ook niet om of je gelijk hebt son had het over de betweterigheid bij sommigen let wel sommigen hier waarop ik haar antwoord gaf en broodfok is heel erg maar gebeurt ook in nederland nog volop hoor er zit er ook zo eentje in brabant zijn wij ook geweest die kerel laat ook zijn honden in super kleine hokjes zitten het stinkt er giga en ouders krijg je niet te zien .
hij loopt je uit te schelden als je niks koopt.
[/quote]
Zei ik dan dat het in Nederland niet gebeurt ??? ?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen hier geschokt en boos reageert, zeker als je al lid bent van meerdere hondenfora waar dit soort wanpraktijken regelmatig worden besproken.
poohbeertje52

ja dat snap ik wel laura maar zei had het dus zo over dat betweterige waar ik op reageerde dus voor alle duidelijkheid ik ben niet voor broodfok , zou er hier in huis al gelijk 2 over de zeik hebben denk ik als dat zo zou zijn
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

ik ben ook niet voor broodfok en deze topic begon ik eigenlijk omdat  er voedingsproblemen waren, ze eet nog altijd duck met smaak, ong 600 gram per dag nu, ik zal nooit geen pup meer kopen bij een dergelijke fokker, heb men lesje wel geleerd hoor!  maar in vervolg bij partikulieren, maar wat gebeurt is is gebeurt, ze is nog altijd te klein en weegt nog te weinig maar ziet er goed uit en gedraagt zich ook als en jonge gezonde pup, zal eens foto zetten een van de dagen kan je het zelf zien, ze leeft nog altijd meer hier in huis dan bij mijn zoon en zijn vriendin maar das niets, de pup kiest ervoor om hier te zijn en laten we haar doen, ze hangt erg aan de andere honden en daagt ze uit, spelen doen ze nog niet echt samen, is ze nog te klein voor, maar wel samen slapen.

ik ken mijn dierenarts al redelijk en vertrouw hem, als hij zegt dat het goed is dan denk ik dat dit ook zo zal zijn, haar inentingen kunnen misschien vals zijn alsook haar leeftijd, maar wat doet men eraan, kan niet meer doen dan dat ik gedaan heb en das haar erdoor krijgen wat toch gelukt is denk ik met hulp van mijn dierenarts.

zoals ik al aangaf wil ik verder niet echt lezen wat men hier geschreven heeft om te voorkomen dat ik weer wakker lig van alle negatieve commentaren, heb ik al eens meegemaakt op een andere forum over de teletac en wil dit niet meer meemaken, daarom zal ik gewoon op de laatste berichten nog antwoorden, we zijn vertrokken de 5 juli en zijn sinds gisteren terug.
poohbeertje52

is geen verwijt hoor son zie je pbtje maar ;) ik leg alleen uit dat je hier niet voor kiest en ik vind dat je het super hebt opgelost, en niemand kan oordelen over deze situatie als je het niet zelf hebt meegemaakt vind ik wat zou je zelf doen als je in die situatie was beland als mijn zoon met een pup aan kwam zetten die er zo aan toe was zou ik ook net als son proberen hem of haar ok te krijgen het is toch fantastisch dat het haar lukt dit pupje weer te laten eten en het doet het weer goed  :-*
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

't is id zo jammer dat je er in ben getrapt, of je zoon, dat laat ik in het midden.
toch vindt ik dat je het goed doet met die kleine, als ie bij je zoon was gebleven, had ie er al niet meer geweest.
Menig andere had niet zoveel tijd, energie en geld gestoken in zo'n zieke pup.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

[quote="son"]
ik ben ook niet voor broodfok en deze topic begon ik eigenlijk omdat  er voedingsproblemen waren, ze eet nog altijd duck met smaak, ong 600 gram per dag nu, ik zal nooit geen pup meer kopen bij een dergelijke fokker, heb men lesje wel geleerd hoor!  maar in vervolg bij partikulieren, maar wat gebeurt is is gebeurt, ze is nog altijd te klein en weegt nog te weinig maar ziet er goed uit en gedraagt zich ook als en jonge gezonde pup, zal eens foto zetten een van de dagen kan je het zelf zien, ze leeft nog altijd meer hier in huis dan bij mijn zoon en zijn vriendin maar das niets, de pup kiest ervoor om hier te zijn en laten we haar doen, ze hangt erg aan de andere honden en daagt ze uit, spelen doen ze nog niet echt samen, is ze nog te klein voor, maar wel samen slapen.

