Maar dank jullie allemaal voor jullie tips, daar kan ik absoluut iets mee!!
Geen volwassen Noor erbij...
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
verwonderd
Re: Wel of niet een volwassen Noor erbij?
Als ik nu niet meer reageer: ik moet weg!!

-
Anthraciet
- 5-sterren

Fijn dat mijn idee je geholpen heeft! 8)Lo schreef:Gebruikvoorwerperig! Dat is nu precies zoals het nu voelt vind ik. En DAT maakt me dus wat tja...blweeeeh-gevoel (weer een nieuw woord)
Wat een goede tips trouwens!
Ik ga speeltjes kopen (vind ik nl veul en veul leuker), een mooie plant met idd wat muntstukken er in en wat briefjes.
Overigens, slaapmandje krijg ik dus mee. Hij is nl de enige die er in slaapt. De schat...
Natuurlijk wel even een foto plaatsen van de speeltjes en de plant voordat je hem gaat geven
Met de muntstukken kun je ook eventueel de grond afdekken, zoals je ook wel eens doet met grind. Dat staat ook wel heel leuk
Ik heb trouwens bij het overnemen van mijn kat een bos bloemen meegenomen voor die mensen. En het enige wat ik betaald heb is een zak kattengrid die ze voor mij gehaald hadden. Dan zou hij tenminste in het begin zo min mogelijk veranderingen hoeven te accepteren. Eigen deken, zelfde voer, zelfde soort kattenbak (het waren hun oude bakken, beetje bekrast maar das alles), zelfde grid etc.
En ze voelden zich enorm schuldig toen ze hoorden dat zijn tandjes niet goed waren. Ze hebben bijna een jaar op hem gepast omdat zijn baasje het niet kon. En omdat hij gewoon at, dronk en zich normaal gedroeg nooit reden gezien om met hem naar een dierenarts te gaan.
En ze voelden zich enorm schuldig toen ze hoorden dat zijn tandjes niet goed waren. Ze hebben bijna een jaar op hem gepast omdat zijn baasje het niet kon. En omdat hij gewoon at, dronk en zich normaal gedroeg nooit reden gezien om met hem naar een dierenarts te gaan.
Lo, hopelijk voel je je nu weer wat beter over Kayak want een nieuw vriendje is toch echt iets om naar uit te zien 
Ow boslief krijgt een vriendje!S pannend hoor...
Hopelijk vind Hare Hoogheid Boslief het ventje leuk
Leuk idee van die plant, anders voelt het inderdaad gebruiksvoorwerperig (die moet echt in de Van Dale
)
Heel veel plezier met de voorbereidingen, en geef ze allebei maar een lekkere knuffel.
Hopelijk vind Hare Hoogheid Boslief het ventje leuk
Leuk idee van die plant, anders voelt het inderdaad gebruiksvoorwerperig (die moet echt in de Van Dale
Heel veel plezier met de voorbereidingen, en geef ze allebei maar een lekkere knuffel.
-
verwonderd
Ik voel me enorm rot, doodongelukkig, heb buikpijn en ik kan wel janken.YaYa schreef: Lo, hopelijk voel je je nu weer wat beter over Kayak want een nieuw vriendje is toch echt iets om naar uit te zien![]()
Nee, het heeft NIETS met geld te maken. Maar ik geloof dat ik dat iedereen wel duidelijk heb kunnen maken.
Er zit veel meer achter waar ik helaas niet op in kan gaan.
Mijn twijfel is: waarom voel ik me zo verdrietig en ben ik niet blij? Word dit veroorzaakt door angst voor een tweede keer zieke kat (waarbij ik mijn alles, mijn liefje benadeel) of is het mijn intuitie die mij alarmeert?
Moeilijk moeilijk, maar het feit dat ik nu met een dichte keel zit zegt meer dan genoeg geloof ik.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Voel je je rot door de spanning en ongewisheid?
Of heb je een gevoel dat er iets niet in orde is?
Ik denk dat je dat voor jezelf duidelijk moet krijgen en daar kan ik je denk ik helaas niet bij helpen.
Maar het is wel jammer dat je je er niet op kan verheugen, ik hoop dat je voor jezelf snel duidelijkheid kan krijgen!
Ik denk dat je dat voor jezelf duidelijk moet krijgen en daar kan ik je denk ik helaas niet bij helpen.
