vandaag de operatie * het komt goed *
Moderator: Lizzy
Re: vandaag de operatie * toestand slecht, spoedoperatie *
Fijn dat ze meer gaat reageren!
En gaat 't eten ook wat beter nu?
En gaat 't eten ook wat beter nu?
Gelukkig lijkt jullie Theemutsie nu weer een beetje aan de beterende hand.
Veel beterschap voor haar!
We proberen maar optimischtisch te blijven en hopen dat ze niet te veel pijn heeft, ik zou het zo erg vinden als we deze week toch haar moeten laten gaan en deze pijn is allemaal voor niets. Ze plast nog steeds, heeft ook nog een poepje gedaan. We hebben er voor vandaag voldoende eten ingekregen (halve portie van normaal, mn pens). Ik had wat rund in de pens gelegd dat stonk ook voldoende naar pens en is dus ook naar binnen gegaan. Ze wilde geen gekookte kip meer eten. Maar goed, er zit wat in haar maag en dat komt door de darmen dus dat moet blijven werken. Verder weten we het niet. Ze is in ieder geval niet slechter geworden, dat is ook een ding. Aan de andere kant ligt ze veel met haar koppie omhoog en hijgt dan behoorlijk. We blijven maar duimen voor haar. Ze is net deze maand 7 geworden en dat is toch echt te jong.
Jemmig ik lees het nu pas!!!
Die arme meis!!!
Ik denk aan jullie, duim me rot, en hoop met grote hopen!!!
Sterkte daar!!!

Die arme meis!!!
Ik denk aan jullie, duim me rot, en hoop met grote hopen!!!
Sterkte daar!!!
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ohh wat had ik gehoopt dat ik nu zou lezen dat het iets beter gaat.
Ik wens jullie heel veel sterkte en duim voor jullie.
Knuffel voor jullie meisje
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik wens jullie heel veel sterkte en duim voor jullie.
Knuffel voor jullie meisje
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
roefus
Hier lag internet eruit, en ik kon niet eens ff kijken hoe het nou met Theemuts was