ik ken mijn dierenarts al redelijk en vertrouw hem, als hij zegt dat het goed is dan denk ik dat dit ook zo zal zijn, haar inentingen kunnen misschien vals zijn alsook haar leeftijd, maar wat doet men eraan, kan niet meer doen dan dat ik gedaan heb en das haar erdoor krijgen wat toch gelukt is denk ik met hulp van mijn dierenarts.

zoals ik al aangaf wil ik verder niet echt lezen wat men hier geschreven heeft om te voorkomen dat ik weer wakker lig van alle negatieve commentaren, heb ik al eens meegemaakt op een andere forum over de teletac en wil dit niet meer meemaken, daarom zal ik gewoon op de laatste berichten nog antwoorden, we zijn vertrokken de 5 juli en zijn sinds gisteren terug.

[/quote]

In vergelijking waarmee is ze te klein en weegt ze te weinig? Is dat ook zo als je een maand van de leeftijd aftrekt wat ze volgens de 'papieren' is?
Vergeet niet dat deze hond in werkelijkheid een stuk jonger is dan dat je in eerste instantie dacht, en daardoor kom je misschien op het verkeerde been te staan...
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

poohbeertje geen lid meer :-\

ik hoop dat het straks steeds beter gaat met de pup en dat jullie een keuze gaan maken waar de hond nou eigenlijk hoort wie hem verzorgt. dan hier dan daar lijkt mij ook niet bevoordelijk ;)
Barbara78
2-sterren
2-sterren

Bericht door Barbara78 »

[quote="lightning"]
poohbeertje geen lid meer :-\[/quote]

????

[quote="crutz"]
fijn dat ze otch nog iets groeit nu...

maar betweterig, nee, een mening (zeker over broodfokpups) JA, gelukkig wel...alleen om dan gelijk maar niet meer te gaan reageren op vragen

ben nl wel benieuwd wat je er toe gezet heeft om ondanks dat je info had toch een broodfokpupje te kopen,
was t de prijs?
was t omdat er direct een pup moest komen?

en waarom zit een zwaar ondervoedde zieke pup buiten?
[/quote]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel benieuwd naar ben.

Ik heb ook wel eens zitten kijken naar die websites van broodfokkers. In Belgie worden de pups zelfs regelmatig afgeprijsd.  :o De prijs is aantrekkelijk en laten we wel wezen, veel van de pups van een broodfokker zijn wel gezond (ook veel niet natuurlijk). Je hebt dus voor een goedkope prijs een "rashond" met een redelijke kans op een goede gezondheid. En ja, je kunt je pup de volgende dag al komen afhalen. Ik denk ook niet dat de meeste pups daar er ziek uitziend bij zitten en daarom uit zieligheidsoverwegingen worden gekocht. Dat deel van het bedrijf waar de consument toegang toe heeft ziet er heel professioneel en netjes uit (op de websites in ieder geval). Je kunt jezelf dus ook vrij makkelijk wijsmaken dat het " zo erg niet zal zijn". Maar we weten allemaal hoe de prijs laag gehouden kan worden, namelijk door veel te fokken en zo min mogelijk uit te geven aan voeding, DA en overige verzorging. En dan vraag ik me altijd af, hoe je dat tegenover je pup rechtvaardigt? De meesten van ons - ik in ieder geval - wil van alles het beste van het beste voor Vinnie voor zover dat binnen mijn macht/mogelijkheden ligt. Hoe zou ik tegenover hem kunnen verantwoorden dat ik (met de andere kopers) zijn moeder het leven van een broodfokteef heb laten leiden? Tenslotte mede vanwege mijn wens een pup te krijgen op de hierboven genoemde voorwaarden te krijgen, wordt zo'n teefje tot broodfokteef.

Ik heb dus maar braaf zes maanden gewacht op de komst van Vinnie. Ben 4x bij de fokker geweest voordat ik hem meekreeg (de eerste keer voordat Vinnie überhaupt geboren was), heb in totaal 2000 km gereden en heb een normale prijs voor hem betaald.

Son, niet tegen jou persoonlijk... maar ik ben wel benieuwd hoe het dan uiteindelijk toch zover komt. Wat was de motivatie?
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

ja ik zie poohbeertje nu als gast staan ???

Plaats reactie