Buffelhuid; waarom slecht?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Buffelhuid; waarom slecht?

Lil

Bericht door Lil »

Hier gelukkig nooit problemen ermee gehad.
Grote hond kauwt uren op zo'n ronde staaf (niet zo'n hele dunne, zo'n dikkere ronde), hij weet niet dat je stukken eraf kunt trekken als het zacht is. psstttt..... niet vertellen want dan moet ik die dingen ook gaan verbieden.  ;)
Ik geef het dus wel omdat het een van de weinige dingen is waar meneer niet allergisch voor is en waarmee hij braaf is als hij alleen moet blijven. Kong wordt hier in een appartementencomplex niet gewaardeerd en laat ik nu niet snappen waarom niet haha  ;D ;D ;D (misschien vind mijn glasverzekering het ook beter als ik die niet geef binnenshuis)
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="Lil"]

Ik geef het dus wel omdat het een van de weinige dingen is waar meneer niet allergisch voor is en waarmee hij braaf is als hij alleen moet blijven.

[/quote]

Hier schrik ik echt van!
Je hond alleen laten met zo'n kluif, en dan op een dag kom je thuis en ligt je hond dood.
Met een stuk van die kluif in zijn strot die hij per ongeluk toch in heeft willen slikken.
NOOIT geven als je er niet bij bent!!
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="Jet en Babs"]

Maar om de tandjes schoon te maken...... Wat voor bot is naast gevogelte bot (want dat mag ze ivm haar allergie niet) is nog meer zacht om op te knagen.
Ik heb ook wel eens zo'n gerookt bot uit de dierenspeciaalzaak gegeven en die eet ze ook helemaal op. Of is dit ook gevaarlijk bot?
[/quote]

Je kunt konijnenkarkasjes geven.
En die gerookte botten in de winkel laten liggen, ook levensgevaarlijk ivm splinteren en verstopping in de darmen
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="ElineBP"]
Ik ken Rawhide wel ja, het is ook anders van kleur, toch? Ze zijn toch witter? Ik zal eens kijken op de site van FF. Je hebt toch ook van die 'witte' van andere merken trouwens??
[/quote]

Ze zijn wit idd. Ik weet niet of je ze van andere merken hebt! Ik hoop van wel want ik kan bijna nergens die dingen krijgen..
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="bloemetje"]
Ze zijn wit idd. Ik weet niet of je ze van andere merken hebt! Ik hoop van wel want ik kan bijna nergens die dingen krijgen..
[/quote]

Dus het is gebleekt?
Lijkt me niet bepaald gezond als ik eerlijk ben.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="Lil"]
Hier gelukkig nooit problemen ermee gehad.
Ik geef het dus wel omdat het een van de weinige dingen is waar meneer niet allergisch voor is en waarmee hij braaf is als hij alleen moet blijven.

[/quote]
oei dat vind ik link hoor, nu heb je er nog geen problemen mee gehad, maar wat als je hond er problemen mee krijgt en je bent niet thuis???
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="Staftime"]
Dus het is gebleekt?
Lijkt me niet bepaald gezond als ik eerlijk ben.
[/quote]

Ze zijn gewassen met waterstofperoxide welk word gesplitst (tijdens het wassen) in water en zuurstof. Tegen bacterien en dat soort onzin.
Dus ze zijn idd gebleekt en vervolgens gedroogd. Ze moeten wel dunkt me. Anders zal het gauw verrotten en is het onverkoopbaar. Maar ik geloof niet dat je daar iets van terugvind hoor. Zo'n bot bevat verder ook niks qua voedingsstoffen maar ook niks schadelijks mijns inziens. Maar dat zien andere hoogstwaarschijnlijk anders.

Maar roep jij maar wat ik dan moet. Ik ga geen nekken of karkassen voeren punt. Mijn man wil het gewoon niet hebben. Ik word zelf ook niet blij van een pup die stukken bot uitpoept en dat was dan nog maar een inieminie nekkie. Dus ik weet het anders ook niet.  Vandaar die rawhidedingen.
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="bloemetje"]

Maar roep jij maar wat ik dan moet. Ik ga geen nekken of karkassen voeren punt. Mijn man wil het gewoon niet hebben. Ik word zelf ook niet blij van een pup die stukken bot uitpoept en dat was dan nog maar een inieminie nekkie. Dus ik weet het anders ook niet.  Vandaar die rawhidedingen.

