Kijken ze eigenlijk ook standaard de baarmoeder na?
Alweer pus aan vagina
Moderator: Lizzy
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Alweer pus aan vagina
Fijn dat jullie meisje weer zo snel de oude was! 
Fijn om te horen dat de operatie goed verlopen is en dat ze snel hersteld is! Nu nog een paar kilotjes eraf! ::)
Dat is mooi Lizzy! Hoe vervelend het ook is dat ze ontstokt moest worden. Je zult zien hoe blij je bent als de tijd straks komt dat ze weer loops had moeten worden
. Soms is het gewoon echt een verademing.
Nee, alsjeblieft niet hoor! Ze is hartstikke mager op het moment. Ze weegt nu 27 kilo en dat is eigenlijk wat te weinig voor haar, maar ik heb het zo gelaten vanwege de castratie (en het verhoogde risico om aan te komen).pike schreef: Fijn om te horen dat de operatie goed verlopen is en dat ze snel hersteld is! Nu nog een paar kilotjes eraf! ::)
Ja, bij 't Westland (of een van hun andere klinieken waar ze ontstokken) kijken ze standaard de baarmoeder goed na.Bernie schreef: Fijn dat jullie meisje weer zo snel de oude was!
Ach, Floor is ruim 10 kg afgevallen een jaar of 3 nadat ze compleet was leeggehaald, dus het is niet onmogelijk er nog wat af te krijgen na zoiets.Lizzy schreef: Nee, alsjeblieft niet hoor! Ze is hartstikke mager op het moment. Ze weegt nu 27 kilo en dat is eigenlijk wat te weinig voor haar, maar ik heb het zo gelaten vanwege de castratie (en het verhoogde risico om aan te komen).
Een knuffel voor Linga en een extra hapje om een beetje te verwennen
Ik vind die laparoscopische castraties ook een uitkomst. Ze hebben echt heel weinig last. Zie er de nadelen niet zo van.
Lekker dat het zo goed is gegaan!
Dit zijn de nadelen die nu de rondte doen Tannetje (misschien dat jij daar jou visie ook op los kunt laten!):Hitam schreef: Ik vind die laparoscopische castraties ook een uitkomst. Ze hebben echt heel weinig last. Zie er de nadelen niet zo van.
* Er is niet goed zicht op de baarmoeder. De DA kan deze ook niet goed betasten. En dus is er risico dat er een ongezonde baarmoeder blijft zitten.
* Meer kans op nabloedingen doordat ze de stok dichtbranden en niet hechten. En dit terwijl de DA's van 't Westland zeggen dat dit juist het tegenovergestelde is: minder kans op nabloedingen, de wond wordt gelijk hermetisch dichtgebrand.
* Meer kans op rest-ovaria. En dit terwijl de DA's van 't Westland zeggen dat dit juist het tegenovergestelde is: minder kans op rest-ovaria.
* Kans dat de laparoscopische apparatuur andere organen in het lichaam beschadigen omdat er zo weinig zicht is (de DA die dit beweerd castreert vervolgens wel fretten laparosopisch maar durft het bij honden niet meer aan
* Grotere kans op infecties vanwege onhygienische apparatuur.
* Meer pijn door het opblazen van de buik met gas. Ik heb hier dus echt niks van gemerkt. Ik ben er echt zeker van dat Linga 0 pijn heeft gehad. Niet op de dag zelf, niet in de dagen erna. Maar goed, hoor hier graag meer over. Overigens krijgen de honden op de dag van de operatie van de kliniek een flinke dosis pijnstiller. De dagen erop niet meer. Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat Linga dat ook absoluut niet nodig heeft gehad.
* Slechte controle op bloedingen. En dit terwijl de DA's van 't Westland zeggen dat dit juist het tegenovergestelde is. Ze halen eerste eierstok 1 weg, gaan daarna naar eierstok 2 en halen die weg. Gaan terug naar 1 om daarna terug te gaan naar 2. Hij zei dat elke druppel bloed uitvergroot wordt op de monitor en dat ze bloedingen direct zien.
- Angelique
- 5-sterren

Ik heb bij onze Groovy ook niks van nadelen gezien. Is ook allemaal prima verlopen.
Fijn dat Ling ook weer lekker opgedroogd is!
Fijn dat Ling ook weer lekker opgedroogd is!
Weet je wat zo gek is? Ze is speeeeeels!!!!!!! Echt niet normaal meer. Zo heb ik haar alleen in het eerste jaar meegemaakt. Ze loopt continue te donderjagen. Ze heeft een nieuw spelletje. En dat is mijn slippertjes pikken (ik zoek me af en toe helemaal de krampen!). En ze sjouwt met haar kleedjes van hot naar her. Gisteren stond de schuifpui open, ik had de manden lekker buiten gezet, sjeest ze met een kleedje uit de bench keihard naar buiten, springt met vier poten de mand in, sjeest weer terug de kamer in, duikt in het voorbijgaan nog even op Pinkel en rent vervolgens met het volgende kleedje weer snoeihard naar buiten en zo is ze rustig een half uur aan het keten in dr eentje

Ze is echt serieus waar weer net een pup

Ze is echt serieus waar weer net een pup
Misschien heeft ze toch last van gehad Liz. Mijn Nimmie leefde ook helemaal op na de sterilisatie destijds.
- Angelique
- 5-sterren

Oh djeeLizzy schreef: Weet je wat zo gek is? Ze is speeeeeels!!!!!!! Echt niet normaal meer. Zo heb ik haar alleen in het eerste jaar meegemaakt. Ze loopt continue te donderjagen. Ze heeft een nieuw spelletje. En dat is mijn slippertjes pikken (ik zoek me af en toe helemaal de krampen!). En ze sjouwt met haar kleedjes van hot naar her. Gisteren stond de schuifpui open, ik had de manden lekker buiten gezet, sjeest ze met een kleedje uit de bench keihard naar buiten, springt met vier poten de mand in, sjeest weer terug de kamer in, duikt in het voorbijgaan nog even op Pinkel en rent vervolgens met het volgende kleedje weer snoeihard naar buiten en zo is ze rustig een half uur aan het keten in dr eentje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze is echt serieus waar weer net een pup![]()
![]()
Ja, ik denk utAngelique schreef: Oh djee![]()
![]()
hebben ze er teveel lachgas ingestopt
![]()
![]()
Ik geloof niet dat Slingie nou echt last van loopsheden en schijnzwangerschappen had, maar het deed dus blijkbaar toch bij haar dat ze wat rustiger en serieuzer ervan werd. Op zich was dat wel lekker rustig
-
Lil
Ik lees dit nu pas en ben wel blij dat het nu zo goed met haar gaat. Haar "mensenmoeder" wens ik dan maar veel sterkte met haar gedrag nuLizzy schreef: Ja, ik denk ut![]()
![]()
![]()
Ik geloof niet dat Slingie nou echt last van loopsheden en schijnzwangerschappen had, maar het deed dus blijkbaar toch bij haar dat ze wat rustiger en serieuzer ervan werd. Op zich was dat wel lekker rustig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Jane gedroeg zich na de castratie ook ineens weer als een speelse pup. 
Succes met Linga.

Succes met Linga.