laat de hond kiezen
Moderator: Lizzy
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: laat de hond kiezen
Hoi,
hier wordt ook niet gekozen ;-) maar binnen grenzen mogen ze wel 'aanwijzingen geven' ;-)
Het ging mis met een ministukje druif (zonder pitjes!!) wat ik abusievelijk liet vallen en wat Tris te pakken had. Nog geen kwart druif en dus zonder pit.
Verder dat ene borrelnootje ;-(
Dat was dus per ongeluk. Ik waak er voor (maar kan niets 100% uitsluiten) dat ze niets krijgen wat echt niet goed is.
Het willens en wetens dingen geven die slecht zijn... vind ik eh.... dom?
Suzanne
hier wordt ook niet gekozen ;-) maar binnen grenzen mogen ze wel 'aanwijzingen geven' ;-)
Het ging mis met een ministukje druif (zonder pitjes!!) wat ik abusievelijk liet vallen en wat Tris te pakken had. Nog geen kwart druif en dus zonder pit.
Verder dat ene borrelnootje ;-(
Dat was dus per ongeluk. Ik waak er voor (maar kan niets 100% uitsluiten) dat ze niets krijgen wat echt niet goed is.
Het willens en wetens dingen geven die slecht zijn... vind ik eh.... dom?
Suzanne
-
Minna
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier pikken ze ook weleens een pitloze druif mee, heb hier gelezen dat juist de druivenpitten gevaarlijk zijn dus om ongelukken te voorkomen (ze jatten toch af en toe iets als ik niet oplet...
) komen hier eens geen druiven met pit in huis.
Een oude hond van mij heeft ooit twee chocoladeletters gejat (uit een gesloten kast
) en had niks, geen diarree, ook niet misselijk. Maar dan nog geef ik de honden echt geen chocolade. Ten eerste vind ik het zelf veels te lekker en ten tweede dat is ongezond, daarom geef ik ook geen brokjes dus waarom zou ik dat dan wel geven?
En ik ben echt geen overdreven voorzichtige voerder, voer rustig vlees wat al aardig rijp is, en ook weleens tafelresten (als er ooit iets overblijft) en geef ook behoorlijke botwerk etc.
Maar druiven en chocolade, nee, dat nou net niet.
Een oude hond van mij heeft ooit twee chocoladeletters gejat (uit een gesloten kast
En ik ben echt geen overdreven voorzichtige voerder, voer rustig vlees wat al aardig rijp is, en ook weleens tafelresten (als er ooit iets overblijft) en geef ook behoorlijke botwerk etc.
Maar druiven en chocolade, nee, dat nou net niet.
-
roefus
Na....moet eerlijk zeggen dat ik pas sinds 'n paar jaar weet dat druiven niet zo gezond zijn voor honden.
In mijn vroegere tuin stonden tal van druivenstruiken en ik weet zeker 2 honden die daar gerust wel wat druifjes weghapten (waarschijnlijk zelfs trosjes...als die laag hingen).
En omdat ik er verder niks van af wist (had NOOIT gehoord dat druiven slecht waren...hooguit sulfiet en zwavel...maar mijn 'eigen druiven' waren tenslotte onbehandeld
) heben mijn honden vroeger inderdaad mogen kiezen, in ieder geval wat fruit betreft (want er stond wel meer fruit in de boomgaard).
Tja...en tegenwoordig geef ik ze dan maar geen druiven.
Lara eet sowieso geen fruit en Roef slechts zo nu en dan (om mij 'n plezier te doen 8))...dus ik maal het door de yoghurt enzovoorts...en kies dan maar niet voor druiven
In mijn vroegere tuin stonden tal van druivenstruiken en ik weet zeker 2 honden die daar gerust wel wat druifjes weghapten (waarschijnlijk zelfs trosjes...als die laag hingen).
En omdat ik er verder niks van af wist (had NOOIT gehoord dat druiven slecht waren...hooguit sulfiet en zwavel...maar mijn 'eigen druiven' waren tenslotte onbehandeld
Tja...en tegenwoordig geef ik ze dan maar geen druiven.
Lara eet sowieso geen fruit en Roef slechts zo nu en dan (om mij 'n plezier te doen 8))...dus ik maal het door de yoghurt enzovoorts...en kies dan maar niet voor druiven
- spreeuwtje
- 5-sterren

