Tijdstip van voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Tijdstip van voeren

sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="Huskymeisje"]
Hmmmmmmmmm eigenlijk heb je gelijk. IK heb toch zeker de broek aan in huis.  8)
[/quote]

Dus hup met die vuist op tafel  ;D  ;)

[quote="Jeannette b"]
Haha, die honden van mij krijgen 3 keer per dag eten. Boomer normaal altijd 2 keer, maar sinds Jake er is, kijkt ze zó zielig als hij wel wat krijgt en zij niet. Als ze minder dan 3 keer krijgen, dan denken ze op zijn minst dat de wereld vergaat... ;D
[/quote]

Wat mij opviel toen ik overging naar 1x per dag voeren dat ze minder zeurde om hun eten. Normaal keken ze me ook aan alsof de wereld verging maar dat is over.
Het loopt wat relaxter naar de keuken, dan van die drentel tantes achter me aan.
Laatst gewijzigd door sandrra op di 09 sep 2008, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

nou ik heb direct maar met de vuist op tafel geslagen.  :D

Hondjes hebben vanmorgen geen eten gehad en krijgen alles vanavond.  ;D
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Ik ben sinds enige tijd begonnen met nog minder vaak te voeren. Ze krijgen nu gemiddeld 1 keer per 36 uur eten. Dat kan na 24 uur zijn en een andere dag na 48 uur en alles daar tussen in, net hoe het uitkomt.
Het grote voordeel voor mijn honden is, dat ik ze veel tevredener vind na het eten. De maaltijd is dan lekker groot. Ze zeuren helemaal niet om eten en hebben genoeg energie ook na 48 uur. Het voordeel voor mij is dat het simpeler is. Nu kan ik b.v. een eendenkarkas in tweeen knippen en krijgen ze elk de helft. Anders moet ik veel knippen aan de karkassen. 200 gram karkas is niet veel.
laura86
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door laura86 »

[quote="Lizzy"]
Ik voer ook 1 keer per dag, na de grote wandeling, ergens tussen 15:00 en 20:00 uur. En ik kan nou niet bepaald zeggen dat ze hier energie tekort komen.
[/quote]

Terwijl ik deze discussie aan het voeren was en Bo dus ook al zeker 22 uur  :o geen eten had gehad, stond hij naast me te stuiteren als een adhd-hond. Dus zeker aan het deel dat ze te weinig energie zouden hebben kan ik grote vraagtekens ophangen...
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="Huskymeisje"]
nou ik heb direct maar met de vuist op tafel geslagen.  :D

Hondjes hebben vanmorgen geen eten gehad en krijgen alles vanavond.  ;D
[/quote]

Tafel nog heel?  ;)
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Ben in de vakantie begonnen met 1x per dag te geven en dan meestal s'avonds.
Door omstandigheden konden we niet zo'n actieve vakantie hebben.
Toen heb ik de honden op minder voer gezet en dan maar gelijk op 1x per dag voeren.
Dat beviel zo goed dat ik het maar zo gelaten heb.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Brecht
3-sterren
3-sterren

Bericht door Brecht »

ik ben ook al gauw 1x per dag gaan voeren na de grote inspanningen... en mevrouw hier heeft energie voor 10! ( nu niet want ze is schijnzwanger en sielug!!!  ;) maar vooral lui)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hier 2 zeer energieke honden die 1x per dag eten ergens tussen 14.00 en 22.00 uur, meestal rond 18.00 uur.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="SandRRa"]
Tafel nog heel?  ;)

[/quote]

8)
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Nou is het wel zo, dat Boomer, toen ze nog brokken at, ging spugen als ze maar 1 x per dag at. Ze reageerde beter als ze 2 x per dag eten kreeg. Sinds ze barft heb ik het eigenlijk niet nog 1 x geprobeerd.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Jeannette b schreef: Nou is het wel zo, dat Boomer, toen ze nog brokken at, ging spugen als ze maar 1 x per dag at. Ze reageerde beter als ze 2 x per dag eten kreeg. Sinds ze barft heb ik het eigenlijk niet nog 1 x geprobeerd.
Mazoe had dat ook in haar brokkentijd. Als ze wat later dan normaal eten kreeg dan ging ze gal spugen.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Nou vandaag voor het eerst alles op avond gegeven. De dames hebben meer dan de helft laten liggen terwijl alles opgaat wanneer ik het in twee keer geef. Ik neem aan dat dat normaal is en straks wel bijtrekt?
Brecht
3-sterren
3-sterren

Bericht door Brecht »

Huskymeisje schreef: Nou vandaag voor het eerst alles op avond gegeven. De dames hebben meer dan de helft laten liggen terwijl alles opgaat wanneer ik het in twee keer geef. Ik neem aan dat dat normaal is en straks wel bijtrekt?
is de avondportie nu zoveel groter geworden? ze zullen er misschien even aan moeten wennen maar dat komt wel goed!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Huskymeisje schreef: Nou vandaag voor het eerst alles op avond gegeven. De dames hebben meer dan de helft laten liggen terwijl alles opgaat wanneer ik het in twee keer geef. Ik neem aan dat dat normaal is en straks wel bijtrekt?
Ben je misschien in een dag overgegaan van 2x naar 1 keer voeren?
Het is beter als je het over vier dagen spreidt, dus een maaltijd telkens 1/4 kleiner maken, en dat er bij de  andere maaltijd bijdoen.  ;)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Ik voer 's morgens voor mijn eerste kopje koffie en 's avonds/'s middags als ik thuis kom. Als ik thuis ben, krijgen ze wisselend te eten.
Ik heb vele manieren van voeren gekend maar nog nooit negatieve gevolgen ondervonden.

Plaats reactie