nierfalen, WAT IS WIJSHEID.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: nierfalen, WAT IS WIJSHEID.

Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Ik ga je nu een pb terugsturen. Wil nog even zeggen dat het menu er fantastisch uitziet. Ik ga met djeena mee eten.
Laatst gewijzigd door Djeena op zo 31 aug 2008, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

geen idee hoe het er uit zien... ;) maar ik hoop dat het gaat lukken! Volgens mij is Dory daar inmiddels expert in
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Inmiddels gaat het weer goed met Djeena en door het recept van Dory eet zij ook weer goed. Het is geen medische vraag die ik ga stellen nu, maar wel een praktische. Sinds zij ziek is geweest plast Djeena elke nacht in de kamer. Dat vind ik geen probleem, ik neem haar zoals zij is en het is zo schoongemaakt. Van allerlei kanten krijg ik suggesties om haar een luier om te doen in de nacht. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat niet zielig zo'n ding om?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Misschien kun je daar beter een apart topic voor aanmaken ?

Ik zou het niet weten, een luier  :-X
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

djeena schreef: Inmiddels gaat het weer goed met Djeena en door het recept van Dory eet zij ook weer goed. Het is geen medische vraag die ik ga stellen nu, maar wel een praktische. Sinds zij ziek is geweest plast Djeena elke nacht in de kamer. Dat vind ik geen probleem, ik neem haar zoals zij is en het is zo schoongemaakt. Van allerlei kanten krijg ik suggesties om haar een luier om te doen in de nacht. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat niet zielig zo'n ding om?
Een luier...? Ik weet niet of ze dat accepteert. Is het een grote plas? Kan ze haar urine dus echt niet meer op houden of is het meer "lekken" wat ze doet? Is ze gecastreerd? Wat vind je DA ervan? Heeft hij/zij ook de urine nagekeken?
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Hoi Lizzy, de dierenarts weet dat zij in huis plast. En ja, zij is gesteriliseerd. Als het storend zou worden, dan kan hij haar medicijnen voorschrijven om de sluitspier van haar blaas te versterken. Maar ja, weer medicijnen, is dat nou wel zo goed voor haar nieren? Maar van jou word ik altijd wijzer. De DA heeft niet haar urine nagekeken en ik ga dit toch morgen maar even brengen. Het is wel echt een plas die zij doet, het is geen lekken. De laatste ronde is meestal rond 9 uur-half tien en dan weer 's ochtends rond 6 uur en in het weekend als zij wakker wordt. Dan ga ik gelijk naar buiten.Het nierprobleem is er natuurlijk en het wordt er nooit beter op. Zij is 14 en er is niets aan te doen behalve de kwaliteit van leven te behouden én het leven van haar te rekken met Fortekor, solidago en nu het heerlijke eten naar het recept van Dory. Zij eet nu weer goed, zij was sterk vermagerd maar nu zie ik weer een heel klein buikje. Ik hoor graag suggesties! Hartelijke groet.
Laatst gewijzigd door Djeena op zo 21 sep 2008, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

djeena schreef: Hoi Lizzy, de dierenarts weet dat zij in huis plast. En ja, zij is gesteriliseerd. Als het storend zou worden, dan kan hij haar medicijnen voorschrijven om de sluitspier van haar blaas te versterken. Maar ja, weer medicijnen, is dat nou wel zo goed voor haar nieren? Maar van jou word ik altijd wijzer. De DA heeft niet haar urine nagekeken en ik ga dit toch morgen maar even brengen. Het is wel echt een plas die zij doet, het is geen lekken. De laatste ronde is meestal rond 9 uur-half tien en dan weer 's ochtends rond 6 uur en in het weekend als zij wakker wordt. Dan ga ik gelijk naar buiten.Het nierprobleem is er natuurlijk en het wordt er nooit beter op. Zij is 14 en er is niets aan te doen behalve de kwaliteit van leven te behouden én het leven van haar te rekken met Fortekor, solidago en nu het heerlijke eten naar het recept van Dory. Zij eet nu weer goed, zij was sterk vermagerd maar nu zie ik weer een heel klein buikje. Ik hoor graag suggesties! Hartelijke groet.
Mmmm... En die plas, ligt deze op haar kleedje/mand of heb je het idee dat ze echt gaat zitten plassen? Als het het laatste is, heb ik niet het idee dat je met een incontinentie (bijv. als gevolg van castratie) te maken hebt. Zou het iets mentaals kunnen zijn?
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Zij gaat echt zitten om te plassen, in de woonkamer. Zij slaapt in een bench in de keuken, met het deurtje altijd open. Eigenlijk doet zij dit sinds zij een paar weken geleden zo ziek is geweest. Ik woon op een 2 kamer flat en als de slaapkamerdeur open is kan ik haar weleens zien lopen 's nachts. Zo ook plassen alsof zij buiten is. Soms zie ik de volgende ochtend een plas waarvan ik denk; dat heeft zij niet gedaan omdat zij zo nodig moest. Daar is het dan weer te klein voor. Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet erg vind dat zij het doet. Wel is het zo dat het blijft ruiken en als het gegeven is dat zij minstens 16 wordt dan is mijn flat verzuurd. De lucht is namelijk bijna niet weg te krijgen, ook niet met speciale schoonmaakmiddelen. Het lijkt mij dat het voor haar het ergste is, het altijd zo zindelijke hondje is dat niet meer. Eerlijk gezegd heb ik er ook aan gedacht, kan het geestelijke ouderdom zijn? Al merk ik niets aan haar verder. Lizzy, is het zinvol om toch de urine na te laten kijken op bv een blaasontsteking om dat uit te sluiten?
Laatst gewijzigd door Djeena op zo 21 sep 2008, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

