Tijdstip van voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Tijdstip van voeren

roefus

Bericht door roefus »

Huskymeisje schreef: Nou vandaag voor het eerst alles op avond gegeven. De dames hebben meer dan de helft laten liggen terwijl alles opgaat wanneer ik het in twee keer geef. Ik neem aan dat dat normaal is en straks wel bijtrekt?
Volgens mij trekt dat idd bij.
Je zou ook eerst 'n poosje de eerste maaltijd steeds wat kleiner kunnen maken, en de tweede maaltijd dus groter.
Zodat je uiteindelijk eindigt met één maaltijd.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Hier zijn ze in 1 keer overgestapt van 2 naar 1 x per dag en lieten niets liggen. Maar ja volgens hun krijgen ze sowieso nooit genoeg :D
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Ik moet zeggen, het lijkt ook wel veel wanneer het in de bakken ligt. Ik ben dus eens uit gaan rekenen of ik niet teveel geef. Dat is dus niet het geval. Qilaq krijgt zo'n 400 gram en Hisja 600. Volgens hun gewicht zou dat ook kloppen. Maar tot nu toe vinden ze het hier nog niet zo'n succes.

Eerlijk gezegd vind ik het ook wel sneu dat ze nu 's ochtends niets meer krijgen. Gisteren ook. Ik moest werken en normaal krijgen ze dus altijd hun ontbijtje voordat ik de deur uitga. Nu dus niet en er zaten dan ook 2 hele zielige hondjes voor het raam naar mij te kijken. Echt met een blik in de ogen van "vergeet je niet iets"? Pffffffffffffff dan ben ik in staat om het ze toch maar te geven.  :-[
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Hier krijgen ze ook 1 x per dag en s'morgens altijd een schaaltje kefir,hebben ze toch iets.

Soms met eitje ,soms met groente er door.
cathrien
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door cathrien »

Ze krijgen hier een keer per dag eten. Zowel de honden als ik hebben er geen moeite mee maar als jij je er niet lekker bij voelt geef je ze toch 2 keer per dag eten.  Er staat ook nergens beschreven dat een hond maar een keer per dag eten moet hebben. Succes.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Hier krijgen ze 's ochtends een klein ontbijtje en dan 's avonds een grote maaltijd. Bevalt ons prima, dus we gaan zo door  :)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Sinds kort krijgt Fedor 1x per dag eten, ergens tussen 19.00 en 23.00, en dat bevalt uitstekend. Hij heeft geen moment gemekkerd of gezeurd. Nu kreeg hij 's morgens altijd al een hele kleine maaltijd, dus de overgang naar 1x was niet erg heftig.
roefus

Bericht door roefus »

Huskymeisje schreef: Ik moet zeggen, het lijkt ook wel veel wanneer het in de bakken ligt. Ik ben dus eens uit gaan rekenen of ik niet teveel geef. Dat is dus niet het geval. Qilaq krijgt zo'n 400 gram en Hisja 600. Volgens hun gewicht zou dat ook kloppen. Maar tot nu toe vinden ze het hier nog niet zo'n succes.

Eerlijk gezegd vind ik het ook wel sneu dat ze nu 's ochtends niets meer krijgen. Gisteren ook. Ik moest werken en normaal krijgen ze dus altijd hun ontbijtje voordat ik de deur uitga. Nu dus niet en er zaten dan ook 2 hele zielige hondjes voor het raam naar mij te kijken. Echt met een blik in de ogen van "vergeet je niet iets"? Pffffffffffffff dan ben ik in staat om het ze toch maar te geven.  :-[
Dan geef je ze 's ochtends toch 'n beetje  ;)
Het is geen verplichting hoor, om éénmaal daags te voeren.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Huskymeisje schreef: Eerlijk gezegd vind ik het ook wel sneu dat ze nu 's ochtends niets meer krijgen. Gisteren ook. Ik moest werken en normaal krijgen ze dus altijd hun ontbijtje voordat ik de deur uitga. Nu dus niet en er zaten dan ook 2 hele zielige hondjes voor het raam naar mij te kijken. Echt met een blik in de ogen van "vergeet je niet iets"? Pffffffffffffff dan ben ik in staat om het ze toch maar te geven.  :-[
Geef je ze 's ochtends toch een heel klein beetje. In het begin keken ze me ook een beetje vreemd aan maar ze waren binnen no time eraan gewend.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

loop je met iedere dag op een vast tijdstip voeren niet het risico dat ze een micky-mouse horloge kweken?
ik wissel ook af met voertijden, ondanks dat ik katten heb, en die geregeld moeten eten. als ik 3 dagen om half 7 het avondetenn voorschotel, dan komt sien op de 4e dag heel hard om voer zeuren om half 7.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

koekje schreef: loop je met iedere dag op een vast tijdstip voeren niet het risico dat ze een micky-mouse horloge kweken?
ik wissel ook af met voertijden, ondanks dat ik katten heb, en die geregeld moeten eten. als ik 3 dagen om half 7 het avondetenn voorschotel, dan komt sien op de 4e dag heel hard om voer zeuren om half 7.
micky mouse horloge  :2funny:
Die ken ik nog niet.

Ik voer niet op vaste tijdstippen. Nou ja, 's avonds dus maar de ene dag is dat een uur of 6 en de andere tegen elf uur pas. Ook 's ochtends had ik geen vaste voertijden.

Ik heb het idee van Marga gepikt en vanmorgen de groente en supplementen gegeven. Krijgen ze vanavond alleen het vlees.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nou we zijn een dikke week verder. De honden krijgen nu 's ochtends wat kleins in de vorm van kefir, groente (met vis ander (vr)eten ze het niet) oid. 's Avonds dan de "grote hap". Ze hadden al snel door dat wanneer er 's avonds niet goed gegeten werd het helaas pindakaas is. Dus al na een dag of 3 ging 's avonds alles op.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Slimme meisjes...
Jetpilot
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jetpilot »

Sato krijgt nu 2 x per dag eten. ik wil dat hij 1 x per dag gaat eten. moet ik dan van de ene dag naar de ander 1 x per dag voer geven?

Jairo
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Jetpilot schreef: Sato krijgt nu 2 x per dag eten. ik wil dat hij 1 x per dag gaat eten. moet ik dan van de ene dag naar de ander 1 x per dag voer geven?Jairo
Ja.

Plaats reactie