ik woon in oost, naast de dappermarkt. er zitten verschillende kraampjes en islamitische slagers, waar ik sommige dingen voor weinig geld kan halen. west ben ik niet bekend. je zou de ten katemarkt eens kunnen proberen. of tram 7 naar de dappermarkt kunnen nemen.
hey koek!!

sja.. rondstruinen in amsterdam zie ik echt niet zo zitten..
met de auto is t amper te doen.. en ik kan t bij jeroen niet kwijt..
ik vind het denk ik een enorm gedoe om overal te gaan zoeken naar spullen voor 6 katten..
ik vind t al heel wat dat ik me er nu al zo druk om maak.. want normaal was t gewoon een zak brokkies bestellen die aangeleverd werd.. en klaar was klara..
gewone slagers zijn meestal niet zo heel goedkoop, tenzij je er 'afval' voor de hond kunt krijgen. als het niet bij varkensdingen heeft gelegen enzo.
vissenkoppen zijn te hard, ook om te malen. ik ben trouwens geen 5 uur kwijt aan portioneren. bij een grote bestelling een uurtje, misschien 2.
voor kiek ben ik al 5 uur bezig om het in porties te doen..
en voor die 6 katten heb ik NOG eens zon hoeveelheid tijd en energie nodig..
dat heb ik gewoonweg niet..
het moet wel te doen blijven voor me.. anders haak ik af.. en dat zou zonde zijn.. met t leventje wat ik nu heb, heb ik al een aardige hooivork vol.. als je begrijpt wat ik bedoel..
herby is voor een aantal dingen zeer goedkoop, maar andere dingen zijn gewoon duur. ik koop bij herby meestal rundspiervleessnippers (1,50 euro de kilo) en eendenonderdelen en wat gevogeltevleesbot en natuurlijk gepluimde herbykwartels (die vinden mn katten het lekkerst). eend en parelhoen kan ik hier zowat niet aankomen, en ook niet aan (rund)spiervlees voor die prijs. dus dat haal ik iig bij herby.
Jolly is volgens mij verkooppunt voor Bibi, dus je zou aan haar kunnen vragen wat het kost. Ik heb eens een proefrolletje besteld bij Lupa-diervoeding, en dat was de helft goedkoper dan wat ik betaal voor carnibest bij de DW.
jolly had t idd al eens over bibi..
als dat echt zoveel goedkoper is.. ga ik daar toch eens naar kijken..
en verder zal ik eens gaan kijken naar wat andere vleessoorten nog..
mijn "menuutje" was een eerste opstelling..
ik blijf t gewoon moeilijk vinden..
veel kipdingen haal ik op de dappermarkt; er is een kraampje voor goedkope kipnekken, een goedkope viskraam voor sardienen en makreeltjes en zalmkarkassen (die zijn wel voor katten eetbaar itt zalmkoppen), vleugels weer bij de ene islamitische slager, orgaan enzo bij de andere, etc.
soms haal ik ook een kiloknaller kipfilet of rundertartaar bij de supermarkt.
je mag ook een keer mee naar de dappermarkt, dan leg ik je uit hoe ik op mn barfspuljacht ga

bij jolly heb ik ook altijd wel aardig goedkope kippennekken.. dus voor de katten kan ik dat bij haar bestellen..

en zalmkarkassen.. is dat afval? of is dat gewoon wat je koopt?? (ik heb daar echt de ballen verstand van).. ik heb nu af en toe een blikje zalm van de goedkope soort.. en de katjes vinden t wel lekker..
het kvv voeren met alle 6 gaat zowiezo heel goed nu..
ze eten bijna alles op.. en wat overblijft gaat savonds weer door een nieuwe bak die ik omroer en aanvul met rundspiervlees snippers die kiek teveel kreeg, een klein beetje blikvoer uit de supermarkt.. en/of een blikje vis..
het hoofd ingredient is dus de energique schijven..
en zo gaat t wel goed..
mijn afwisseling van diersoorten zit m voor sien voornamelijk in verschillende soorten gevogelte (en met name vleesbot daarvan) en voor ot tot nu toe verschillende soorten knaagdiertjes erbij. knaagdiertjes zijn best prijzig, behalve weekendratten (€5,50 de kilo), maar ik geloof dat veel katten niet zo van rat houden.
ik zie mezelf echt geen muizen en ratten malen..

t gaat me allemaal al aan het hart..
ik ben uit principe vegetarier geworden.. en nu doe ik dit!!
is totaal tegenstrijdig met hoe ik altijd geleefd heb..
er kwam hier nooit vlees in huis..

behalve in brok of blikvorm..
wat ik meestal bij herby bestel:
- kwartels
- eendenruggen
- eendenvleugels
- rundspiervleessnippers
- parelhoenkarkas
- zalmwangen voor sien
- half nijn (1x besteld voor 1 euro)
- wat kippendingen als dat toevallig ook net op is
- duifkarkasjes met ingewanden (was helaas een eenmalige actie, want die dingen vielen erg goed in de smaak)
ik heb ook laatst een botmix besteld voor Ot, maar dat ligt nog bij mn moeder in de vries.
ik heb ook een keer lamshart besteld, maar dat was op en toen kreeg ik eendenhart. ook leuk, maar Ot eet dat niet zo.
je zou ook eens wat kuikentjes kunnen nemen, die zijn ook niet duur.
met dit lijstje ga ik nog even op de lijst van herbie kijken..
verschillende prooidieren heb ik Lupa-diervoeding besteld. ratten, muizen, gerbils, duiven en bevederde kwartels. zij heeft ook verschillende soorten kvv, hier in a'dam kan ik alleen dichtbij aan cb komen, en wat verderweg aan bandit.
de bijgeleverde schijf voor de vleesmolen is te klein, ik heb zelf 1 van 12 mm, en die is goed te doen. kleiner zou ik niet doen, en veel groter ook niet, omdat je dan te grote botstukken krijgt. let er op dat je snijschijf overeenkomt met je maat vleesmolen.
ikheb er ook een reservemes en een houten duwer bijgenomen, maar das natuurlijk niet noodzakelijk. voorzichtig met je mesje doen en een grote houten lepel voldoen natuurlijk ook.
ik heb hem nog niet besteld.. maar met jouw tips in mijn achterhoofd gaat dat wel gebeuren..
maar met het verhaal van cindy in mijn hoofd heb ik wel mijn twijfels over dit hele gebeuren..
we zullen wel zien..
ik vind t al heel wat dat ze de energique eten!!
die vonden ze de eerste week echt niet lekker!
nu komen ze aanrennen en maken ze ruzie..