Haaks Barf... zien als kvv (dus met de K van Kompleet)?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Haaks Barf... zien als kvv (dus met de K van Kompleet)?

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="YaYa"]
In de katvariant zit dus 100% nijn maar daar betaal je dan ook 6,50 voor. Ik heb het ze vanavond gegeten en de grootste kieskeur die hier rondloopt, heeft gewoon zitten schransen. :D
[/quote]

Mijn katten vallen er ook op aan. Ik koop kg rollen en zaag die middels de lintzaag in 10 plakken. Ik heb 6 zakken (6 smaken) met daarop de naam staan wat erin zit en dan heb ik een aparte zak waar ik elke keer van elke smaak 1 plakje doe met als resultaat dat ik zeker weet dat ze gevarieerd gegeten hebben als dat zakje leeg is.
MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

[quote="Cindy de Wolf"]
Het is niet compleet. Alleen de % kloppen per smaak wel, maar als je dag in dag uit dezelfde smaak voert en dus dezelfde eiwitten voer je niet compleet. Er is ook geen premix of iets dergelijks in verwerkt. Het is hetzelfde als dat jij elke dag 50% lamsribben voert, 20% lamsvlees, 15% lamorganen en 15% groente. Dat is ook niet compleet, vandaar dat je meerdere smaken moet voeren om compleet te zijn. Ik heb het nu ook voor de honden liggen en die vinden het heerlijk. Ik vind overigens niet dat je de prijs van CB mag vergelijken met HB. Ga alleen al een kg konijn ergens kopen, kost ook rond de 4.00 minimaal of paard, dus nee vind het in dat op zicht wel ok.
[/quote]

Als ik dat lees, dat een soort niet compleet zou zijn dan vraag ik me altijd af waarom niet? Dat wordt wel altijd geroepen maar is het ook wetenschappelijk onderbouwd? Dit bedoel ik niet aanvallend, ik vraag het me gewoon af.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="MirandaK"]
Als ik dat lees, dat een soort niet compleet zou zijn dan vraag ik me altijd af waarom niet? Dat wordt wel altijd geroepen maar is het ook wetenschappelijk onderbouwd? Dit bedoel ik niet aanvallend, ik vraag het me gewoon af.[/quote]

in 't gevalletje  Haaksbarf leveren ze eigenlijk een kompleet diertje door de mangel-molen gehaald; in 'n pakketje,
dus in die zin is 1 smaak Haaksbarf kompleet

voer je meer smaken Haaksbarf, kom je dichter bij de natuurlijke prooivangst van honden of katten

wat wil je precies onderbouwd zien?
MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

Nou zoals je leest wordt er gesuggereerd dat je pas echt compleet voert met rauwe voeding (of het nu KVV of BARF is) als je minstens vier soorten voert.  En dat is nu precies wat ik wel eens onderbouwd wil zien.

En dan is een verklaring in de zin van 'dat komt het meest in de buurt van de natuurlijke prooi' voor mij nou niet echt een onderbouwing.

Heb ooit een hele mooie documentaire gezien over een paartje poolwolven. Die bleken voor 100% van muizen te leven. En heel af en toe en sneeuwkonijn. Ik weet wel dat de voeding in het wild gevarieerder kan zijn, maar eenzijdig kan net zo goed. Maar wie heeft ooit via onderzoek geconcludeerd dat verschillende dingen ook beter zijn?

Ik bedoel, dat meerdere soorten beter is hoor je ook op een vergelijkbaar forum, maar dat moet toch ergens vandaan komen? Anders zitten we elkaar net zulke quasi wetenschap te verkondigen als onze brokkenvoerende medehondenbezitters die zeggen dat honden vals worden van vlees, dat er enorme tekorten ontstaan etc etc.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

MirandaK schreef: Nou zoals je leest wordt er gesuggereerd dat je pas echt compleet voert met rauwe voeding (of het nu KVV of BARF is) als je minstens vier soorten voert.  En dat is nu precies wat ik wel eens onderbouwd wil zien.
ah zo,
elke prooi, of prooi die als prooi 'gebruikt' wordt,
bezit op zichzelf staande eigenschappen in nutritionele waarde, zo zijn botten van vogels of gevogelte weer anders van samenstelling dan van bv een koe, maar dat is dus niet alleen met botten zo, elk stukje spiervlees van een verschillend dier heeft weer andere  waardes
...kijk op nutricion sites en je zult de waardes vinden
En dan is een verklaring in de zin van 'dat komt het meest in de buurt van de natuurlijke prooi' voor mij nou niet echt een onderbouwing.
Heb ooit een hele mooie documentaire gezien over een paartje poolwolven. Die bleken voor 100% van muizen te leven. En heel af en toe en sneeuwkonijn. Ik weet wel dat de voeding in het wild gevarieerder kan zijn, maar eenzijdig kan net zo goed. Maar wie heeft ooit via onderzoek geconcludeerd dat verschillende dingen ook beter zijn?
onze honden en katten zullen 't op alleen maar kip vast een stuk beter doen dan op alleen maar brood en restjes

http://flip195.wordpress.com/2007/05/11 ... xperiment/
Ik bedoel, dat meerdere soorten beter is hoor je ook op een vergelijkbaar forum, maar dat moet toch ergens vandaan komen? Anders zitten we elkaar net zulke quasi wetenschap te verkondigen als onze brokkenvoerende medehondenbezitters die zeggen dat honden vals worden van vlees, dat er enorme tekorten ontstaan etc etc.
overleven is denk 'k toch een ander verhaal dan zo optimaal mogelijk voeren...

