Als eerste, allemaal bedankt voor de reaktie en sorry voor mijn late reaktie

. Ik ben zelf ook ziek geweest en dat in de voor ons drukste tijd van het jaar

. Ik hoop dat jullie me vergeven
nova schreef:
Je hebt een Duits e-mail adres, waar ergens woon je in Duitsland?
Misschien kan ik je aan een adres helpen waar je geit kunt kopen.
Ik woon tussen Kassel en Hannover, zo'n 15km ten noorden van Göttingen. Waarschijnlijk verhuizen we midden volgend jaar maar waar naar toe weet ik nog niet

Het adres wil ik wel graag hebben, dan heb ik in elk geval het geit-alternatief achter de hand
Weet je, ik geloof zelf niet in een voedselallergie. Dan zou hij toch eigenlijk constant klachten moeten hebben. Vorig jaar at hij nog brokken en waren de klachten na 2x20 dagen antibiotica helemaal weg. Wat ik me nog wel bedacht is dat hij tijdens de antibiotica kennelhoest heeft gehad. Hij kreeg van de DA een spuit om hem wat extra weerstand te geven. Zou dat destijds mede voor het herstel gezorgd kunnen hebben?? In elk geval is hij daarna tot begin juni geheel klachtenvrij geweest. Afgelopen maart zijn we overgeschakeld naar Barf. Met een voedselallergie zou hij dan toch ook klachten gehad moeten hebben. Ik had meer het idee dat de DA het niet weet en dus gemakshalve maar allergeen-brokken voorschrijft.
Hoe meer ik erover nadenk/lees, hoe meer ik het idee heb dat het puur de huidweerstand is. Hij heeft bijvoorbeeld een vossenschurft opgelopen terwijl mijn teefje het niet kreeg. Hij heeft toen hij bijna 2 was per ongeluk binnen 5 maanden 2x een cocktailenting en de rabiesenting gekregen (sommige DA's

). Ik heb zelf het idee dat zijn weerstand toen een flinke optater heeft gekregen. Achteraf denk ik ook dat ik deze zomer helemaal niet het autovaccin had moeten laten doen, waarschijnlijk heeft het meer kapot gemaakt dan goed gedaan. In ieder geval wordt hij de eerste tijd niet geent.
Lizzy schreef:
Ik zou inderdaad maar beginnen met direct te kappen met de varkens-oren! En eigenlijk met alle snacks die anders zijn dan gedroogd vlees/orgaanvlees. Verder doet mij toch vermoeden dat al die AB kuren vragen om een goede ontgiftkuur. Ik zou zelf beginnen met eerst probiotica te gaan geven. Een lange tijd. Want de darmflora is met zoveel AB wel aangetast. Goede merken vind ik de Lactobacillus van Vitotaal en de Acidophilus van Akropharma. Als je dat een week of 2 a 3 geeft, zou ik zelf gaan ontgiften met Schindele's mineralen of groene leem. Schindele's mineralen is milder. Maar, bouw het heeeeel langzaam op want ik vermoed (met beide producten) dat je wel een flinke reactie kunt verwachten (en dat varieert van 'niet lekker in het velletje' tot buikpijn tot ooguitvloeiingen tot lustelloosheid, etc).
Groene Leem zou ik twee weken geven. Schindele's mineralen kun je langer geven. Schindele's mineralen doet veel. Ook met huid en nagels. Het ontgift dus niet alleen.
Bedankt voor het advies. Ik heb dankzij Gemmaa (waarvoor heel hartelijk dank

:thumbup:) de Schindele's mineralen hier in Duitsland kunnen bestellen. Hoe zou jij de opbouw van de Schindele's mineralen advieseren?
De probiotica van Akropharma is ondertussen ook onderweg. Ik heb 90 tabletten besteld, één tablet per dag is dat goed (hij weegt 37kg).
Zijn er nog meer dingen die ik hem kan geven voor zijn weerstand?
Lizzy schreef:
Maar, op zich is het wel heftig, wat je hond mankeert. Zou het niet verstandig zijn om eens naar een goede holistisch-werkend DA te gaan? Die kan het eens van een andere kant bekijken.
Gemmaa heeft mij ook een link gestuurd van holistisch werkende DA's in Duitsland

, helaas zit er bij mij niets in de buurt. Om dan zomaar willekeurig iemand van zo'n lijst te kiezen vind ik ook moeilijk, ik heb ook geen aanbevelingen of zo. Ik ben ook nog nooit bij een holistische DA geweest, ik heb ook geen idee hoe die te werk zou gaan. Als ik wat dichter in de buurt van Nederland had was ik wel bij Tannetje langs gegaan, daar heb ik ondertussen zoveel goeds over gelezen.
Nou ja, in elk geval maar eerst de met de probiotica starten en de antibiotica afmaken en proberen zijn weerstand omhoog te krikken.
Ik wil hem trouwens ook Hepar Sulphur D12 gaan geven tegen zijn krentenbaard (die komt weer vol terug als de antibiotica is afgelopen). Kan ik dat tegelijk geven?
Alvast weer bedankt