vanaalst schreef:
Nu denken ze aan een parasiet in het bloed, maar voor weill is ie geent en heb de tekenziekte ten sprake gebracht maar dat was waarschijnlijk(?) een beetje dom geweest van de da van vanmiddag want daar is het wel een beetje laat voor, we zijn 3 jr geleden naar buitenland geweest.
Euhm maar Babesiose wordt veroozaakt door een parasiet in het bloed!
Deze ziekte wordt veroorzaakt door de babesia-canis, een parasiet die zich ontwikkelt in de rode bloedlichaampjes en ze
vervolgens vernietigt.
Pff wat een zorgen, heel veel sterkte voor jullie allemaal
Yeps.Ik kan het ook niet volgen. Wie is er hier nu gek? Die DA of wij.
Sorry hoor.
Ik heb 3 opties. Weil,Babesiose of Blauwalg.
Ik weet niet hoe ver Utrecht voor jullie is,maar kun je niet bellen?
En wat betreft weil.Er zijn toch meerdere soorten en je wordt maar voor een geent.
Wat kletsen die nu toch.
Als ik het goed begrijp heeft hij geen diarree en braakt hij niet.
Hoe lang moet die arme hond nog met die koorts blijven lopen? Of is metacam net als bij ons paracetamol koortsverlagend?
Arme meid.Ik heb met jullie te doen. Je zit in zo,n moeilijke situatie.
De duimen blijven draaien.
Knuffels
Liliane.
Kuszco schreef:
Yeps.Ik kan het ook niet volgen. Wie is er hier nu gek? Die DA of wij.
Sorry hoor.
Ik heb 3 opties. Weil,Babesiose of Blauwalg.
Ik weet niet hoe ver Utrecht voor jullie is,maar kun je niet bellen?
En wat betreft weil.Er zijn toch meerdere soorten en je wordt maar voor een geent.
Wat kletsen die nu toch.
Als ik het goed begrijp heeft hij geen diarree en braakt hij niet.
Hoe lang moet die arme hond nog met die koorts blijven lopen? Of is metacam net als bij ons paracetamol koortsverlagend?
Arme meid.Ik heb met jullie te doen. Je zit in zo,n moeilijke situatie.
De duimen blijven draaien.
Knuffels
Liliane.
Hij krijgt Metacam en Synolux en dat zou koorstverlagend moeten zijn. Alleen is deze koorts best erg hoog en in combi met de rest van de klachten zou het dan nuttiger zijn om te zien waar die koorts vandaan komt dan enkel koortsverlagende middelen te geven, die wellicht even voor iets verbetering zorgen. Deze voorgestelde behandeling komt op mij over als pappen en nathouden, vandaag geen zin meer, morgen weer een dag.
Voor mij persoonlijk valt Weil af omdat de verkleuring in de urine bij Weil niet veroorzaakt wordt door afgebroken rode bloedcellen maar door het falen van lever en nieren.
Jeetje wat een ellende zeg. En wat balen dat je DA je zo in onzekerheid laat
Ik geloof ook dat ik het heft in eigen hand zou nemen, naar Utrecht zou rijden en Weirdo binnenstebuiten zou laten keren. Er is iets heel ernstig mis, en ik sluit me bij Angelique aan: wat ze nu doen klinkt als pappen en nathouden.
Kunnen ze niet met een behandeling voor Bab. starten? Better safe than sorry, toch?
ik gooi maar wat in de groep want ik weet niet of het kan.......
Die ontstoken anaalklieren, als er een sneetje was is dat dus een doorgebroken abces? Kunnen er ontstekingsstoffen in de bloedbaan zijn gekomen en heeft dat gevolgen? Of was er al een wondje waar bij dat zwemmen iets is ingekomen van het water?
die anaalklier is opengebarsten en er liep vieze drek uit, maar dat ziet er heel rustig uit nu...
dus dat ie het niet(denk ik)
Ik heb gevraagd of ze niet dan vast de behandeling tegen babesiose kunnen starten maar dat mogen ze niet doen want als er niet met zekerheid vaststaat dat dat het is, dan maken ze meer kapot dan lief is?
metacam en die ab is koortsverlagend..
hij heeft net kippenboillon op met wat kipfilet.
Hij braakt niet en heeft ook id geen diarree.
Hij is nu wel wat onrustig, loopt wat heen en weer, maar komt wel als je hem roept, zelfs met z'n oortjes omhoog...
vanaalst schreef:
die anaalklier is opengebarsten en er liep vieze drek uit, maar dat ziet er heel rustig uit nu...
dus dat ie het niet(denk ik)
Ik heb gevraagd of ze niet dan vast de behandeling tegen babesiose kunnen starten maar dat mogen ze niet doen want als er niet met zekerheid vaststaat dat dat het is, dan maken ze meer kapot dan lief is?
metacam en die ab is koortsverlagend..
hij heeft net kippenboillon op met wat kipfilet.
Hij braakt niet en heeft ook id geen diarree.
Hij is nu wel wat onrustig, loopt wat heen en weer, maar komt wel als je hem roept, zelfs met z'n oortjes omhoog...
Maar hangt er dan nu een onderzoek naar wat die afbraak van die rode bloedlichaampjes veroorzaakt? Want of dat nu door Babesiose of wat anders veroorzaakt wordt, als dat proces niet gekeerd wordt dan zijn we hier vlot uitgepraat
nee, altans dat bloed wat ze vanmorgen hebben geprikt is volgens mij alleen nagekeken op de waardes van de organen, weet niet hoe of ik het anders moet zeggen..
heb net naar utrecht gebeld en kreeg een antwoordapparaat dat de kliniek gesloten is, wel een 06 nr voor spoed...
Ik weet niet meer wat te doen....
vanaalst schreef:Nu denken ze aan een parasiet in het bloed, maar voor weill is ie geent en heb de tekenziekte ten sprake gebracht maar dat was waarschijnlijk(?) een beetje dom geweest van de da van vanmiddag want daar is het wel een beetje laat voor, we zijn 3 jr geleden naar buitenland geweest.
Ik weet het niet hoor, maar leishmaniose is ook een parasiet die je in Zuidelijk Europese landen (ook Frankrijk) op kunt lopen en de incubatietijd varieert van 3 maanden tot 7 jaar.
Een uitgebreid bloedonderzoek kan dat aantonen.
net contact gehad met de spoedlijn van utrecht en die arts vondt het ook niet zo klinken allemaal......maar ze zei dat ze op het moment dan niet veel voor hem zou kunnen doen behoudens een infuus aanleggen en eventueel als ie bloedarmoede zou hebben een bloedtransfusie. Over het bloedafnemen ivm babesiose zei ze dat ze dat wel zou kunnen doen maar dat dat zowiezo ook op kweek moet en dat ze dan hoogstends morgenavond de uitslag zouden hebben..
Wel zei ze dat ik om een andere ab moest vragen, doxycycline, dat dat beter hielp dan de ab die die nu heeft.
Dus weer m'n eigen DA opgebeld die me zo terug belt, hij had een spoedgeval?