Maar het is wel jammer dat je je er niet op kan verheugen, ik hoop dat je voor jezelf snel duidelijkheid kan krijgen!
niet moeilijk dus....als 'k jou was, zou 'k lekkur een prachtig kitten gaan uitzoeken.....Lo schreef: Moeilijk moeilijk, maar het feit dat ik nu met een dichte keel zit zegt meer dan genoeg geloof ik.
-
verwonderd
Ik vind mezelf vreselijk zeuren.
(er zijn nl veul ergere dingen op de wereld) terwijl jullie allemaal zo lief enthousiast meeleven!!!
En ik moet heel hard
omdat ik jullie zo lief vind: jullie zuchten niet eens (nou ja, mss achter de pc maar dat hoor ik niet
) (want hoe moeilijk kan een mens doen)
En Anthraciet
Ik zit iedere keer snikkend achter de pc als ik bedenk hoe jij je nu voelt. Vreselijk. Ik geloof dat het ziek-zijn van Lo mij niet in de koude kleertjes is gaan zitten en nu heel hard 
En ik moet heel hard
En Anthraciet
-
verwonderd
Je helpt met al jouw reacties!Anthraciet schreef: Voel je je rot door de spanning en ongewisheid?
Maar het is wel jammer dat je je er niet op kan verheugen, ik hoop dat je voor jezelf snel duidelijkheid kan krijgen!![]()
Sowieso moet ik de vinger op de zere plek weten te leggen en ik vind het enorm helpen dat juist door reacties, ik voor mezelf duidelijker kan krijgen waar die dichte strot nu vandaan komt. Want daarom schrijf ik. Niet om aandacht te trekken, maar ik heb hier mogen ervaren dat opmerkingen, vanuit welke invalshoek dan ook (juist fijn al die verschillende invalshoeken!), mij helpen de dingen op een rijtje te zetten.
Dus je helpt mij wel degelijk
Spanning, ongewisheid, gevoel dat er iets niet in orde is en nog veel meer, maar of dat nu bij Kayak thuishoort en/of bij Lo, of het reeel is, nee, het is iets van mij waarmee ik moet dealen en ik ben heel hard aan het werk om dat boven water te krijgen. Ik heb geen zin in angst voor..., namelijk. Ik word daar niet blij van en het heeft totaal geen zin. Maar dan moet ik wel ff weten door welke angst ik heen moet
Yaya heeft mij een mail geschreven, ze sloeg de spijker op het koppetje en ik zal als ik er over uit ben dat hier neerzetten. Niet omdat ik zo exhibiotionistisch ben, maar ik heb aan diverse reacties hier op barfplaats gemerkt, dat ook anderen mss daar iets aan kunnen hebben. En we schrijven hier tenslotte allemaal om te delen...en te leren
Maar het gevoel dat er iets niet in orde is voert de boventoon, maar dan is de hamvraag: is dat een reele angst of is dat een angst door ervaring? Daar moet ik mij nog over buigen. Klopt mijn intuitie in deze situatie, of word ik nu geleid door angst?
En uiteraard neem ik de beslissing, wat deze ook moge zijn. Maar Yaya merkte wel terecht op dat ik ff teveel heb op het moment, ook al zijn het ook leuke dingen.
-
verwonderd
flin schreef: niet moeilijk dus....als 'k jou was, zou 'k lekkur een prachtig kitten gaan uitzoeken.....![]()
![]()
![]()
Durf ik niet meer. Bovendien heeft een kitten nog onvoldoende weerstand. Nu is het wel zo dat ik Lo heb meegesleept naar Drenthe en zij dit allemaal glansrijk heeft doorstaan, zonder diarree (over stress-veroorzakende omstandigheden gesproken...
Maar een kitten blootstellen aan een Noor die last heeft gehad van cryptosporidia...dat wil ik niet met NOG een kitten meemaken. Dat is nl echt vreselijk. Yep, angst. Wie weet heeft Lo met haar vers vlees alles gekilled, helaas valt dat niet te testen zolang zij van die prachtige barfsigaren legt.
Ik had nl wel het plan, mocht Lo in Drenthe aan de diarree zijn gegaan, de ontlasting onmiddellijk naar een dierenarts ter plaatse te brengen (ja, ik had dat vantevoren uitgezocht
Ja, er is over nagedacht en weloverwogen ben ik met haar weggegaan...NIET om haar aan de diarree te krijgen overigens, mocht ik deze indruk wekken, want dat is nl niet mijn idee van een week weggaan, hetgeen ik voor dochterlief (oh ja, en mezelf) heb gedaan....zij is er nl ook nog
Maar als ik het goed begrijp ben jij dus bang dat de nieuwe kat ziek kan worden van de eerdere ziekte van Bosliefje? En niet dat hij al ziek is of problemen heeft waar de huidige eigenaren je niets over vertellen...