hier krijgt kiek ook wel eens een druif of een rozijntje te pakken..
ik heb natuurlijk een klein jochie rondlopen die gek is op fruitjes en ook gek is op hondje voeren..
ik hou het in de gaten.. maar ik ga er niet krampachtig over doen..
ik wil zowiezo niet dat hij de hond uit eigen beweging voert..
maar goed..
verder denk ik wel dat TEN DELE honden weten wat ze nodig hebben..
paap ging toen hij last kreeg van zijn gewrichten ineens kaarsen van tafel stelen..
hele nieuwe kaarsen werden er opgevreten..
ik zag het vaak pas als hij ging zitten kakken..
blauw, roze, rood, geel.. ???
het kwam er dus gewoon weer uit..
maar toen hij glucosamine ging krijgen was dat ineens over!
dus ergens denk ik dat hij de paraffine als een soort van smeermiddel gebruikte..
ook heeft hij een tijdje wortels van riet uit de sloot gegeten..
waarom?
ik weet t niet..
hij werd er dik van.. maar ik kon hem amper tegenhouden.. zo graag wilde hij rietstengels hebben..
en ineens was het weer over..
ik heb hem maar een beetje gecontroleerd laten gaan..
hier heb ik overigens een kat die een moord doet voor chocolade..
ze bijt zo een stuk uit je lip om een hap te bemachtigen..
als ik geen chocola heb is ze bang voor me en kan ik haar niet eens aaien..
maar als ik zelf lekker zit te kanen.. hangt mevrouw in mijn haar..
ik heb natuurlijk een klein jochie rondlopen die gek is op fruitjes en ook gek is op hondje voeren..
ik hou het in de gaten.. maar ik ga er niet krampachtig over doen..
ik wil zowiezo niet dat hij de hond uit eigen beweging voert..
maar goed..
verder denk ik wel dat TEN DELE honden weten wat ze nodig hebben..
paap ging toen hij last kreeg van zijn gewrichten ineens kaarsen van tafel stelen..
hele nieuwe kaarsen werden er opgevreten..
ik zag het vaak pas als hij ging zitten kakken..
blauw, roze, rood, geel.. ???
het kwam er dus gewoon weer uit..
maar toen hij glucosamine ging krijgen was dat ineens over!
dus ergens denk ik dat hij de paraffine als een soort van smeermiddel gebruikte..
ook heeft hij een tijdje wortels van riet uit de sloot gegeten..
waarom?
ik weet t niet..
hij werd er dik van.. maar ik kon hem amper tegenhouden.. zo graag wilde hij rietstengels hebben..
en ineens was het weer over..
ik heb hem maar een beetje gecontroleerd laten gaan..
hier heb ik overigens een kat die een moord doet voor chocolade..
ze bijt zo een stuk uit je lip om een hap te bemachtigen..
als ik geen chocola heb is ze bang voor me en kan ik haar niet eens aaien..
maar als ik zelf lekker zit te kanen.. hangt mevrouw in mijn haar..
Hier is echt ieder koolhydraat streng verboden(zelfs de mais en erwt etc!...ze hebben het dan ook nog nooit geproefd of gegeten 
Nog geen korst brood of wat dan ook...zielig? Dacht het niet want ze eten echt nog beter dan ons.
En de rest wat ze eten bepaal alleen ik en zeer zeker niet de hond...zou wat zijn zeg als ze zelf mochten bepalen wat er op het menu staat...ze zouden samen hele dagen aan de bierfles van de baas hangen of mijn wijntje leeglebberen

Nog geen korst brood of wat dan ook...zielig? Dacht het niet want ze eten echt nog beter dan ons.
En de rest wat ze eten bepaal alleen ik en zeer zeker niet de hond...zou wat zijn zeg als ze zelf mochten bepalen wat er op het menu staat...ze zouden samen hele dagen aan de bierfles van de baas hangen of mijn wijntje leeglebberen
Ehhhh...ze lebberen dus wel eens een slokkie bier van de baas

