GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
Re: GNRH implantaat
Bedankt Jolly en Dorothea voor jullie uitleg 
Jol, zodra je wat gaat merken, zou ik volop gaan trainen met andere reuen. Strak aanpakken, dat ventje 
Doen we. Hij mag geen zuchtje laten zonder toestemming.Ine schreef: Jol, zodra je wat gaat merken, zou ik volop gaan trainen met andere reuen. Strak aanpakken, dat ventje![]()
Klinkt voor sommige heel erg streng, maar daardoor gaat het op de jacht training nu al stukken beter met de andere reuen
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik zit zelf enorm in dubio 
Ik vond Indy absoluut veel beter met reuen toen hij dat implantaat had. Hij luisterde veel beter, was veel meer bereikbaar. Maar hij heeft dus wel een teef dusdanig toegetakeld dat er 3 drains in moesten
. En hij ging uitvallen aan de riem. En hij was erg onzeker in drukke gebieden. En hij heeft rugproblemen dus ik heb liever geen verlies van spiermassa. En hij was echt vreselijk in de puberteit toen dat ding ging uitwerken.
Tsja lastig dus
Ik vond Indy absoluut veel beter met reuen toen hij dat implantaat had. Hij luisterde veel beter, was veel meer bereikbaar. Maar hij heeft dus wel een teef dusdanig toegetakeld dat er 3 drains in moesten
Tsja lastig dus
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
hmmm dat geeft wel twijfels hoor...
shane is al niet zo zeker...
ik hoopte juist dat hij hierdoor wat minder onzeker zal worden
ik hoopte juist dat hij hierdoor wat minder onzeker zal worden
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
een onzekere hond zal door castratie niet zelfverzekerder worden, testosteron onderdrukt nl angst.danielle1980 schreef: hmmm dat geeft wel twijfels hoor...
ik hoopte juist dat hij hierdoor wat minder onzeker zal worden![]()
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
nee daarom castreer ik m ook niet, maar wilde ik dit proberen.*Dorothea* schreef: een onzekere hond zal door castratie niet zelfverzekerder worden, testosteron onderdrukt nl angst.
wnt hij heeft met 5 teven wel last van zn hormonen...
heel erg zelfs...
en er is er nu weer 1 loops en volgt er nog 1...
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik heb helaas nog niet de kans gehad om alle 27 (
) pagina's echt helemaal door te lezen, maar mag ik een vraag stellen aan de mensen die dit implantaat enigszins c.q. goed kennen?
Ik zit op dit moment met 2 Malamute-reuen, waarvan de jongste in de leeftijd begint te komen dat hij denkt dat ie heel wat is
De jongst is nu net 1 jaar en de reu die iets ouder is, is 2,5 jaar.
De laatste paar weken vliegen ze elkaar regelmatig in de haren, en Malamutes kennende, gaat dat er niet bepaald zachtjes aan toe.
Nu willen we beide reuen intact houden omdat we er later misschien mee willen fokken en ze constant uit elkaar houden wil ik eigenlijk ook niet, daarom vroeg ik me af of zo'n implantaat voor onze situatie een goede tijdelijke oplossing zou zijn?
Waarschijnlijk zou het voldoende zijn als we dit de jongste zouden geven omdat hij het felst/dominantst is en de ander zit uit te dagen.
Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Of heb ik het implantaat verhaal helemaal verkeerd begrepen en is de toepassing eigenlijk anders?
Ik zit op dit moment met 2 Malamute-reuen, waarvan de jongste in de leeftijd begint te komen dat hij denkt dat ie heel wat is
De jongst is nu net 1 jaar en de reu die iets ouder is, is 2,5 jaar.
De laatste paar weken vliegen ze elkaar regelmatig in de haren, en Malamutes kennende, gaat dat er niet bepaald zachtjes aan toe.
Nu willen we beide reuen intact houden omdat we er later misschien mee willen fokken en ze constant uit elkaar houden wil ik eigenlijk ook niet, daarom vroeg ik me af of zo'n implantaat voor onze situatie een goede tijdelijke oplossing zou zijn?
Waarschijnlijk zou het voldoende zijn als we dit de jongste zouden geven omdat hij het felst/dominantst is en de ander zit uit te dagen.
Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Of heb ik het implantaat verhaal helemaal verkeerd begrepen en is de toepassing eigenlijk anders?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Het zou zeker een oplossing kunnen zijn. Alleen is het zo bij castratie dat je juist de ranglagere moet castreren. Dus eigenlijk zou je dan de oudste moeten castreren. Tenminste als de rangen en standen duidelijk zijn. De jongste zit natuurlijk net in een leeftijd dat hij hogerop probeert te komen.Anthraciet schreef: Waarschijnlijk zou het voldoende zijn als we dit de jongste zouden geven omdat hij het felst/dominantst is en de ander zit uit te dagen.
Ik zou zelf 1 jaar wel erg jong vinden om (tijdelijk) te castreren.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoi
Dit is een rangorde probleem.
Ik weet niet of je dat hiermee kan oplossen.
Doordat de hormonen huishouding verandert zou dat wel kunnen denk ik.
Ben benieuwd naar andere reacties.
Is de rangorde niet duidelijk dan en heb je nog meer honden?
Ik heb zelf 2 intacte reuen, van 14 maanden en 3 jaar en ken dit niet (nog niet)
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Dit is een rangorde probleem.