Dat is wel heel lastig. Want kijken of hij NU ziek is kan natuurlijk altijd gebeuren door een dierenarts. Kunnen de huidige eigenaren zelf bij mee misschien. Maar ziek worden door in contact te staan met bosliefje kan je alleen door ervaring ontdekken begrijp ik. Ik denk in ieder geval WEL dat bosliefje blaakt van de gezondheid als je haar zo ziet op de foto's en met wat je vertelt over het gelsaagde weekje weg.
En natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik heb geen zieke kat meegemaakt, maar ik zou het wel weten.
Die schat van een kater zou gisteren nog mij meiske gezelschap komen houden als ik een dame zoals bosliefje had!
Wat vind je dochter eigenlijk van het geheel? Of is die nog niet oud genoeg om hier echt over mee te kunnen praten?
Dat is wel heel lastig. Want kijken of hij NU ziek is kan natuurlijk altijd gebeuren door een dierenarts. Kunnen de huidige eigenaren zelf bij mee misschien. Maar ziek worden door in contact te staan met bosliefje kan je alleen door ervaring ontdekken begrijp ik. Ik denk in ieder geval WEL dat bosliefje blaakt van de gezondheid als je haar zo ziet op de foto's en met wat je vertelt over het gelsaagde weekje weg.
En natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik heb geen zieke kat meegemaakt, maar ik zou het wel weten.
-
verwonderd
Daar ben ik sowieso bang voor, maar dat is een risico dat ik moet nemen. Met de bibbers in de benen ja. Een volwassen kat echter heeft meer weerstand dan een kitten en een gezonde kat zal de crypto's zelf te lijf kunnen gaan. Een kitten niet, zo is dus gebleken. Nu is het wel zo dat Lo en giardia had en cryptosporidia...wel wat veel voor een kitten van 12,5 weekjes jong nietwaar? Die diarree is volgens vermoedens getemperd met finidiar. Maar zoals we weten is dat bestrijden van symptomen, niet van de oorzaak.Hekate schreef: Maar als ik het goed begrijp ben jij dus bang dat de nieuwe kat ziek kan worden van de eerdere ziekte van Bosliefje? En niet dat hij al ziek is of problemen heeft waar de huidige eigenaren je niets over vertellen...
Wat betreft de gezondheid van de herplaatser moet ik idd afgaan op de eerlijkheid van de eigenaar.
En daar zit 'm de kneep: ik heb nu niet echt een goede ervaring met Lo en de eerlijkheid van de fokker. Ik ben dus behoorlijk wantrouwend geworden, maar vecht wel tegen dat wantrouwen. En ik krijg dus pijn in mijn buik.
Natuurlijk kan een da hem onderzoeken, natuurlijk. Trek het alleen niet als zal blijken dat er iets met hem aan de hand zou zijn. Ik vind dat onzin, maar ik krijg er wederom pijn in mijn buik van (verstand versus angst).Hekate schreef: Dat is wel heel lastig. Want kijken of hij NU ziek is kan natuurlijk altijd gebeuren door een dierenarts. Kunnen de huidige eigenaren zelf bij mee misschien. Maar ziek worden door in contact te staan met bosliefje kan je alleen door ervaring ontdekken begrijp ik. Ik denk in ieder geval WEL dat bosliefje blaakt van de gezondheid als je haar zo ziet op de foto's en met wat je vertelt over het gelsaagde weekje weg.![]()
Bosliefje is nu een jaar bij mij waarvan zij 4 maanden diarree-vrij is. Laatste test voordat ze op vers overging wees uit dat ze helaas nog besmet was met crypto's...maar die kunnen nu door al dat verse voer geelimineerd zijn, maar dat valt dus nu niet te testen. Ze kan wel draagster zijn en voor haar leven lang blijven...maar er geen last van hoeven te hebben. Wel tijdens periodes van verminderde weerstand zou ze aan de diarree kunnen gaan. En idd: weekje Drenthe heeft ze waanzinnig goed gedaan!!
Doe maar! dat relativeert juist!Hekate schreef: En natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik heb geen zieke kat meegemaakt,
Hekate schreef: maar ik zou het wel weten.Die schat van een kater zou gisteren nog mij meiske gezelschap komen houden als ik een dame zoals bosliefje had!
