is het niet vies?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

-

kojak
4-sterren
4-sterren

-

Bericht door kojak »

-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
RupsenStorm
3-sterren
3-sterren

Re: is het niet vies?

Bericht door RupsenStorm »

de Meiden schreef: ...
En als je een echte verse koeienpens hebt, dan ruikt`tie gewoon naar koe.........heerlijke lucht !
;D inderdaad dit zeg ik dus ook altijd thuis
Butch
4-sterren
4-sterren

Bericht door Butch »

Ik vind het helemaal niet vies, behalve als ik een hele pens in stukjes moet snijden, da's wat minder. Maar ik heb een slager hier vlakbij gevonden die de pens voor mij in zakjes van een pond doet, dus ik gooi het meteen in de vriezer als ik het opgehaald heb. Als ik het ontdooit heb en geef dan doe ik dat vaak buiten.
Ik heb eerder eens een doosje smuldier geprobeerd omdat mijn hond binnenkort een paar dagen naar een pension moet, maar dat is dus echt Vies met een hoofdletter. Zelfs het vlees van smuldier stinkt verschrikkelijk, laat staan de pens, bleh.
Nee hoor, als je het vanwege de luchtjes doet, ga dan maar barfen.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

In het begin stond ik ook te griezelen als ik vlees moest vastpakken, maar als je het vaker doet went het vanzelf ;).
Ik vergeet nooit m'n eerst zalmkop (nog wel met handschoenen :-[), ohhhh, wat vond ik dat eng, die oogjes.... :-X. En nu??? Nee nu vind ik het niet meer vies en hak ik ook rustig konijnen door de midden, zonder vacht, dat wel, want een beetje barfwatje zal ik altijd wel blijven ::) ;D.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Nitus schreef: Nee nu vind ik het niet meer vies en hak ik ook rustig konijnen door de midden, zonder vacht, dat wel, want een beetje barfwatje zal ik altijd wel blijven ::) ;D.
;D Volgens mij blijf ik dat ook wel. Het idee dat t jasje nog aan is moet ik niet aan denken en schapen kopjes ook niet  :D
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Ik kan alleen maar zeggen dat het niet vies is , het ruikt voor mij eerder typisch De aanblik van een halve konijn of lamskop, ach ja, ben wel wat gewend vanuit mn jeugd.....

Of het nu om pens, vis of lamsvlees gaat, het heeft allemaal zijn eigen, karakteristiek geur..
De afvalzakjes vind ik na een paar dagen wel meuren.
Nu bewaar ik het verpakkingsmateriaal in een schone vuilniszak in de vriezer, en op het laatste moment in de kliko  ;).
Moet ook wel zeggen dat ik de luxe heb van een grote garage, waar mn 3 hondenvlees-vriezers staan en een hondenvlees koelkast. Tevens heb ik  daar ook een uitstortgootsteen met  stromend water :) Dus eigenlijk wel erg luxe
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Het enige waar ik moeite mee had....en nog steeds heb...is vuile pens. Dat koop ik of per kilo of hele lamspens, want die hoef ik niet te versnijden voor mijn jongens. De rest vind ik geweldig om te verdelen. Voordeeltje is dat mijn honden het ook kunnen doen met klein wild karkassen en dat is precies hun portie, dus hoef ik dat alleen maar om te pakken. Schoonmaken er na valt wel mee. Vuilniszakken op het aanrecht en daarna ff goed een sopje er over en afnemen met tea tree. Het is leuk werk en geeft veel voldoening als je vriezers er weer ff tegenaan kunnen. Je bent er zeker niet dagelijks mee bezig als je een (paar) grote vriezers hebt. :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Toen ik net begon, stond ik ook bij alles te griezelen. Ik had een grootverbruik grote doos latex handschoenen staan. Ik gruwelde en griezelde bij alles. Daar kwam bij dat ik vegetarier ben en ik toch anders ruik dan de gemiddelde vlees-eter (heb ik gemerkt). Maar nu heb ik er geen moeite meer mee. Zelfs verse pens vind ik helemaal niet vies en niet stinken (verse goedbehandelde pens, die gelijk wordt ingevroren dus, van rund stinkt niet!). Ik moet zeggen dat ik juist gruwel van die ondefinieerbare gemalen prakken handel. Brrrr. Ik voerde dat aan mijn kat omdat zij weigerde echt te eten, maar getsiederrie, daar werd ik pas misselijk van!
dinnee
3-sterren
3-sterren

