Alweer pus aan vagina

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Alweer pus aan vagina

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

En hoe was de echo?
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ja, hoe was de echo? Ik snap niet zo goed waarom de ab al voor de echo gegeven moet worden. Ik zou het even afwachten.
Een zo'n druppeltje pus moet ze zelf toch wel aankunnen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, we zijn terug van de echo. Ze heeft geen baarmoederontsteking. En Warmerdam was zo aardig om gelijk ook blaas, nieren, milt, lever te checken en alles zag er perfect uit. Tja... Nou zit ik dus inderdaad met die AB kuur. Ze heeft vanmorgen dus al 1 tablet gehad. Warmerdam vond het overigens een goed idee om de kuur wel te geven omdat de vaginitis eventueel een baarmoederontsteking kan worden. Maar jeetje, een kuur van 10 dagen :-\. Dat vind ik ongeveer een mug met een kanon bestrijden.... Ik word zo even teruggebeld door mijn DA.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn DA belde net terug. Hij vindt het ook onzin om Linga nu een kanonnenkuur te geven, dus hij vond het ook een goed idee om het niet te doen. Die ene tablet is dan ff pech. Hij raadde verder aan om haar muts schoon te maken met een iets van Lactacyt. Ik blijf haar gewoon flink wat vitamine C, Echinacea Extra Forte geven en wat rozenbottel-thee. Dan moet het maar goed komen.

Pfft, wat een dag weer joh.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

goed nieuws Lizzy , kan je dus gewoon wachten tot september  :-* :-*
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

goed hoor, dat het allemaal gaaf uitziet, was even schrikken en ik kan mij voorstellen dat het nu een hele opluchting is, het rottige van dit soort dingen zijn, als je niets doet en ervan uitgaat dat het vaginitis is en het is het niet......... nou ja, dat heb jij in iedere geval nu gehad, ik denk dat jij opgelucht zal zijn als ze in sept gesterriliseerd en wel helemaal hersteld door de bos samen met jou huppelt :P
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Nou dat is even goed nieuws, weer een paar grijze haren minder  :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, ik ben wel opgelucht.

Volgens mij kan een teef ergens tussen de 5 en de 8 weken na de loopsheid wel vrij makkelijk een baarmoederontsteking krijgen, dus voorlopig houd ik haar goed in de gaten. En ik blijf bij mijn besluit om haar te laten castreren (er riep een klein stemmetje in mijn hoofd "oh, maar dan hoeft ze dus niet persee gecastreerd te worden"). Maar ik vind dit gewoon een onprettig gedoe, met die baarmoeder. Tel daar bij op de vreselijke toestanden met Brutus (dit soort leed vergeet een mens weer snel): ze wordt ontstokt. Ik las trouwens dat teven die nooit pups krijgen maar wel ongecastreerd blijven meer kans op baarmoederontsteking hebben dan teven die wel pups hebben gehad.

Overigens woog die kleine vetnek 30 kilo bij de dierenarts he :o :o :o.

Dus jullie mogen twee keer raden wie er twee kilo gaat afvallen!

De keuze opties zijn:

A)Linga
B)Linga
C)Linga
D)Linga

Kreeg trouwens wel vette complimenten over haar conditie. En ze ziet er, ondanks die 30 kg die ze weegt, echt mega goed uit. Maar, ze heeft naar mijn smaak een iets te vette rug.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

30 kg?  :o :o
konden ze uberhaupt nog wel iets zien op de echo?  :-X

;) ;) ;)
:D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: 30 kg?  :o :o
konden ze uberhaupt nog wel iets zien op de echo?  :-X

;) ;) ;)
:D
Jij moet nou uit gaan kijken he >:( >:( >:(

;D ;D ;D ;D :-*

Ik zal een foto van haar maken, kun je zien hoe schitterend ze is.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Wat fijn dat ze geen baarmoederontsteking had, ik had het ook niet verwacht, aangezien ziggy een paar keer precies hetzelfde heeft gehad, maar je weet het idd nooit.

En ik vind het een verstandig besluit om de ab-kuur niet te geven, dat leek mij ook onnodig.

En wat betreft jouw volslanke Linga, Kai en Ziggy leven met haar mee, ik was een beetje geschokt toen ik er achter kwam dat mijn prachtige hondjes eigenlijk beiden wel 3 kilo te zwaar waren  :o . En ik me maar afvragen waarom ze iedere keer niet wilden eten :-[.
Ik kwam bij de fokker van Ziggy (die overigens brokken voert) en die schrok een beetje van hoe dik Ziggy was (het geniale advies van de fokker was om flink wat sperciebonen te voeren ;D). Ze zijn nu beiden weer prachtig op gewicht, Ziggy weegt 23,6 kilo en Kai 28,5 kilo, perfect dus, maar in het begin hadden ze wel honger, maar ik heb ze ook niet geleidelijk minder gegeven, ik heb de hoeveelheden gelijk aangepast aan het streefgewicht.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Kijk, dat zijn mooie berichten. Fijn dat er niets aan de hand is, en je nu gerustgesteld bent.

Uhm....30 kilo????  :o :o :o Benthe van mij heeft afgelopen vrijdag op de weegschaal gestaan: net 21 kilo. Nou is dat wel het andere uiterste hoor, ze zou van mij best wat meer mogen wegen. Maar ja, alles wat ik haar extra te eten geef, laat ze liggen. En vette vleessoorten houdt ze niet van, volgens mij is ze zelf apetrots op haar slanke lijn  ::)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Fljeuw, gelukkig! Alles met een sisser afgelopen!

En ik leef hevig mee met de afslankpogingen van Linga  :-*

Weet helemaal hoe dat is  :-X
Brecht
3-sterren
3-sterren

Bericht door Brecht »

gelukkig valt het mee. ik denk dat je er echt wel goed aan doet om haar te castreren, het is niet leuk maar al die stress rondom de loopsheid daar word jij ook niet beter van ( en dan nohg het verhaal brutus nog niet eens meegerekend!!!)  ;)  Hoop dat alles goed blijft gaan enne succes met het afvalplan!  :D
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

pfieuw, wat een opluchting dat het meeviel zeg  :-*

Plaats reactie