demodex? -> wss voedselallergie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: demodex? -> wss voedselallergie

Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik zou er gewoon calendulazalf of Puur Wondgel op doen. Dat werkt wel goed. Die nattigheid komt van de ontsteking dus die gaat niet vanzelf weg.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik stuur moeders eens op pad voor calendulazalf, ik heb laatst in adam zelf een tube gehaald, stom dat ik die niet heb meegenomen.
moeders komt vanavond weer thuis, en dan zal ik het 1 en ander proberen uit te leggen over vers voer geven. ik ben zelf vanaf morgen een week zwemmen in frankrijk bij de schoonouders, en heb menuutjes voor ot en sien gemaakt voor die week. mn moeder kan redelijk klakkeloos het menu van ot voor poet volgen, behalve de kuikens en gerbils dan.

poet heeft gisteravond hetzelfde als ot gegeten; een stuk smuldier kip en een portie gemalen lamshart. ik ging slapen en poet had nog niet alles op, toen ik weer beneden kwam, was haar bordje schoon afgelikt. vanochtend heeft ze een zakje kh-vrij natvoer gehad. vanavond krijgt ze weer smuldier en een portie rundspiervlees.

het lijkt erop dat poet zich al iets beter voelt; ze wil naar buiten (ze heeft een week zielig en boos op de bank gelegen) en heeft ook een beetje honger. ook vindt ze mij alweer iets liever, ik kan haar redelijk goed borstelen.
ik denk dat poet helemaal op vers krijgen best te doen moet zijn, maar dan moet mn moeder zich daar wel helemaal voor inzetten. ik hoop dat de voedselallergie (ik ga er gewoon even vanuit dat ze dat idd ook heeft) door granen komt, en niet een eiwitbron is. eliminatiedieet is niet te doen voor mn moeder.
hopenlijk hoeft poet komend weekend geen brokjes te eten, want er is dan niemand thuis. ot en sien krijgen een postduif, maar poet eet dat niet, en ik heb er ook maar 1 bij. als poet kwartel zou eten, zou dat ook een optie kunnen zijn, maar ze eet (nog) geen bot. voor als de vakantie voorbij is, zou mn moeder een voederautomaat kunnen kopen, zo1 met koelelementje. dan kan poet toch gewoon in het weekend vers eten.

poet eet nog geen vleesbot, en smuldier kip vindt ze niet zo heel lekker, maar ze eet het uiteindelijk wel op. ook weet ik er precies de percentages niet van, dus ik vind dat alleen geschikt om te wennen en voor korte periode. moeders heeft geen geschikte vleesmolen, en ik weet ook niet of die er gaat komen. poet eet ook nog niet veel orgaan, maar ze heeft ook nog niet alles geproefd. de kippenmaag liet ze liggen, maar toen had ze al iets naders gegeten. otje vond de kippenmaag (is van de poelier uit boz, niet de gebruikelijke uit adam) ook niet lekker. sien wel, maar die eet toch alles.
levertjes heb ik nog niet geprobeerd, en nier zal er wel niet ingaan, maar daar is hier toch amper of niet aan de komen. 2 organen (lever en hart) vind ik het uiterste minimum, met 3 (dus ook kippenmaag) zal ik tevreden zijn.

ik ga nu weer even poet wassen en borstelen.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

wat ben je ook een lief mens he..
zo goed voor poet zorgen..
logisch dat poet je weer een beetje lief gaat vinden..
die rooie muts gaat je nog missen als jij ligt te dobberen in frankrijk!!

misschien een idee om wat koelelementen in de vriezer te doen en in een bakje te leggen met daarop het bakje van poet en haar vleesje?
voor van t weekend wellicht..
of zal dat niet genoeg zijn..
of een bakje half ontdooit en een bakje volledig ontdooit neerzetten..
tegen de tijd dat het een op is.. is het andere bijna ontdooit en klaar om te eten?

is de tip die ik kreeg toen ik hier net rondhing..

ik hoop echt echt echt dat je mams mee wil helpen voor poet..
je hebt zo je best gedaan!!!

:-*
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

moeders komt zaterdagavond even over, en ik heb tegen haar gezegd dat er voederautomaten zijn.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

poet heeft weer een klein korstje in haar oor (formaat speldenprik) opengehaald, en een beetje onder haar kin  :(

ik hoop zo dat het van te lange nagels is, en onder haar kin een laatste rest eczeemkorst die nog in haar vacht hing en kriebelde.
ik heb er calendulazalf opgedaan, maar dat werkt misschien niet afdoende. iemand nog andere ideetjes om erop te smeren?
Adriana+Mo
1-ster
1-ster

Bericht door Adriana+Mo »

kijk asjeblieft uit met prednisolon!
heb net drie maanden suikerziekte+complicaties achter de rug na twee prednisolon-injecties tegen de jeuk en open krabben (voedsel-allergie).
zeldzame bijwerking, zei de da.
zo zeldzaam is dat niet, weet ik nu: voor een aantal katten is dit middel totaal ongeschikt. en er zijn goede alternatieven.
MoMo was voorzover ik weet gezond en ging regelrecht de crisis in.
na insuline-behandeling en veel testen en erg veel overuren, nu van de insuline af en weer goed en vrolijk. maar het is een paar keer kantje-boord geweest.
ben gewisseld van da en op zijn kaart staat: nooit  n o o o i t  prednisolon!

Plaats reactie