Indalen teelballen, op welke leeftijd?
Moderator: Lizzy
-
crutz
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Indalen teelballen, op welke leeftijd?
heb ze hier bij alle nesten (4 tot nog toe) altijd allemaal ingedaald gehad bij de eerste enting (6,5 wk)
de DAsen hebben alleen wel aangegeven dat het niet altijd zo is, dat ze procentueel (waren overigens over 4 nesten 3 verschillende DAsen ivm verhuizen) toch eigenlijk in ieder nest met een redelijk aantal reuen er een aantal met maar 1 of geen ballen hebben op die leeftijd....
de DAsen hebben alleen wel aangegeven dat het niet altijd zo is, dat ze procentueel (waren overigens over 4 nesten 3 verschillende DAsen ivm verhuizen) toch eigenlijk in ieder nest met een redelijk aantal reuen er een aantal met maar 1 of geen ballen hebben op die leeftijd....
Maar dalen ze bij die reuen dan ook in?crutz schreef: heb ze hier bij alle nesten (4 tot nog toe) altijd allemaal ingedaald gehad bij de eerste enting (6,5 wk)
We gaan zondag kijken en beslissen, de fokker gaat ze zaterdag nog eens laten controleren bij de DA. We wachten af, ik laat het wel weten wat het is geworden.
Spannend........
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wil je met je teokomstige hondje gaan fokken?
Heb je de pups al eerder gezien?
Toen wij Xarin ophaalden met 7 weken, was er pas 1 balletje te voelen. Maar al vrij snel kwam nummer 2 ook tevoorschijn. Met welke leeftijd precies weet ik niet meer, maar ik denk wel voor de 10 weken.
-
crutz
- 5-sterren

- Contacteer:
dat weet ik dus niet omdat het niet in mijn nesten voor is gekomen...MDO schreef: Maar dalen ze bij die reuen dan ook in?
We gaan zondag kijken en beslissen, de fokker gaat ze zaterdag nog eens laten controleren bij de DA. We wachten af, ik laat het wel weten wat het is geworden.
Spannend........
maar als je toekomstplannen hebt in de richting van showen en/of fokken zou ik kiezen voor een pup die op deze leeftijd al helemaal compleet is...
Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst zal gaan fokken, showen in iedergeval wel.vanaalst schreef: wil je met je teokomstige hondje gaan fokken?
We hebben de pups met 3 en 5 weken gezien.
-
crutz
- 5-sterren

- Contacteer:
in dat geval zou ik echt verder zoeken naar een lijn waarbij de ballen eerder en makkelijker indalen....je geeft zelf al aan dat het in de lijn zitMDO schreef: Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst zal gaan fokken, showen in iedergeval wel.
We hebben de pups met 3 en 5 weken gezien.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
het zegt niets
geen van mijn reuen had beide ballen al zo vroeg...
van 6 reuen had geen 1 ze voor 4 maanden en de laatste m pas op 11 maanden
geen van mijn reuen had beide ballen al zo vroeg...
van 6 reuen had geen 1 ze voor 4 maanden en de laatste m pas op 11 maanden
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
het risico neem je zelf. grote kans dat ze niet indalen, of maar 1 en dan is het niet showen!
Fokken vindt ik zowiezo niet goed als het al in de lijnen zit, dan zou je moeten wachten op een ander nest
Fokken vindt ik zowiezo niet goed als het al in de lijnen zit, dan zou je moeten wachten op een ander nest
was het niet zo dat pups ze nog kunnen intrekken of hoe je dat ook noemt? geen idee hoe de fokker voelt maar als je gaat voelen wanneer een pup ligt maak je ook minder kans dat je ze voelt 
Nu alweer bijna een week verder, loopt de kleine alweer bij ons rond.
We zijn toch voor safe gegaan en onze keus is uitgegaan naar de reu die alle 2 de balletjes al had. De keus hebben we niet alleen daar op gebaseerd, maar hebben ook ons gevoel gevolgd. Dus........
Loopt er nu een ondeugend gezond klein Golden puppie rond die aan de oren van de oudere Golden hangt
Hij gaat dit weekend CB puppie krijgen, dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Groeten en bedankt voor het meedenken!!!!
We zijn toch voor safe gegaan en onze keus is uitgegaan naar de reu die alle 2 de balletjes al had. De keus hebben we niet alleen daar op gebaseerd, maar hebben ook ons gevoel gevolgd. Dus........
Loopt er nu een ondeugend gezond klein Golden puppie rond die aan de oren van de oudere Golden hangt
Hij gaat dit weekend CB puppie krijgen, dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Groeten en bedankt voor het meedenken!!!!
Ha,
Dachten we voor safe te gaan, en de pup genomen die op 6 weken 2 balletjes voelbaar waren. Heeft hij nu nog geen balletjes in zijn zakkie
Vandaag voor zijn 12 weken enting naar de DA geweest en er is er nog maar 1 voelbaar net biven het scrotum. De tweede is niet voelbaar....
Maar ja, we hebben nog officieel 3 mnd voordat er sprake is van de "enge ballenziekte". HAHA
Dachten we voor safe te gaan, en de pup genomen die op 6 weken 2 balletjes voelbaar waren. Heeft hij nu nog geen balletjes in zijn zakkie
Vandaag voor zijn 12 weken enting naar de DA geweest en er is er nog maar 1 voelbaar net biven het scrotum. De tweede is niet voelbaar....
Maar ja, we hebben nog officieel 3 mnd voordat er sprake is van de "enge ballenziekte". HAHA
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik zou wel even opletten...
bij 1 van mn reuen is hij teruggeschoten hij had op 6 weken OOK 2 ballen...
ik zou trouwens zelf oefenen met voelen voor de ballen, bij de da kunnen ze ze wel s terug trekken,van schrik...
ik oefen betasten van de hondjes heel veel al vanaf 4 weken ivm da en shows enz...
ook de ballen bij de reuen...
ik weet dat bij de golden het in de lijnen voorkomt, dus zou t wel echt in de gaten houden...
bij 1 van mn reuen is hij teruggeschoten hij had op 6 weken OOK 2 ballen...
ik zou trouwens zelf oefenen met voelen voor de ballen, bij de da kunnen ze ze wel s terug trekken,van schrik...
ik oefen betasten van de hondjes heel veel al vanaf 4 weken ivm da en shows enz...
ook de ballen bij de reuen...
ik weet dat bij de golden het in de lijnen voorkomt, dus zou t wel echt in de gaten houden...
- Angelique
- 5-sterren

Dan trekt die ze nog op. Ik zou ze opzoeken in het lieskanaal en ze zo vaak mogelijk terug masseren in het zakkie. Op een goed moment wordt het touwtje langer en de ballen groter en kunnen ze niet meer terug het lieskanaal in.MDO schreef: Ha,
Ik zou me niet teveel aantrekken van die drie maanden. Een reu uit een nest bij mij daarvan vertelde de eigenaren met 7 maanden dat hun Da geen ballen kon voelen. Hij was hier met 2 ballen weggegaan dus ze moesten er zitten. Afijn, die zaten dus weer in het lieskanaal. Na 2 weken ijverig masseren hingen ze zo goed als structureel in het zakkie. Alleen bij erg veel opwinding en stress wil hij er nog wel eens eentje even optrekken, maar die zakt dan vanzelf weer terug.
Dus ik moet balletjes gaan masseren?

Hebben jullie daar nog tips bij of is het gewoon een kwestie van duwen in de goede richting?
Bedankt voor jullie reacties
Hebben jullie daar nog tips bij of is het gewoon een kwestie van duwen in de goede richting?
Bedankt voor jullie reacties