Wat vind je dochter eigenlijk van het geheel? Of is die nog niet oud genoeg om hier echt over mee te kunnen praten?
Ja mijn dochter is oud en zeker wijs genoeg en begrijpt helemaal mijn angst. En mijn gevoel. Zij heeft immers het hele medische circus meegemaakt en heeft helaas getuige mogen zijn van een spuitend kitten en een moeder die dagelijks (2-maal tot 3 maal) veel te lang (maanden) antibiotica heeft toegediend, kitten tot 2x aan toe bijna uitgedroogd, kitten slecht etend enz enz . Menig keren heeft ze hier huilend met kitten in haar armen gestaan en de fokker schreeuwend vervloekt (met een sorry voor mijn gevloek er achteraan). Ze heeft jammergenoeg niet echt een leuke kittentijd meegemaakt en ik vond het ook voor haar vreselijk. Ze is knettergek op Lo.
Ja, ze zou het liefst een kitten willen hebben. En dan een leuke kittentijd ermee beleven. Geen ellendige toestanden meer.
De allergrootste ramp zou zijn Lo weer ziek, hoe lullig dat ook naar de nieuwkomer klinkt.
Maar zoals ik al aangaf: het is mijn angst en ik denk dat nu de onverwerkte stress vanwege Lo's ziekte en mijn zorgen voor en om haar in 1 klap naar boven komen.
En ik vind mezelf zo zeurderig klinken, maar er zit een hoop gevoel achter.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik begrijp je angst volkomen hoor en ook het gevoel dat je je daar doorheen wil vechten omdat leven met angst niet bepaald fijn is.
En dan de slechte ervaring met die fokker er nog bij, daar krijg je inderdaad wel knopen in je buik van
Welk gevoel heb je bij deze fokker/eigenaar?
Als je deze om welke reden dan ook niet vertrouwd of er een twijfelachtig gevoel bij hebt, zou ik in ieder geval met Kayak bij een dierenarts langs gaan zodra je hem hebt. Het is misschien wat kort dag om dat nu nog aan de huidige eigenaren te vragen.
Maar dan zou ik wel zeker willen weten dat hij in ieder geval op dat moment gezond is en ook tegen die mensen zeggen dat je het niet trekt als blijkt dat hij niet gezond is en dat dat dus de voorwaarde is waarop je hem in huis neemt.
Maar als je verwacht dat het qua karakter goed zou matchen tussen Lo en Kayak, zou ik hem wel gaan halen. Het is zo geweldig om te zien hoe 2 katten heerlijk bij elkaar liggen te slapen, elkaar kopjes geven en gewoon samen 1 zijn.
Wat je ook beslist, ik denk aan je!
En dan de slechte ervaring met die fokker er nog bij, daar krijg je inderdaad wel knopen in je buik van
Welk gevoel heb je bij deze fokker/eigenaar?
Als je deze om welke reden dan ook niet vertrouwd of er een twijfelachtig gevoel bij hebt, zou ik in ieder geval met Kayak bij een dierenarts langs gaan zodra je hem hebt. Het is misschien wat kort dag om dat nu nog aan de huidige eigenaren te vragen.
Maar dan zou ik wel zeker willen weten dat hij in ieder geval op dat moment gezond is en ook tegen die mensen zeggen dat je het niet trekt als blijkt dat hij niet gezond is en dat dat dus de voorwaarde is waarop je hem in huis neemt.
Maar als je verwacht dat het qua karakter goed zou matchen tussen Lo en Kayak, zou ik hem wel gaan halen. Het is zo geweldig om te zien hoe 2 katten heerlijk bij elkaar liggen te slapen, elkaar kopjes geven en gewoon samen 1 zijn.
Wat je ook beslist, ik denk aan je!
-
verwonderd
Dit is nu precies de reden waarom ik mezelf in deze belachelijke situatie heb geplaatst:Anthraciet schreef: Het is zo geweldig om te zien hoe 2 katten heerlijk bij elkaar liggen te slapen, elkaar kopjes geven en gewoon samen 1 zijn.
-ik vind het alleen-zijn van Lo onverantwoord
-ik vind het plaatsen van een kat bij Lo onverantwoord, ze is nog maar zo kort (4mnd) van de diarree af. Door de da werd geadviseerd nog een jaar te wachten, maar Lo is zo speels...en hoe we ook verstoppertje spelen met haar, soms krijg ik het idee dat ze ons wel leuk vindt, maar ja, WEER dat propje...
Ofwel kiezen tussen 2 kwaden