Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

JolandaB schreef: Ik heb net eens zitten rekenen en "schrok" toch wel een beetje van de uitkomst.
Ik voer mijn hond dagelijks en dan krijgt hij om en de nabij 600 gr per dag.

Ik ben per maand voor mn hond van 30 kilo zo'n 40 euro kwijt alleen aan vlees, bot en orgaan.

Is dit gemiddeld of heb ik vrij dure produkten?
Dat is niet echt goedkoop, maar ook weer niet schreeuwend duur.
Fedor (40 kilo) eet per maand ongeveer 24 kilo wat me ongeveer 45 euro kost, da's dus bijna 1,90 p. kilo (da's inclusief groentemix)

Voor jou komt dat rekensommetje dus op bijna 2,20 per kilo.
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door spickenstef »

nou hoeveel ik per week kwijt ben weet ik niet precies net omdat niet alle soorten vlees even duur zijn . Maar ik voer zeker niet meer dan ik vroeger aanzoyal canin uitgaf
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

dinnee schreef: Een kilo bloem krijg je toch ook voor 23 cent? ;)
Ik ben geen brokkenliefhebber, maar de vergelijk met een pak bloem vind ik erg ver zoeken.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ik weet niet wat je voert en waar je het koopt ,maar tot voor kort haalde ik alles bij  'mensen-voer' adressen en dat was best kostbaar [voor 2 katten nog steeds niet erg veel hoor] maar door een leuke combi van aanbiedingen, kippensoep-paketten kwam ik op ca 4/5 euro/kg uit. Kwartel voeren is trouwens ook een relatief dure hobby.
Nu ik een beetje van Herby kan toevoegen gaat t gemiddelde omlaag [en de variatie omhoog! ] Zal s even gaan rekenen.
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

ik ben ongeveer  1.00 per kilo kwijt heb twee volwassen honden die elk zon 800 gram eten is zon 48 euro per maand...en ik voer ook de dure soorten! (kwartel, duif, haas, konijn, eend, hert, parelhoen) en uiteraard kip en rund en zalm...ik haal erg veel bij de groothandel poelier vandaan...en bij hele grote slachterijen.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Als je BARF voert zou je s kunnen rekenen aan de hand van de prijslijsten van de div leveranciers,
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik heb eens een berekeningetje gemaakt voor hoeveel mijn monsters per maand opeten

Ik heb 3 Border Terriers eentje van bijna 9 kg en twee rond de 7 kg. Ze eten in 30 dagen ongeveer 24 kg vlees/botten. Als ik een gemiddelde prijs van 3 euro de kg vlees/botten reken dan kom ik op 62 euro per maand uit. Dat is afgerond 20 euro per hond per maand, dat is 70 eurocent per dag per hond
Daar komt natuurlijk nog de gepureerde biologische groente overheen.
De mijne eten aan groente ongeveer 50 gram per hond per dag.
Aan geld voor bio groente voor mijn drietal ben ik per maand ongeveer 16 euro 50 kwijt. Dit is ongeveer 5 euro 50 per maand per hond. In totaal eten ze dus per maand ongeveer 25 euro 50 per hond aan BARF op. In totaal 76 euro 50 per maand.
Natuurlijk zijn dit gemiddelden, de ene keer heb je een koopje aan vlees de andere keer ben je wat duurder uit. De groente is nu niet zo duur als in de winter. Al met al valt het me nog mee.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 22 okt 2008, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Ik ben zo rond de 225 a 250 euro per maand aan de honden kwijt, alleen aan eten. Er gaat bij mij iets meer dan 3kg per dag doorheen. Voor 1 van de katten ben ik zo'n 25 euro per maand kwijt aan HB.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

De poezen zal ik ook nog eens berekenen  :)
annouschka
2-sterren
2-sterren

Bericht door annouschka »

ik lig aan zo'n 90 à 100 € per maand voor 2 rottweilers die samen zo'n 2.3kg per dag verzetten.  Is iets duurder dan de brokken die ik gaf (Fides) maar als ik zie hoe ze nu van hun eten genieten is het me elke cent waard!
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

JolandaB schreef: Ik heb net eens zitten rekenen en "schrok" toch wel een beetje van de uitkomst.
Ik voer mijn hond dagelijks en dan krijgt hij om en de nabij 600 gr per dag.

Ik ben per maand voor mn hond van 30 kilo zo'n 40 euro kwijt alleen aan vlees, bot en orgaan.
Is dit gemiddeld of heb ik vrij dure produkten?
Vind je dat veel? Dat is net iets meer dan één euro per dag! Ik vind dat netjes hoor.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

De honden eten hier gemiddeld voor ca. 1,15 per dag (per hond).
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Ik voer liever kwaliteit dan alles voor een duppie, waarbij ik voor kwaliteit ook niet de hoofdprijs wil/hoef te betalen 8)

Het lijkt wel een trend te worden dat echt alles zo goedkoop mogelijk 'moet' verder denken we niet na, het enige dat telt is dat het goedkoop moet zijn.
En nee ik gooi mijn geld ook niet over de balk en ik oordeel niet over iemand die het niet 'breed' heeft. Vind het ook kikken om een goed stuk vlees zo goedkoop mogelijk te kopen, maar ik kijk niet alleen naar de prijs :-\
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

sylvi@ schreef: Ik voer liever kwaliteit dan alles voor een duppie, waarbij ik voor kwaliteit ook niet de hoofdprijs wil/hoef te betalen 8)

Het lijkt wel een trend te worden dat echt alles zo goedkoop mogelijk 'moet' verder denken we niet na, het enige dat telt is dat het goedkoop moet zijn.
En nee ik gooi mijn geld ook niet over de balk en ik oordeel niet over iemand die het niet 'breed' heeft. Vind het ook kikken om een goed stuk vlees zo goedkoop mogelijk te kopen, maar ik kijk niet alleen naar de prijs :-\
Ik heb idd ook liever een fatsoenlijk stuk vlees dan een halfvette lap of snijsels met veel vliezen. Spiervlees is hier ook het duurste onderdeel van het menu. En ik zou goedkoper kunnen gaan als ik op de kwaliteit en diversiteit daarvan zou beknibbelen. Maar drie honden die voor 100-120 Euro per maand rauw eten vind ik best wel meevallen (Ze eten samen een kleine 50 kg per maand).
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Voor mij hoeft het ook niet op een koopje maar er zit wel een limiet aan hoeveel ik per kilo wil uitgeven. En lekker goedkoop inkopen is natuurlijk ook wel een soort van sport  :D maar niet ten koste van de kwaliteit.

Hier eten ze met z'n allen ongeveer 1 1/2 kilo per dag en ik geef daar rond de 2 euro aan uit tegenwoordig. Daarvoor wordt het dan wel keurig verpakt en gelabeld en bevroren opd e stoep afgeleverd en hoef ik er niet het hele land voor rond te reizen,d at vind ik ook wat waard.
Prijzen vergelijken met brok of blik begin ik al lang niet meer aan. Als ik bekijk wat het mij aan dierenartskosten heeft gescheeld sinds ik op vers ben overgestapt, en nog belangrijker, aan ellende en ziekte en pijn voor met name de katzels, dat is tig keer belangrijker voor mij dan die paar centen prijsverschil. Toen ik zo'n 7 jaar geleden overging op barf voorspelde mijn da dat mijn katten het geen jaar meer zouden maken, met name Karel en Kruimel hadden behoorlijk veel nier- en blaasschade dankzij die fijne brokken  >:( Nou, ze zijn er nog, en in goede gezondheid voor ouwe katjes! And still going strong!

Plaats reactie