GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

nope hier geen centje pijn gehad.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Ik hoop dat het aan de implantaat ligt, maar dat het dan ook vlug voorbij is.
en dan wel om de reden dat ik al zoveel problemen gehad heb met Ares op dat vlak (voedselallergie) en het nu al zeker 7 maanden goed ging, dat als het nu weer verkeerd loopt ik een beetje ten einde raad ben met wat ik nog kan/moet doen. :(
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Ik ben het even gaan opzoeken, had het ergens genoteerd.

implantaat sinds 08.09
11.09 platte stoelgang
18.09 lopende diarree
26.09 platte stoelgang
30.09 lopende diarree
07.10 lopende diarree.

Ik denk dus wel dat het aan de implantaat ligt
En dan heeft een deel van zijn voor gaande diarree ook met hormonen te maken hoogstwaarschijnlijk
esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Voedselallergie is erg vervelend, ik heb er ook ervaring mee. Maar ik zou op dit moment het voedsel niet gaan veranderen. Hoogstens de diarree en het overgeven stoppen met gekookte rijst en kip, en dan daarna weer het voedsel geven waarop hij het 7 maanden goed heeft gedaan. Maar als je een wat nerveuze hond hebt (zoals ik) kan hij in principe op elke 'shock' met maag/darm reageren.
Het zijn net mensen!
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

ja het is nu momenteel heel moeilijk om te weten wat er juist mis is.
enerzijds kan het de implantaat zijn (het meest waarschijnlijke)
Anderzijds weer voeding probleem (maar lijkt me onwaarschijnlijker)
en dan is er ook nog dat hier al zeker een maand niet normaal is thuis, mijn vader was ziek en is gestorven,
dus ik ben ook niet in mijn normale doen, wat natuurlijk ook op de honden afgeeft.
maar Ares is geen zenuwachtige hond en als ze nou een beetje plat zouden gaan door de thuis situatie ok, maar 4 achter elkaar lopende diarree en de eerste dag braken, lijkt me wat te voor gewoon emotionele reactie.
esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Heeft Ares voordat hij geslachtsrijp werd ook vaak en heftig last gehad van diarree? Yoeko heeft een keer als pup en een keer als puber aan het infuus gelegen omdat hij door spuwen/diarree was uitgedroogd. Bij hem ben ik dus vrij zeker dat het in zijn genen zit en minder aan de chip ligt.
Gecondoleerd met je vader. Wat een droevige situatie.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

esa schreef: Heeft Ares voordat hij geslachtsrijp werd ook vaak en heftig last gehad van diarree? Yoeko heeft een keer als pup en een keer als puber aan het infuus gelegen omdat hij door spuwen/diarree was uitgedroogd. Bij hem ben ik dus vrij zeker dat het in zijn genen zit en minder aan de chip ligt.
Gecondoleerd met je vader. Wat een droevige situatie.
Bedankt

Ik heb Ares uit het asiel gehaald op 1,5 jarige leeftijd.
Helemaal ondervoed en altijd aan de diarree, verschillende voedingen geprobeerd en testen laten doen.
En toen had hij "Clostridium Perfringens" een darmbacterie die altijd in de darmen voorkomt maar bij overwoekering (wat dus bij Ares het geval was) problemen geeft en op lange termijn zelfs de darm kan perforeren. 1 maand antibiotica en uiteindelijk kvv heeft hem daar van genezen en toen ging het 7 maanden goed, met af en toe nog wel is diarree, maar niet in die maten en ik denk ook wel in de loopse teven periodes.
Maar die bacterie komt ook terug bij hem als hij verkeerd eten krijgt, hij kan zelfs van een stom klein snoepje de dag daarna spuit poep hebben en als je dat snoepje zou blijven geven dan komt die bacterie terug, heel ingewikkeld allemaal hoor. Granen en vettig eten en kleurstoffen zijn niet voor Ares bestemd.
Daar mee dat ik hoop dat het nu de implantaat is.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

de eerste van de 5 teven is loops.
nu ongeveer op dag 6 en shane toont geen enkel reactie.
ook doen mn reuen nog helemaal niet anders tegen elkaar...
ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen...........
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

esa schreef: Voedselallergie is erg vervelend, ik heb er ook ervaring mee. Maar ik zou op dit moment het voedsel niet gaan veranderen. Hoogstens de diarree en het overgeven stoppen met gekookte rijst en kip, en dan daarna weer het voedsel geven waarop hij het 7 maanden goed heeft gedaan. Maar als je een wat nerveuze hond hebt (zoals ik) kan hij in principe op elke 'shock' met maag/darm reageren.
Het zijn net mensen!

Eet die gekookte rijst zelf maar op zou ik zeggen, ik snap echt niet waarom je dat in je hond zou willen stoppen  ::) ::) en zeker niet bij een hond met voedselallergie!!!
Gewoon kleine porties van het normale voer aanbieden en als je hond niet wil eten een dagje vasten.

Okugest is een goed middel bij braken en diarree. Het is van VSM en op iedere hoek van de straat te koop.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

nee inderdaad geen rijst voor Ares, heb gewoon zijn eigen eten blijven geven, hij moest wel terug 10 dagen op AB het kwam van zelf niet goed. 1 dag AB en hij was er weer vanaf, dus het was terug die bacterie.
Nog 2 dagen en de AB kuur is gedaan en dan geef ik de beide honden alleen nog hun voer, af en toe een rauw bot en mijn zelf gedroogd vlees. en hele pens kan ook
Laatst gewijzigd door Martine M op za 18 okt 2008, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Martine M schreef: nee inderdaad geen rijst voor Ares, heb gewoon zijn eigen eten blijven geven, hij moest wel terug 10 dagen op AB het kwam van zelf niet goed. 1 dag AB en hij was er weer vanaf, dus het was terug die bacterie.
Nog 2 dagen en de AB kuur is gedaan en dan geef ik de beide honden alleen nog hun voer, af en toe een rauw bot en mijn zelf gedroogd vlees. en hele pens kan ook

geef je ook probiotica?
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Femke schreef:
geef je ook probiotica?
daar begin ik morgen mee, beginnen de laatste 2 dagen van de AB en zeker 3 dagen na de AB werd me verteld.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Martine M schreef: daar begin ik morgen mee, beginnen de laatste 2 dagen van de AB en zeker 3 dagen na de AB werd me verteld.
okee, de volgende keer mag je er meteen mee beginnen hoor. En ik zou het zeker een week of 3 geven nu, AB maakt een hoop kapot in de darmflora en dat kan probiotica helpen herstellen.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Femke schreef: okee, de volgende keer mag je er meteen mee beginnen hoor. En ik zou het zeker een week of 3 geven nu, AB maakt een hoop kapot in de darmflora en dat kan probiotica helpen herstellen.
oh ok, dat wist ik niet dat ik er ineens mee mocht beginnen, bedankt voor de info.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

nou shane begint toch interesse te hebben in kaylee  ::) niet heel erg, beetje snuffelen ;)
aangezien we kaylee willen laten dekken hebben we nu shane en haar apart buiten lopen,
aangezien ze onze eigen reuen al opvreet als ze maar kijken :-X en de dekreu dat straks niet ook zo moet ervaren :P

Plaats reactie