Houden we maar op de gezonde koolhydraten....toch? 8)
Hele maiskolven kunnen hele vervelende verstoppingen veroorzaken, dit wordt nl niet verteerd....Paika schreef: Maiskolven kook ik dan kluift ze ze in z'n geheel naar binnen.
Paika schreef: Maiskolven kook ik dan kluift ze ze in z'n geheel naar binnen. Ze heeft ook wel eens de echte don'ts gegeten zonder problemen (ui en druiven zo hele stukken van de tros)
Ik heb eigenlijk geen idee waarom iemand de kolven voor de hond gaat koken, de kolf is ONVERTEERBAAR!!!!
Maar wanneer je op je eigen manier wil door gaan,dan moet je er wel rekening mee houden dat je vroeg of laat je eigen hond op jou eigen manier in levensgevaar zal brengen met alle gevolgen van dien.
Maar het is jou hond en het zijn jou beslissingen,maar hierbij ben je er dan in ieder geval voor gewaarschuwed!
Corn Cobs
Many dogs have suffered and, in some cases, died after eating corn-on-the-cob, when the corn cob caused partial or complete intestinal obstruction. Never allow your dog access to corn cobs. http://www.inch.com/~dogs/safety.html
Uhh... is wel van graan gemaakt toch?tieneke schreef: Ehhhh...ze lebberen dus wel eens een slokkie bier van de baas![]()
![]()
![]()
- spreeuwtje
- 5-sterren

over drank gesproken..
paap ging er altijd met mijn glas vandoor als ik baileys had gedronken..
ik zat altijd in mijn luie stoel en zette mijn glas dan op de grond als het leeg was..
heel stiekum pakte hij dat dan met zijn tandjes.. en ging ergens verderop met die lange lap erin om hem schoon te krijgen..
boefje hoor.. die paap..
paap ging er altijd met mijn glas vandoor als ik baileys had gedronken..
ik zat altijd in mijn luie stoel en zette mijn glas dan op de grond als het leeg was..
heel stiekum pakte hij dat dan met zijn tandjes.. en ging ergens verderop met die lange lap erin om hem schoon te krijgen..
boefje hoor.. die paap..
-
Minna
- 5-sterren

- Contacteer:
Die was dan nog beleefd, Sam van mij sprong gewoon op schoot (mechel reu van rond 35 kg) en lebberde een halve glas leeg in een nanoseconde totdat ik hem weer op de grond gestuurd kreeg. 
Baileys of Dooleys, dat was het helemaal.
Baileys of Dooleys, dat was het helemaal.
- spreeuwtje
- 5-sterren

lol!!!
nee.. mijn paap was meer van de stiekumu..
ook al kon hij ook gewoon lomp zeuren hoor..
maar.. hij was een rasechte dief..
moest er vaak om lachen bij hem..
zo ook een keer had ik een tijdje snoepjes in het dashbord van de auto liggen..
op een bepaald moment wilden jeroen en ik even de leen bakker in..
paap zat op de achterbank.. en ik WIST dat hij trek had in winegums..
dus.. ik tegen jeroen gezegd ons te verstoppen achter een dikke paal..
paap keek eerst uit het raam.. "zijn ze weg?"
keek nog eens... zag ons niet meer.. en ging dus tussen de stoelen door naar voren.. richting snoepies..

je had dat smoelwerk moeten zien toen we op het raam tikten..
je zag hem letterlijk denken.. "trut"..
nee.. mijn paap was meer van de stiekumu..
ook al kon hij ook gewoon lomp zeuren hoor..
maar.. hij was een rasechte dief..
moest er vaak om lachen bij hem..
zo ook een keer had ik een tijdje snoepjes in het dashbord van de auto liggen..
op een bepaald moment wilden jeroen en ik even de leen bakker in..
paap zat op de achterbank.. en ik WIST dat hij trek had in winegums..
dus.. ik tegen jeroen gezegd ons te verstoppen achter een dikke paal..
paap keek eerst uit het raam.. "zijn ze weg?"
keek nog eens... zag ons niet meer.. en ging dus tussen de stoelen door naar voren.. richting snoepies..
je had dat smoelwerk moeten zien toen we op het raam tikten..
je zag hem letterlijk denken.. "trut"..
202 Spots schreef: Uhh... is wel van graan gemaakt toch?![]()
![]()
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
tieneke schreef: Ehhhh...ze lebberen dus wel eens een slokkie bier van de baas![]()
![]()
![]()
Krijgen ze hier ook niet maar we worden gewoonweg aangevallen door samen ruim 120 kilo NollebakmonstersMieke L. schreef:Bier krijgen ze hier echt niet
(vind ik zelf nl. veel te lekker
)
Jullie hebben het makkelijk met een handzamer formaat