.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: voorhuidontsteking

millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="vanaalst"]
mijn hond had ook een hardnekkige voorhuidsontsteking,
heb hem toen silicea gegeven een paar weken lang iedere dag 1 pilletje en walla!!!
Hij heeft het niet meer gehad!!!
En ik werd er echt hopeloos van, de klodders vlogen in 't rond!
[/quote]

Weet je nog hoe lang het duurde voor je resultaat zag?  Ging het heel geleidelijk over  of was het al snel minder? Ik hoop zo dat ik het met silicea kan redden want ik zie toch wel tegen dat spoelen op ;)  Hij krijgt nu 1 x dgs. een tabletje silicea, een capsule cranberry en echinacea extra forte. Zie nu nog niet veel resultaat maar misschien ben ik te ongeduldig....?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

volgens mij duurde het zo'n week of 2
Volhouden hoor! Het hielp hier voor 3 reuen dus ...
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="vanaalst"]
[/quote]

Bedankt, ga ik doen!!!
Ik laat nog wel even weten wat het resultaat is ;)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Als je gaat spoelen zie je veel sneller resultaat! ;) Ik doe het bij Fedor ook weleens en hij vind het geen enkel probleem (hij is een ODH en die kunnen ook gillen ::)). Ga je hond anders eerst leren om rustig op zijn zij te liggen (met clicker of koekjes) en dat je aan z'n 'potlood' friemelt dan kan je daarna de spuit eens ter hand nemen.
Succes!
RupsenStorm
3-sterren
3-sterren

Bericht door RupsenStorm »

Deze gillende Weimaraner vindt het geen enkel probleem en gaat er zelfs keurig voor liggen als ik zijn piemel ga spoelen zoals eerder beschreven is. Dus met spuitje en voorhuid naar voren, dichtknijpen masseren en loslaten. Opvangen in een handdoek die je er al van te voren onder gelegd hebt. Storm ligt op zijn zij.
angie69
2-sterren
2-sterren

Bericht door angie69 »

Hallo,

Weet een jongetje dat er vroeger ook last van had,
van de dokter moest hij daarom in een badje gaan zitten event. met zeep ?
Is dit geen idee voor je hond ?

Weet het niet hoor,
maar van dat getrek aan zo'n fluim krijgt hij misschien hele rare gedachtes waar jij niet op zit te wachten  ;D
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="Nitus"]
Als je gaat spoelen zie je veel sneller resultaat! ;) Ik doe het bij Fedor ook weleens en hij vind het geen enkel probleem (hij is een ODH en die kunnen ook gillen ::)). Ga je hond anders eerst leren om rustig op zijn zij te liggen (met clicker of koekjes) en dat je aan z'n 'potlood' friemelt dan kan je daarna de spuit eens ter hand nemen.
Succes!
[/quote]

Ik ga het proberen ( die training) Is so wie so wel handig als hij dat gewend is.  Ben bang dat het anders een gevecht wordt en ik juist het tegenovergestelde bereik ;)
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="vanaalst"]
[/quote][quote="Nitus"]
Succes!
[/quote]

Het ziet er naar uit dat we de strijd gaan winnen :)  Heb een hogere potentie silicea gegeven ( D12) en zijn piemel pust al veel minder, heb ook de lange haartjes eraf geknipt ::) zodat er minder rommel in blijft hangen....

Spoelen heb ik nog niet geprobeerd, wel ben ik bezig om hem te laten wennen aan het feit dat ik er aan zit :)

Ben erg blij met alle tips en trucs die ik hier heb gekregen en ga nog wel ff door tot het helemaal weg is!
Laatst gewijzigd door millyckk op di 30 sep 2008, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="tt-tjes"]
Ik spoel Balou tegenwoordig met Hibiscrub. Werkt geweldig goed.
[/quote]

Ja, die tip had ik van jou hè? Het werkt inderdaad heel goed.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

fijn dat het zo goed gaat!!
Ik had voor 3 honden het potje helemaal opgemaakt en nu heel af en toe, misschien eens in de 4 weken vindt ik een heel klein plekje, dus hier alleen goede resultaten!!
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="vanaalst"]
fijn dat het zo goed gaat!!
Ik had voor 3 honden het potje helemaal opgemaakt en nu heel af en toe, misschien eens in de 4 weken vindt ik een heel klein plekje, dus hier alleen goede resultaten!!
[/quote]

Ik wil nog even laten weten dat het helemaal over is, die silicea heeft super gewerkt :)  Nog bedankt voor de tip en ook anderen bedankt voor het meedenken!!!
zea
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door zea »

Goed dat dit topic weer naar boven komt, Henk heeft er ook altijd last van en wil hem niet castreren..hij is leuk zoals ie nu is zullen we maar zeggen! Kan er zo wat tips uitvissen!
Mooi dat het over is bij je witte!!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="milik"]
Ik wil nog even laten weten dat het helemaal over is, die silicea heeft super gewerkt :)  Nog bedankt voor de tip en ook anderen bedankt voor het meedenken!!!
[/quote]
fijn spul he!!!
Ik heb hier geen echte vies piemeltje gezien, heel af en toe een druppeltje als er loopse teefjes in de buurt zijn.
Maar dan echt een paar druppeltjes!!
Voor de rest zijn mijn honden ook 'schoon'!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Jippie, Milik, je bent weer de meest aantrekkelijkste witte man in het land, haha.
Yuki is ook net begonnen met de silicea...en het gaat al beter. Nog even en hij dingt mee naar de titel!!  ;)
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="yuki13"]
Jippie, Milik, je bent weer de meest aantrekkelijkste witte man in het land, haha.
Yuki is ook net begonnen met de silicea...en het gaat al beter. Nog even en hij dingt mee naar de titel!!  ;)

[/quote]

;D

Plaats reactie