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Dat was volgens mij een film, heel leuk idd, zgn gebaseerd op onderzoek, en later bekende de maker dat het onderzoek niet deugde en bewust gefaked was, om de vooroordelen over wolve in Amerika te bestrijden. Echt wolvenonderzoek door gerenommeerde onderzoekers heeft uitgewezen dat het wolvenmenu toche cht wel voor meer dan 75% bestaat uit grote grazers, en voor de rest idd uit muizen, konijnen, hazen en ander kleiner grut.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Volgens mij heeft het hele verhaal van compleet of niet compleet te maken met de AAFCO normen. Als je voer daar niet aan voldoet is het niet compleet. Zo simpel is het. En het valt niet mee om diepvriesvoer volgens die normen compleet te krijgen zonder toevoeging van een premix. Dus als je geen premix wilt gebruiken moet je ofwel van de barfpercentages afwijken ofwel voor niet-compleet gaan.
Heeft niets met diersoorten ed te maken.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="Hitam"]
Volgens mij heeft het hele verhaal van compleet of niet compleet te maken met de AAFCO normen. Als je voer daar niet aan voldoet is het niet compleet. Zo simpel is het. En het valt niet mee om diepvriesvoer volgens die normen compleet te krijgen zonder toevoeging van een premix. Dus als je geen premix wilt gebruiken moet je ofwel van de barfpercentages afwijken ofwel voor niet-compleet gaan.
Heeft niets met diersoorten ed te maken.[/quote]

dus je zegt: als je bv 4 verschillende soorten haaksbarf voert, 't nog steeds niet kompleet is?

of zeg je : dan wijk je iets af van barf-percentages, maar met 4 soorten haaksbarf is 't wel kompleet
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik vermoed dat als je de barf percentages aanhoudt (zoals bij Haaks barf) dat niet overeenkomt met de AAFCO normen voor wat er in zou moeten zitten.
Waarbij ik niet echt denk dat er ernstige tekorten zullen optreden maar met name de spoorelementen en vit A, D en E kunnen nog wel eens wat krap zijn.
Maar dan mag er dus geen kompleet op staan.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hitam"]
Ik vermoed dat als je de barf percentages aanhoudt (zoals bij Haaks barf) dat niet overeenkomt met de AAFCO normen voor wat er in zou moeten zitten.
Waarbij ik niet echt denk dat er ernstige tekorten zullen optreden maar met name de spoorelementen en vit A, D en E kunnen nog wel eens wat krap zijn.
Maar dan mag er dus geen kompleet op staan.
[/quote]

Maar dit los je dus niet op door de diverse smaakies van dit product af te wisselen? Want dat is wat ze roepen.
M.P
4-sterren
4-sterren

Bericht door M.P »

wil je daarmee zeggen dat als je 4 of 5 soorten geeft dat je toch nog tekorten hebt..
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

[quote="Lizzy"]
Maar dit los je dus niet op door de diverse smaakies van dit product af te wisselen? Want dat is wat ze roepen.
[/quote]
Ik heb geen idee. Misschien wel. Ik weet niet of ze dat ooit bekeken hebben. Het is een heel gereken als je dat zeker wilt weten.
Ik weet niet wat voor orgaanvlees ze allemaal gebruiken en in welke hoeveelheden. En welke groenten.
Veel sporenelementen komen uit groenten, noten en zaden.
roefus

Bericht door roefus »

[quote="Hitam"]
Heeft niets met diersoorten ed te maken.
[/quote]

Mag ik vragen aan de hand van wat die normen dan vastgesteld worden?
HOE kunnen zij precies weten waaraan goede voeding moet voldoen?
Ik neem aan dat ze, conform de brokkenindustrie, een soort lijst van voedingsstoffen zullen hebben waaraan (volgens hen) goede voeding moet voldoen.
Maar hoe hebben ze dat vast kunnen stellen?
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

The Nutritional Adequacy Statement - All a manufacturer has to do to claim that a dog food is a “complete and balanced” pet food is contain ingredients formulated to provide levels of nutrients that meet a profile established by the AAFCO or alternatively have the product tested following the AAFCO Feeding Trial Protocols. This means that the product itself, or “lead” member of a “family” of products, has been fed to dogs under specific guidelines and found to provide proper nutrition. It does not guarantee the quality of the food, but simply means that it has the minimum nutrition to keep a dog alive and that the dog can survive while eating the food.

http://www.dogfoodcomparisons.net/
roefus

Bericht door roefus »

[quote="flin"]

The Nutritional Adequacy Statement - All a manufacturer has to do to claim that a dog food is a “complete and balanced” pet food is contain ingredients formulated to provide levels of nutrients that meet a profile established by the AAFCO or alternatively have the product tested following the AAFCO Feeding Trial Protocols. This means that the product itself, or “lead” member of a “family” of products, has been fed to dogs under specific guidelines and found to provide proper nutrition. It does not guarantee the quality of the food, but simply means that it has the minimum nutrition to keep a dog alive and that the dog can survive while eating the food.

http://www.dogfoodcomparisons.net/
[/quote]

ja sorry...maar ik weet niet wat ik hiermee moet.
leg het eens uit.
'in leven houden' en 'overleven' vind ik sowieso idiote begrippen...wat wordt trouwens onder 'overleven' verstaan....voor 'korte tijd' iets overleven?
zoals je op de Noordpool kan overleven?   ::)

Plaats reactie