Ik weet niet of je dat hiermee kan oplossen.
Doordat de hormonen huishouding verandert zou dat wel kunnen denk ik.
Ben benieuwd naar andere reacties.
Is de rangorde niet duidelijk dan en heb je nog meer honden?
Ik heb zelf 2 intacte reuen, van 14 maanden en 3 jaar en ken dit niet (nog niet)
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik heb nu 4 honden, de oudste reu is nu 13 jaar en 2 maanden, dan een teefje van 4 jaar en de 2 reuen van 2,5 jaar en 1 jaar.
Toen mijn oudste reu een stuk jonger was, hadden we ook zijn halfbroer nog en in de leeftijd tussen 2 en 4 jaar hadden zij ook wel aanvaringen. Maar dat was meestal een keer in de zoveel maanden en dan was het weer even duidelijk.
Maar deze 2 zijn nu sinds 1 á 2 weken hier mee bezig en ik denk dat ze beiden denken de baas te zijn
Als ik het goed inschat, is die van 2,5 jaar nog steeds wel de baas, maar de kleine probeert het gewoon elke keer weer.
En dan vooral als ze net uit hun slaapruimtes zijn, al komt het 's morgens vroeg eigenlijk nooit voor. Dan zullen ze wel te duf zijn
En ik krijg ook het idee dat het teefje, ondanks dat ze in december geholpen is, soms extra aantrekkelijk ruikt, waardoor de situatie snel uit de hand loopt tussen de heren.
Mijn vorige teefje was op 3 jarige leeftijd gecastreerd en heeft dat haar hele leven ook gehouden, dus het komt me wel bekend voor.
Dus misschien is dit probleem tussen de jongens iets tijdelijks zo lang het meisje wat aantrekkelijker ruikt, maar dan nog is het niet leuk om te zien.
Voor mensen die dit ras niet kennen: heb je wel eens gevechten op tv gezien in een wolvenroedel? Nou zoiets dus, maar dan 25 kilo zwaarder per hond
Toen mijn oudste reu een stuk jonger was, hadden we ook zijn halfbroer nog en in de leeftijd tussen 2 en 4 jaar hadden zij ook wel aanvaringen. Maar dat was meestal een keer in de zoveel maanden en dan was het weer even duidelijk.
Maar deze 2 zijn nu sinds 1 á 2 weken hier mee bezig en ik denk dat ze beiden denken de baas te zijn
Als ik het goed inschat, is die van 2,5 jaar nog steeds wel de baas, maar de kleine probeert het gewoon elke keer weer.
En dan vooral als ze net uit hun slaapruimtes zijn, al komt het 's morgens vroeg eigenlijk nooit voor. Dan zullen ze wel te duf zijn
En ik krijg ook het idee dat het teefje, ondanks dat ze in december geholpen is, soms extra aantrekkelijk ruikt, waardoor de situatie snel uit de hand loopt tussen de heren.
Mijn vorige teefje was op 3 jarige leeftijd gecastreerd en heeft dat haar hele leven ook gehouden, dus het komt me wel bekend voor.
Dus misschien is dit probleem tussen de jongens iets tijdelijks zo lang het meisje wat aantrekkelijker ruikt, maar dan nog is het niet leuk om te zien.
Voor mensen die dit ras niet kennen: heb je wel eens gevechten op tv gezien in een wolvenroedel? Nou zoiets dus, maar dan 25 kilo zwaarder per hond
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
hmm lijkt me niet zo leuke situatie...
zeker niet als t zo blijft
zeker niet als t zo blijft
-
Anthraciet
- 5-sterren

Nee, dat is het ook zeker niet 
Gisteren heeft Ro bij thuiskomst eerst Nanuk (de oudere van de 2) uit zijn ruimte gelaten en daarna pas het teefje en de jongste er bij gelaten en toen ging het gelukkig goed.
Kan toeval geweest zijn, maar we proberen dit vanavond nog maar een keer uit. Als dat een goede oplossing is (al zal het best nog wel een keer in een andere situatie klappen) dan is dat natuurlijk het beste.
Maar ik zie gewoon dat de jongste vaak aan het uitdagen is en soms wordt dat niet gepikt... is op zich ook logisch natuurlijk. En in plaats dat die druif zich dan gewoon overgeeft en accepteert dat hij niet de baas is
Gisteren heeft Ro bij thuiskomst eerst Nanuk (de oudere van de 2) uit zijn ruimte gelaten en daarna pas het teefje en de jongste er bij gelaten en toen ging het gelukkig goed.
Kan toeval geweest zijn, maar we proberen dit vanavond nog maar een keer uit. Als dat een goede oplossing is (al zal het best nog wel een keer in een andere situatie klappen) dan is dat natuurlijk het beste.
Maar ik zie gewoon dat de jongste vaak aan het uitdagen is en soms wordt dat niet gepikt... is op zich ook logisch natuurlijk. En in plaats dat die druif zich dan gewoon overgeeft en accepteert dat hij niet de baas is
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
nu met 2 reuen in huis en 2 teven loops heb ik toch maar besteld...
als het werkt overweeg ik castratie...
als het werkt overweeg ik castratie...
-
Anthraciet
- 5-sterren

Heb je het bij de da besteld? Weet je ook zo de kosten trouwens?