noten
Moderator: Lizzy
-
Huskymeisje
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: noten
moet je noten perse gemalen geven of kun je ze ook zo uit de hand een paar geven?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
voor de verteerbaarheid kan je ze beter malen, anders heb je kans dat de noten via de achterkant er weer uitkomen, en ik vindt als je noten zo geeft dat dat wel behoorlijk aan de tanden/kiezen blijft plakken.
-
Huskymeisje
- 5-sterren

- Contacteer:
o.k. tnx.
Ze vinden ze hier ook heel lekker dus ik dacht misschien als tussendoortje maar dat kan ik dan maar beter met iets anders doen.
Ze vinden ze hier ook heel lekker dus ik dacht misschien als tussendoortje maar dat kan ik dan maar beter met iets anders doen.
-
Buran en Co
- 5-sterren

Even een vraagje voor de mengers door de groentenmix (ik verwacht mijn nieuwe Champion juicer binnenkort dus dan gaan we aan de slag!!!!!!): wat voor een verhouding houden jullie dan aan? Dus op zeg een kilo groenten, hoeveel noten roer je er dan doorheen?????
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik maak meestal ongeveer 150 gr groentemix dat ik verdeel over twee honden.
Daar gooi ik gewoon een klein handje noten bij, dus dan is het totaal gewicht van de groentemix wel iets zwaarder natuurlijk.
Daar gooi ik gewoon een klein handje noten bij, dus dan is het totaal gewicht van de groentemix wel iets zwaarder natuurlijk.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
doe gewoon 2/3 keer per week een eetlepel noten door hun voer
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
Even wat anders.
Mijn pup eet veel eikels, kan dat kwaad.
We hebben bij ons vakantiehuis een grote eikeboom en dit jaar vallen er wel heel veel noten.
We gaan dus elke keer noten harken anders blijft ze bezig.
Hoe slecht is dit?
Groetjes Trudie
Mijn pup eet veel eikels, kan dat kwaad.
We hebben bij ons vakantiehuis een grote eikeboom en dit jaar vallen er wel heel veel noten.
We gaan dus elke keer noten harken anders blijft ze bezig.
Hoe slecht is dit?
Groetjes Trudie
-
Huskymeisje
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb me ooit laten vertellen dat een hond er heel ziek van kan worden en er dan zelfs dood van kan gaan.....
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Klopt, verse eikels bevatten veel looizuur en dat is naar giftig spul ... ik zou dus zeker voorkomen dat ze de eikels opeet.
Ouwe bruine eikels kunnen niet veel kwaad meer.
Ik maal alle nootjes,zaadjes,pitjes en bewaar 't in 'n jam pot in de koelkast, wanneer ik noten wil geven dan roer ik 'n eetlepel van de gemengde notenmix door 't eten.Buran en Co schreef: Even een vraagje voor de mengers door de groentenmix (ik verwacht mijn nieuwe Champion juicer binnenkort dus dan gaan we aan de slag!!!!!!): wat voor een verhouding houden jullie dan aan? Dus op zeg een kilo groenten, hoeveel noten roer je er dan doorheen?????
Wanneer je nootjes door de groentemix doet en dan invriest,dan worden de nootje smakeloos en slap door 't vriezen.
-
Huskymeisje
- 5-sterren

- Contacteer:
hoelang kun je dat goed houden in de koelkast?202Spots schreef: Ik maal alle nootjes,zaadjes,pitjes en bewaar 't in 'n jam pot in de koelkast, wanneer ik noten wil geven dan roer ik 'n eetlepel van de gemengde notenmix door 't eten.
Wanneer je nootjes door de groentemix doet en dan invriest,dan worden de nootje smakeloos en slap door 't vriezen.
-
dogsunlimited
- 5-sterren

Naast wat Lizzy schrijft, bevat de walnoot bepaalde stoffen die darmreinigend zijn. Het dood schimmels en parasieten en legt een beschermlaag op de darmwand.duffy schreef: Wat is het nut van walnoten voor een hond?
-
dogsunlimited
- 5-sterren

Gemalen pompoenpitten mag je niet elke dag geven. Het is wormafdrijvend en juist samen met walnoten een sterk darmreinigend goedje. Hooguit twee maal per week 2 eetlepels om het als ruwe vezel te laten dienen is dan voldoende.DavyZyno schreef: 100gr per dag bij het vlees, dus 2x 50gr is dus te veel?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Oeps, aanvulling: eikels van de Amerikaanse eik zijn vanaf het begin bruin, die zijn dus niet eerst groen, de geniepigerdsKruimel schreef: Klopt, verse eikels bevatten veel looizuur en dat is naar giftig spul ... ik zou dus zeker voorkomen dat ze de eikels opeet.
In deze tijd van het jaar sowieso uitkijken met eikels dus.