Bericht door dinnee »

Ik heb mijn fret een tijdje op van die burgers gehad... Ja inderdaad... Het stonk niet alleen, maar het zag er ook altijd half bedorven uit. Ben toen maar snel op zoek gegaan naar een betere KVV voor hem (en ook gevonden!!) Bij deze is het vlees mooi roze en hij geniet er echt van. Het stinkt ook helemaal niet. Echt top.

Barf heb ik altijd heel logisch en natuurlijk gevonden. Ik ben ook nergens vies van, dus dat is wel makkelijk. En pens lucht? Ach dat doet me denken aan de boerderij van mijn jeugdvriendinnetje. Heerlijk. :)

Wat ik wel heel vies vind zijn dikke spinnen en kriejoelbeestjes! Brrrr.... Daar krijg ik spontaan jeuk van!
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

ben ook wel wat gewend
Moest vroeger thuis meehelpen met het schoonmaken van konijn en vis
Verse pens vind ik ook niet stinken
Wel stinkt die van smuldier  :'(
Dus hier geen problemen met iets snijden
Doe dit altijd buiten op een tafel
Emmer water erover en het is weer schoon

Groetjes Annie Laumen
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vind het dus niet vies, en inderdaad, elke vleessoort en orgaansoort heeft zijn eigen geur. Als ik al niet weet wat er in een niet gestickerd zakje zit, dan kan ik het vaak wel ruiken. Van het voorjaar had ik, na 2 jaar barf, ineens zo'n worst met kvv in mijn handen. Ik had er een paar gekocht voor de pup, als overgang naar barf, omdat hij brokjes gegeten had. Ik heb er precies 1x van gegeven. Ik had zoiets van getsiegetsie, topmerk maar dat ziet toch niet uit ::). Ik heb alles weggekieperd en hem meteen op barf gezet.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik ben gelukkig ook heel wat gewend (paps werkte in een slachterij, waar ik als 6 jarige voor het eerst een rondleiding kreeg ;))
Ik vind niks vies om te verdelen of aan te pakken... In mijn vorige huis deed ik het verdelen in de keuken, nu heb ik een vriezer met een werkblad in de schuur... Emmer sop ernaast waar ik zo nu en dan mn handen in kan spoelen en alvast voor het afnemen van de werkbank na het verdelen... Pompje met van die waterloze zeep ernaast...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik vind kvv ook veel viezer dan gewoon vlees, maar ik blijf het allemaal vies vinden, ik vind rauw vlees ook erger stinken dan vis, daar heb ik totaal geen moeite mee.
Ik eet zelf geen vlees en ben ook erg gevoelig voor geurtjes, maar ik geef alles en ik doe alles (tegenwoordig) met mijn blote handen. Ik vind het altijd gewoon een onprettig idee dat ik een lijk in mijn handen heb......
dorinekok

Bericht door dorinekok »

tja tegenwoordig vind ik dit allemaal erg hypocriet maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook een beetje griezelde in het begin. Maar dat ging snel voorbij. Mijn kijk op vlees en de dieren waarvan het vandaan komt, is eerlijker, realistischer her geworden. Ik kan me helemaal niet meer voorstellen dat ik een lamskop best zielig vond.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik vind het nog steeds zielig dat dieren vermoord worden om als voedsel te dienen en daarvoor ook nog een verschrikkelijk leven hebben gehad.

Plaats reactie