Haaks Barf... zien als kvv (dus met de K van Kompleet)?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Haaks Barf... zien als kvv (dus met de K van Kompleet)?

Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

[quote="Hitam"]
Wij hebben allemaal zwaar ondervoede dieren hier rondlopen...........
[/quote]

dat weet ik ook nadat ik mee had gedaan met dat "barf onderzoek" een tijd geleden... :rotflmao:
maar waarom hoor ik dan toch vaak: wat een mooie hond. glimmend en gespierd....
ik weet het niet meer hoor  ::) ::)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

[quote="Happy Tail"]
ik weet het niet meer hoor  ::) ::)
[/quote]
Nou ik wel! Als je hond gezond er uit ziet en niet ziek, zwak en misselijk is, dan is ie gezond!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, maar ik zie toch wel een levensgroot verschil tussen gemalen kant en klare of semi kant en klare prakken aan mijn honden geven of mijn zelf samengestelde maaltijden. Ten eerste krijgen mijn honden stuk of 10 verschillende diersoorten te eten. Met wel zeker 6 verschillende soorten vleesbot. Ten tweede krijgen ze elke dag groentemix, waar ik 15 a 20 verse groentes in heb verwerkt. Van andijvie tot waterkers tot alfalfaspruiten tot broccoli en pompoen, etc. Ten derde gaat er door de groentemix altijd een zakje verse rauwe ongezouten noten. En een flinke hand gemalen zaden en pitten. Verder krijgen mijn honden wel 2 a 3 verschillende hele verse vette vissen te eten. En eten ze 2 a 3 keer per week een (door onze eigen kippen vers gelegd) ei. Daarnaast krijgen ze een paar keer per week diverse soorten fruit, eten ze verse kruiden uit de tuin en krijgen ze regelmatige verse zeegroentes of zeewier of chlorella. Ik zou dit dus niet willen vergelijken met een standaard KVV prak, eerlijk gezegd. En daar ligt 'm de kracht van echt BARF. En dat stop je niet in een zakkie..... (heb ik het nog niet eens over de kwaliteitverschillen en praat ik ook nog niet over gemalen versus ongemalen).
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

[quote="Lizzy"]
Ja, maar ik zie toch wel een levensgroot verschil tussen gemalen kant en klare of semi kant en klare prakken aan mijn honden geven of mijn zelf samengestelde maaltijden. Ten eerste krijgen mijn honden stuk of 10 verschillende diersoorten te eten. Met wel zeker 6 verschillende soorten vleesbot. Ten tweede krijgen ze elke dag groentemix, waar ik 15 a 20 verse groentes in heb verwerkt. Van andijvie tot waterkers tot alfalfaspruiten tot broccoli en pompoen, etc. Ten derde gaat er door de groentemix altijd een zakje verse rauwe ongezouten noten. En een flinke hand gemalen zaden en pitten. Verder krijgen mijn honden wel 2 a 3 verschillende hele verse vette vissen te eten. En eten ze 2 a 3 keer per week een (door onze eigen kippen vers gelegd) ei. Daarnaast krijgen ze een paar keer per week diverse soorten fruit, eten ze verse kruiden uit de tuin en krijgen ze regelmatige verse zeegroentes of zeewier of chlorella. Ik zou dit dus niet willen vergelijken met een standaard KVV prak, eerlijk gezegd. En daar ligt 'm de kracht van echt BARF. En dat stop je niet in een zakkie..... (heb ik het nog niet eens over de kwaliteitverschillen en praat ik ook nog niet over gemalen versus ongemalen).
[/quote]
Dat klopt, dat is niet te vergelijken. En dan is de kans op tekorten minimaal. Maar hoeveel mensen die barfen doen dat zo?
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="Hitam"]
Dat klopt, dat is niet te vergelijken. En dan is de kans op tekorten minimaal. Maar hoeveel mensen die barfen doen dat zo?
[/quote]
  en vergeten we de katten niet?
's allemaal prachtig om zo eventuele (!) tekorten op te vangen ...m'n katten denken daar heel anders over, helaas...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hitam"]
[/quote]

Nou, kijk maar naar het gemiddele menu in de menu sectie hier op Barfplaats! Was het vroeger al heel uitzonderlijk dat je 4 of 5 verschillende diersoorten in je menu had, tel ik er nu vaker 10 of meer :o

Plaats reactie