Ben nu wat aan het bijlezen.....
Hoe is het vandaag met jouw grote lieverd???
Ben nu wat aan het bijlezen.....
Hoe is het vandaag met jouw grote lieverd???
Even een update. De nacht ging goed, ze was vrij rustig en heeft merendeels geslapen en niet gehegen. Vanochtend uit mijn hand gegeten (zalmmix en haasspier). Ze heeft nu een halve portie op. Ga vanavond nog een halve portie proberen. Heb haar vandaag niet zien drinken, maar gisteren wel wat. En in de zalmmix en haasspier zit veel sap, dus ik denk dat dat ook helpt. Ze ligt nog steeds merendeels te slapen en had net 37.3 (is eerder wat laag als te hoog dacht ik). Haar vacht valt in rap tempo helemaal af, het is hier helemaal zwart op de vloer. Ze kijkt redelijk helder uit haar ogen en als de andere actie hebben tilt ze haar kop op. Zolderkat heeft - helaas - nog niets van haar te vrezen.
Ben net gebeld door de dierenarts die haar de 1e keer heeft geopereerd. Was een prettig gesprek, ze klonk aan de telefoon ontdaan, was erg blij met onze keuze om alles op kweek te zetten. Kon helaas alleen maar constateren dat de ab van voor, tijdens en na de operatie niet de goede is geweest (maar goed, dat kun je als da niet voorzien). Vroeg of ze toch een wondthirt had moeten meegeven tegen het likken (maar ze heeft niet gelikt en de buitenste wond was tot vrijdagavond helemaal mooi).
Morgen moeten we voor extra controle komen en bij verhoging moet ik eerder komen. Ze kon niet herleiden waar nu de infectie vandaan is gekomen, ze heeft me het operatie verslag in normaal nederlands uitgelegd en zei dat daaruit blijkt dat de infectie van binnen zit (zo had ik het vrijdagnacht ook al begrepen). Ik hoop dat het type bacterie wat gaat verklaren, zit zelf te denken dat er wellicht een bacterie al was die de kop op steekt bij weerstandsvermindering (vanuit de gedachte gang dat ze 2x een hotspot heeft gehad die binnen een paar uur een gapend gat opleverde en waarbij 3 kuren nodig waren om de wond weer dicht te krijgen, ik heb met de andere honden veel ervaring met hotspots, maar niet op die manier).
Al met al blijven we hoop houden en zit ik de week naar voren te kijken, hoe eerder de uitslag van de kweek er is, hoe eerder we duidelijkheid hebben of de antibiotica nu juist is.
Ben net gebeld door de dierenarts die haar de 1e keer heeft geopereerd. Was een prettig gesprek, ze klonk aan de telefoon ontdaan, was erg blij met onze keuze om alles op kweek te zetten. Kon helaas alleen maar constateren dat de ab van voor, tijdens en na de operatie niet de goede is geweest (maar goed, dat kun je als da niet voorzien). Vroeg of ze toch een wondthirt had moeten meegeven tegen het likken (maar ze heeft niet gelikt en de buitenste wond was tot vrijdagavond helemaal mooi).
Morgen moeten we voor extra controle komen en bij verhoging moet ik eerder komen. Ze kon niet herleiden waar nu de infectie vandaan is gekomen, ze heeft me het operatie verslag in normaal nederlands uitgelegd en zei dat daaruit blijkt dat de infectie van binnen zit (zo had ik het vrijdagnacht ook al begrepen). Ik hoop dat het type bacterie wat gaat verklaren, zit zelf te denken dat er wellicht een bacterie al was die de kop op steekt bij weerstandsvermindering (vanuit de gedachte gang dat ze 2x een hotspot heeft gehad die binnen een paar uur een gapend gat opleverde en waarbij 3 kuren nodig waren om de wond weer dicht te krijgen, ik heb met de andere honden veel ervaring met hotspots, maar niet op die manier).
Al met al blijven we hoop houden en zit ik de week naar voren te kijken, hoe eerder de uitslag van de kweek er is, hoe eerder we duidelijkheid hebben of de antibiotica nu juist is.
Gelukkig lijkt het iets beter, en heeft ze iets gegeten.
We blijven hier duimen voor verder herstel.
Veel sterkte en beterschap met je meisje.
We blijven hier duimen voor verder herstel.
Veel sterkte en beterschap met je meisje.
-
roefus
Ik zal een kaarsje branden, ik hoop hartstikke dat het helemaal goed komt met jouw Akira 
Wel fijn, dat de koorts iig nu weg is.
Wel fijn, dat de koorts iig nu weg is.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik blijf duimen voor jullie.
Sterkte!
Sterkte!
Hier wordt ook geduimd,en zeker gehoopt dat het met de grote, kleine meid weer allemaal goed komt.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
ik hoop dat t allemaal in orde komt!
sterkte met theemuts 
Volgens mij gaat het langzaam maar zeker de goede kant op. Zet hem op theemutsje.
Ik denk niet dat er er een fout gemaakt is ofzo. Dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren na een operatie. Ze is kennelijk gevoelig voor infecties en een baarmoederontsteking kan gemakkelijk zo iets geven.
Als ze haar eten netjes binnenhoudt en weer wat praatjes krijgt, gaat het goed. Een buikvliesontsteking heeft wel even nodig om te genezen.
Ik denk niet dat er er een fout gemaakt is ofzo. Dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren na een operatie. Ze is kennelijk gevoelig voor infecties en een baarmoederontsteking kan gemakkelijk zo iets geven.
Als ze haar eten netjes binnenhoudt en weer wat praatjes krijgt, gaat het goed. Een buikvliesontsteking heeft wel even nodig om te genezen.
Elke dag 'n beetje beter klinkt goed!!
En was dit eigenlijk de theemuts?

En was dit eigenlijk de theemuts?

Ook wij gaan er niet van uit dat er een fout gemaakt is, en gaan uit van gewoon heel veel pech en helaas een antibiotica die net niet tegen de bacterie reageerd. Gisteren waren we vrij optimistisch, vandaag gaat het weer wat minder. Ze deed geen begroeting vanochtend, ze bleef liggen. Hoop dat het zo meteen weer wat beter gaat. Vanochtend nog wel de hele wond bevoeld en bekeken, die was wel rustig en niet dik. Dus misschien was ze gewoon moe. Had vanochtend alle honden een gedroogd pensstaafje gegeven. Theemutsje een dunne, ze heeft hem wel op, maar deed er wel erg lang over.
Enneh', nee dat is niet theemuts, dat is kleine berin, theemuts is die zwarte. Moet trouwens binnenkort de namen omkeren, kleine berin dreigt groter te worden als grote berin.
Enneh', nee dat is niet theemuts, dat is kleine berin, theemuts is die zwarte. Moet trouwens binnenkort de namen omkeren, kleine berin dreigt groter te worden als grote berin.