Vragen over beginnen met BARF
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Re: Vragen over beginnen met BARF
Klinkt alvast goed met kleine poes ;D
Koteletten zijn meestal van varken en dat moet je vooral niet voeren, het kan nl een voor katten dodelijk ziekte bevatten, Aujeszky. De kans is niet groot maar better safe than sorry.
Kippennek is prima! Rundergehakt is ook prima om mee te beginnen, of rundertartaar, runderhart eten veel katten ook graag.
Koteletten zijn meestal van varken en dat moet je vooral niet voeren, het kan nl een voor katten dodelijk ziekte bevatten, Aujeszky. De kans is niet groot maar better safe than sorry.
Kippennek is prima! Rundergehakt is ook prima om mee te beginnen, of rundertartaar, runderhart eten veel katten ook graag.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

NeuEmilio schreef: Ik zoek eerst altijd iets op, als iets nieuws wil geven gewoon voor aan de safe site te zitten.
Dat eten uit die sheba pakjes is ook niet bepaald rauw?!
Mensen houden er zelf ook niet van als in hun eten allerlei bijproducten zijn gestopt, waarom zou je het dan ook aan je dieren te eten geven!
Joh kleine poes word hier echt verwend haha.. Maar dat is ook wel duidelijk te zien aan haar, ze is erg vitaal en haar vacht is echt zeer schoon.
Ik snap ook eigelijk niet waarom mensen die voeding van bijv. 0,50 cent dagelijks aan hun kat geven, dan vraag je toch voor problemen.
zodadelijk ga ik vrolijk langs alle dierenzakken om alles bij elkaar te sprokkelen.
Joh kleine poes word hier echt verwend haha.. Maar dat is ook wel duidelijk te zien aan haar, ze is erg vitaal en haar vacht is echt zeer schoon.
Ik snap ook eigelijk niet waarom mensen die voeding van bijv. 0,50 cent dagelijks aan hun kat geven, dan vraag je toch voor problemen.
zodadelijk ga ik vrolijk langs alle dierenzakken om alles bij elkaar te sprokkelen.
Verkijk je niet op de prijs hoor. 
Iets als een kilo kuikens kost 1,65 bij mijn dierenwinkel
een kilo kippennekken 1,80.
En mijn kat eet nog geen 150 gram per dag... Dus vers eten, BARF, zou wel eens net zo goedkoop kunnen zijn als het supermarkt spul!
Iets als een kilo kuikens kost 1,65 bij mijn dierenwinkel
een kilo kippennekken 1,80.
En mijn kat eet nog geen 150 gram per dag... Dus vers eten, BARF, zou wel eens net zo goedkoop kunnen zijn als het supermarkt spul!
Voor de kosten doe ik het niet.
Dieren Plaza is een dierenzaak in de omgeving en die vroegen €3,40 p/kg
150 gram per dag dat valt wel mee joh, maar dan heeft die kat wel alles binnen wat die binnen hoort te hebben.
Beetje raar maar: hoe kan ik een foto-tje hiernaast zetten? Die link wat ik nu heb gezet werkt niet echt.
Dieren Plaza is een dierenzaak in de omgeving en die vroegen €3,40 p/kg
150 gram per dag dat valt wel mee joh, maar dan heeft die kat wel alles binnen wat die binnen hoort te hebben.
Beetje raar maar: hoe kan ik een foto-tje hiernaast zetten? Die link wat ik nu heb gezet werkt niet echt.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Heb je je fotootje op een website staan?
Dan de URL van de website kopieren, en hier in je profiel in je onderschrift plaatsen tussen [img ] en [/img ] en daarbij de spaties in de tags weglaten, die moet ik er nu inzetten omdat je ze anders niet kunt zien.
Dan de URL van de website kopieren, en hier in je profiel in je onderschrift plaatsen tussen [img ] en [/img ] en daarbij de spaties in de tags weglaten, die moet ik er nu inzetten omdat je ze anders niet kunt zien.
Ik wilde vooral even illustreren dat goedkoop niet altijd slecht is.
En met alleen kuikens krijgt een kat niet binnen wat hij binnen moet krijgen. De botjes van een kuiken zijn nog zo zacht dat het niet als bot te rekenen valt. En van binnen zit nog een dooier. Eigenlijk is het maar heel weinig meer dan een ei in een dons jasje.
de doosjes enkelvoudig smuldier zijn ook prima idd; à 50 c.Hekate schreef: Ik wilde vooral even illustreren dat goedkoop niet altijd slecht is.En met alleen kuikens krijgt een kat niet binnen wat hij binnen moet krijgen. De botjes van een kuiken zijn nog zo zacht dat het niet als bot te rekenen valt. En van binnen zit nog een dooier. Eigenlijk is het maar heel weinig meer dan een ei in een dons jasje.
niet om aan te kluiven natuurlijk, maar soms errug handig!
en toch denk 'k dat een kuiken niet op alleen kraakbeen kan lopen, en dat er nog wel meer verschil is tussen ei en beginnend kipje...
wat nog steeds niet wegneemt dat 't niet kompleet is, maar wel lekkur natuurlijk!
Ik had drie rollen van Carnibest gekocht; natuurmix voor 1,40 p/st
Ze hadden helaas alleen maar natuurmix, omdat het met teveel werd geleverd en te weinig verkochten hadden ze alleen dat.
Ze hadden helaas alleen maar natuurmix, omdat het met teveel werd geleverd en te weinig verkochten hadden ze alleen dat.
CB natuurmix is prima voer hoor.
Dat eet mijn kat ook, af en toe. Hij krijgt alleen maar CB, maar ik wis min of meer eerlijk af tussen natuurmix, vlees mix, lam en diabetis.
Dat zijn kleine rolletjes zeker of niet? Mijn rollen (1kg) kosten 4,30 per stuk.
Dat zijn kleine rolletjes zeker of niet? Mijn rollen (1kg) kosten 4,30 per stuk.
Ja het zijn rolletjes van 250 gram.
Als ik andere soorten wilden zoals bijvoorbeeld: lam-mix of iets dergelijks dan zou ik ze per 20 moeten kopen.
Als ik andere soorten wilden zoals bijvoorbeeld: lam-mix of iets dergelijks dan zou ik ze per 20 moeten kopen.
Is die carnibest (250 rolletjes) een volwaardige maaltijd voor de kat?
Kan ik dan al die andere voeding wegdoen? (de sheba en de brokjes?)
Kan ik dan al die andere voeding wegdoen? (de sheba en de brokjes?)
ja, het is compleet voer (staat ook op het etiketje). sheba en de brokjes kunnen naar het asiel of in de vuilbak.
Ik breng mijn hele voorraad lekker naar het asiel.
wat lief van je! de arme poeskes daar zullen er heel blij mee zijn.