spreeuwtje schreef:
een vriendinnetje van me was een kruising herder x boxer..
geen superdikke vacht.. en ook niet iedere dag zwemmen..
maar TOCH hotspot!!
ook geen etter.. dat is hotspot verder gevorderd..
dat vriendinnetje van mij kreeg er wel een zalfje voor.. en verder had ze spul met lavendelsmaak zodat ze er niet meer aan beet..
Lavendel...dat is een goed idee! Hoewel...Mouss heeft gisteren een half uur lang inde lavendelstruik gerold 8). Ik geloof dat hij door de geur bevangen werd want er lag verder helemaal niets in.
Ik was blij dat ik Bridjo niet hoefde te scheren....
Ik ga het nu in de gaten houden, check haar elke dag na. En als er weer paniek in de tent is dan ben ik hier weer te vinden...
De hele bubs ook nog maar een keer extra tegen vlooien beschermd... Dat mocht wel weer. Ik dacht dat ik het nog niet zo lang geleden gedaan had maar dat viel tegen.
Weet iemand of Hotspot ook kan onstaan na het geven van een injectie.?
Vorige week heeft Banjer een injectie gehad, waarvan de da zei dat ik het moest vergelijken met een asprientje. Direct na het prikken begon hij ontzettend te piepen en te krabben en bijten op die plek. Inmiddels heeft hij een plek op zijn rug, waar hij is geent, die alle verschijnselen vertoont van Hotspot.
Ik ben benieuwd of er meer honden zijn met een dergelijke reaktie.
Hitam schreef:
Met dat warme vochtige weer zie ik veel hotspots. Maar kennelijk was je er op tijd bij.
ik denk dat dus ook.
Ook maar gelijk het hele huis een grote beurt gegeven en alle hondenmanden verschoond. (vorige week ook al gedaan maar goed, beter te vaak dan te weinig.
Ik vind Bridjo nu een stuk rustiger, ze bijt niet meer, ze krabbelt nog wel af en toe. Wat kan dat een groot verschil geven in zo'n korte tijd.
Thespikette schreef:
Weet iemand of Hotspot ook kan onstaan na het geven van een injectie.?
Vorige week heeft Banjer een injectie gehad, waarvan de da zei dat ik het moest vergelijken met een asprientje. Direct na het prikken begon hij ontzettend te piepen en te krabben en bijten op die plek. Inmiddels heeft hij een plek op zijn rug, waar hij is geent, die alle verschijnselen vertoont van Hotspot.
Ik ben benieuwd of er meer honden zijn met een dergelijke reaktie.
Gitte heeft dat ook eens gehad (jaren geleden). Je krijgt door de injectienaald toch een klein wondje en met dit weer gaat het makkelijk broeien.