Suzane schreef:
Ten eerste...bedankt allemaal dat jullie me helpen
Ik geef mijn Aussie 2100 gram CB per week (300 gram per dag) en mijn Jack 980 gram CB per week (140 gram per dag). Dat is dus samen 3080 gram per week = 3 rollen = € 8,70 (ik betaal bij 30 kilo € 2.95 per rol).
Met mijn barf voorbeeld ben ik van 2% uitgegaan voor mijn Aussie (=2800 gram per week) en voor mijn Jack 5% (=2800 gram). Maar ik heb van velen al begrepen dat de percentages vrij hoog zijn, vooral voor de Jack Russell.
Nou , als je nu 3 kilo Cb voert in de week kan je er ook wel vanuit gaan dat je ongeveer 3 kilo barf zal gaan voeren.
Pike at vroeger toen hij nog op brokken stond voor 1,60 per dag aan brokken. Nu barft hij en de andere twee honden voor gemiddeld 1,15 per hond per dag (dat is inclusief groente). Ze eten samen per week een kleine 8 1/2 kilo. Gemiddelde kiloprijs is dus 2,85.
Ik ben eigenlijk van kvv op barf overgegaan omdat het me nogal saai voor de honden leek om altijd hetzelfde te eten. Nou ja bijna altijd. Want met barf heb je natuurlijk veel meer afwisseling. In het financiële aspect heb ik me later pas verdiept. En toen bleek dat barf voor mij ook nog eens de goedkoopste manier van voeren is, was ik natuurlijk dubbel blij.