voor katten wordt vaak geadviseerd om in gevallen van wildplassen (binnen dan) altijd een urinecheck te doen. het lijkt me voor honden ook wel een goed idee.
ik heb hier soms ook piesproblemen. sien uit stress (ze is gedragsgestoord) in een hoekje in de woonkamer, otje uit stress van sien. op bed of in een hoekje in de slaapkamer. in de woonkamer ligt zeil en in de slaapkamer tapijt. de woonkamer is makkelijk te dweilen met groene biotex (zitten enzymen in die de geur afbreken) en daarna even met alcohol overheen te gaan als het is opgedroogd. de slaapkamer sop ik soms ook met biotex en een borstel, maar das toch ingewikkelder. als het is opgedroogd, en ik ruik nog steeds urinelucht, dan pak ik een zak soda. soda royaal over de piesplek uitstrooien en goed inwrijven/borstelen. even laten intrekken en dan alles opstofzuigen.
mn dekbed gaat eerst in de week met biotex, en dan een extra lang wasprogramma in de machine.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Op zich past dit probleem wel een beetje bij nieren. Ze moeten gewoon erg veel plassen en dan kna de nacht net iets te lang zijn.
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoop dat Lizzy nog antwoordt. Groeten
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik had mijn eerste Border Terrier daaromin de keuken liggen, daar lagen plavuizen. Zij plaste ook 's nachts door nierfalen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

djeena schreef: Zij gaat echt zitten om te plassen, in de woonkamer. Zij slaapt in een bench in de keuken, met het deurtje altijd open. Eigenlijk doet zij dit sinds zij een paar weken geleden zo ziek is geweest. Ik woon op een 2 kamer flat en als de slaapkamerdeur open is kan ik haar weleens zien lopen 's nachts. Zo ook plassen alsof zij buiten is. Soms zie ik de volgende ochtend een plas waarvan ik denk; dat heeft zij niet gedaan omdat zij zo nodig moest. Daar is het dan weer te klein voor. Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet erg vind dat zij het doet. Wel is het zo dat het blijft ruiken en als het gegeven is dat zij minstens 16 wordt dan is mijn flat verzuurd. De lucht is namelijk bijna niet weg te krijgen, ook niet met speciale schoonmaakmiddelen. Het lijkt mij dat het voor haar het ergste is, het altijd zo zindelijke hondje is dat niet meer. Eerlijk gezegd heb ik er ook aan gedacht, kan het geestelijke ouderdom zijn? Al merk ik niets aan haar verder. Lizzy, is het zinvol om toch de urine na te laten kijken op bv een blaasontsteking om dat uit te sluiten?
Ikzelf zou het toch laten controleren. Gewoon voor de zekerheid. En ik zou ook een incontinentie-matje of puppytrainingsmat in de bench leggen en de bench op slot doen. Tenminste, als ze daar tegen kan/gewend is.
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Jory had ook last van incontinentie, maar zij liet het gewoon lopen in haar slaap.
Zij kreeg een pull up broekje van de Kruidvat aan, met een gat er in geknipt voor de staart.
Werkte echt perfect. Alleen als hij vol raakte werd hij zwaar en dan wou hij wel eens van haar billen afglijden als ze 's morgens op stond.
Maar dat was anders als gewoon ergens gaan zitten plassen, bij haar was het probleem dat haar blaas gewoon over liep in haar slaap en ze dat niet voelde.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Ik ken iemand die een collie geadopteerd heeft die sexueel misbruikt is. Ze is daardoor incontinent geworden en draagt dus altijd binnenshuis een luier. De hond is hier helemaal aan gewend, en laat zich rustig schoonmaken en een nieuwe luier omdoen. Het zal even wennen zijn, maar het kan dus prima om op die manier geen plas in huis te vinden.

Plaats reactie