MirandaK schreef:
Nou zoals je leest wordt er gesuggereerd dat je pas echt compleet voert met rauwe voeding (of het nu KVV of BARF is) als je minstens vier soorten voert. En dat is nu precies wat ik wel eens onderbouwd wil zien.
ah zo,
elke prooi, of prooi die als prooi 'gebruikt' wordt,
bezit op zichzelf staande eigenschappen in nutritionele waarde, zo zijn botten van vogels of gevogelte weer anders van samenstelling dan van bv een koe, maar dat is dus niet alleen met botten zo, elk stukje spiervlees van een verschillend dier heeft weer andere waardes
...kijk op nutricion sites en je zult de waardes vinden
En dan is een verklaring in de zin van 'dat komt het meest in de buurt van de natuurlijke prooi' voor mij nou niet echt een onderbouwing.
Heb ooit een hele mooie documentaire gezien over een paartje poolwolven. Die bleken voor 100% van muizen te leven. En heel af en toe en sneeuwkonijn. Ik weet wel dat de voeding in het wild gevarieerder kan zijn, maar eenzijdig kan net zo goed. Maar wie heeft ooit via onderzoek geconcludeerd dat verschillende dingen ook beter zijn?
onze honden en katten zullen 't op alleen maar kip vast een stuk beter doen dan op alleen maar brood en restjes
http://flip195.wordpress.com/2007/05/11 ... xperiment/
Ik bedoel, dat meerdere soorten beter is hoor je ook op een vergelijkbaar forum, maar dat moet toch ergens vandaan komen? Anders zitten we elkaar net zulke quasi wetenschap te verkondigen als onze brokkenvoerende medehondenbezitters die zeggen dat honden vals worden van vlees, dat er enorme tekorten ontstaan etc etc.
overleven is denk 'k toch een ander verhaal dan zo optimaal mogelijk voeren...