[/quote]

Ik ga niet roepen wat jij moet doen, je kiest zelf wat je wilt.
Alleen ik zelf geef die dingen niet aan mijn honden, mijn honden eten wel gewoon bevleesde botten.
Of die gebleekte buffelhuidstukken slecht voor de gezondheid zijn weet ik ook helemaal niet.
Misschien dat een ander daar meer nuttigs over te vertellen heeft.

By the way, toen ik nog brokken voerde hebben mijn honden alle soorten buffelhuid, ook de gebleekte, altijd gegeten.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Mijn eerste hond kreeg ook na elke maaltijd zo'n klein staafje (Wist toen hier nog niets van af), maar ik moet wel zeggen dat ze tot haar 13e witte tanden en kiezen heeft gehad en dat kan ik helaas van mijn KVV/BARF honden niet zeggen. (niet dat ik die botjes nu ga promoten hoor)
Weet niet of het aan dat botje lag of gewoon aan haar genen, maar ik zit daar toch wel eens aan te denken.

Alleen laten met zo'n bot zou ik nooit doen. Hier kluift de pup lekker op zijn flos als we weg zijn.

Groetjes Trudie
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="Staftime"]
Ik ga niet roepen wat jij moet doen, je kiest zelf wat je wilt.
Alleen ik zelf geef die dingen niet aan mijn honden, mijn honden eten wel gewoon bevleesde botten.
Of die gebleekte buffelhuidstukken slecht voor de gezondheid zijn weet ik ook helemaal niet.
Misschien dat een ander daar meer nuttigs over te vertellen heeft.

By the way, toen ik nog brokken voerde hebben mijn honden alle soorten buffelhuid, ook de gebleekte, altijd gegeten.
[/quote]

Jammer ik had gehoopt dat jij het ei van columbus had  ;). Guus heeft tenminste nooit brokken gegeten. Want ik ben wel overtuigt van het nut van vers hoor echt wel. Ik ben ook heel erg trots op Guusje en zijn blinkende vacht!  ;D

[quote="Red_Hunter"]
Hier kluift de pup lekker op zijn flos als we weg zijn.

Groetjes Trudie
[/quote]

Die flos vind ik ook niet fijn. Guus trekt die uiteinden eruit en vreet dat op. Volgens mij zorgt dat op den duur ook voor verstoppingen.

Dus uiteindelijk is overal wel IETS op aan te merken vrees ik  :-\
RupsenStorm
3-sterren
3-sterren

Bericht door RupsenStorm »

[quote="bloemetje"]
....Maar roep jij maar wat ik dan moet. Ik ga geen nekken of karkassen voeren punt. Mijn man wil het gewoon niet hebben. Ik word zelf ook niet blij van een pup die stukken bot uitpoept en dat was dan nog maar een inieminie nekkie. Dus ik weet het anders ook niet.  Vandaar die rawhidedingen.

[/quote]jammer dat je dat niet kunt geven maar goed het zij zo. Je kunt repen spiervlees gaan drogen en dat geven? of gewoon gedroogde pensstaafjes?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Hier krijgen ze met enige regelmaat gedroogde snacks, zoals grote buffelhuidbotten, grote (80cm) bullepeesstaven, strotten, pensstaafjes etc.  Ze zijn er even druk mee en genieten ervan. Aangezien hun basis gezond is, zie ik hierin geen probleem.

De buffelhuidbotten blijven af en toe inderdaad in de keel hangen, maar we zijn er altijd bij om een helpende hand te bieden, en meestal spugen ze het zelf wel uit. Ik zou ze er niet alleen mee laten.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Niet geven deze gevaarlijke en ook nog ongezonde troep!
Een zus van Tinus en Tara is verleden jaar met een spoedoperatie op het nippertje gered na het eten van zo'n fijn buffelhuidje.Buiten de vertering vind ik het niets toevoegen aan een gezond barf menu.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="RupsenStorm"]
jammer dat je dat niet kunt geven maar goed het zij zo. Je kunt repen spiervlees gaan drogen en dat geven? of gewoon gedroogde pensstaafjes?
[/quote]

Pensstaafjes kan ik ook wel weereens halen idd. Thanks  :)
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="bloemetje"]
Pensstaafjes kan ik ook wel weereens halen idd. Thanks  :)
[/quote]

Kijk je wel even goed op de verpakking?
Als er niet expliciet opstaat dat het 100% luchtgedroogd is, dan is het nml zwavelgedroogd.
Ik koop ze altijd van het merk Proline.
Die hebben ook gedroogde kipstukjes en nog veel meer lekkere dingen.

Plaats reactie