Hoeveel geven jullie je gesteriliseerde teefje te eten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Hoeveel geven jullie je gesteriliseerde teefje te eten?

Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Jane, een gecastreerd meisje, weegt 36 kg en krijgt 750 gram per dag.
Hier doet ze het prima op.
Na het castreren was ik haar voor de zekerheid wat minder gaan voeren, maar dat heb ik teruggedraaid, want zij werd anders te mager.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 31 aug 2008, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike, 16 kg, gecastreerd: Hij eet wel barf en dat is momenteel 500 gram per dag. Alle ribben goed voelbaar.  Ik kan mij herinneren dat hij een paar jaar geleden, in de overgang van brok naar barf, korte tijd op kvv gestaan heeft en toen kreeg hij 5 plakken rodi, dus ook 500 gram, en daar kwam hij snel op aan. Wat ik toen niet zo erg vond omdat hij aan de magere kant was. Als ik toen niet met barf was begonnen was hij zeker teruggegaan naar 400 gram.

Armagnac (intacte reu) 11,5 kg eet momenteel 440 gram barf.
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Ik heb hier een gesteriliseerde teef van bijna 12 jaar, en ze weegt 16 kilo. Ze krijgt overwegend barf, maar er zijn dagen dat ik haar kvv geef. Dan krijgt ze 300 gram kvv per dag.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik voer al jaren barf op het oog, maar Tara van 20 kilo krijgt ongeveer 500 g/dag, ook afhankelijk van haar activiteit en het weer (bij warm weer minder). Ze is beslist niet minder gaan eten na de castratie, en pas de laatste 2 jaar merk ik dat ze met minder toekan, maar ja, ze wordt ook eindelijk wat rustiger met 11 jaar  ::)
sem-agility
2-sterren
2-sterren

Bericht door sem-agility »

geen verstand van, maar mijn reu is gecastreerd en die krijgt 300 gr kvv per dag. hij is 19 kilo, maar geef dus voer voor 15 kg

Plaats reactie