elke dag zuivel,goed of slecht?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: elke dag zuivel,goed of slecht?

Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

will schreef: Melk uit soya dat is onnatuurlijk. :) En zou het voeren van brokken wel zo slecht zijn? Dan zou 90% van de hondenbezitters verkeerd bezig zijn!
Natuurlijk denk ik dat rauw beter is. Maar als je de juiste brok voert, hoeft dat volgens mij geen problemen op te leveren.
Maar als ik hier rondkijk heb ik wel bewondering voor de wijze waarop sommige hondenbezitters hier met de voeding van hun hond omgaan.  Alleen had ik hier en daar de indruk dat ik op een dierenactivisten forum terecht was gekomen. Vandaar mijn reactie.

Hahaha, nee hoor, geen activisten hier.
We hebben alleen maar een overtuiging en doen altijd ons best om het ook goed te onderbouwen.
Het verschil tussen jou en mij is dus, dat jij gelooft dat 'de juiste brok' ook goed is voor een hond.
Ik geloof niet in de juiste brok, want elke brok zowat staat stijf van de granen, en is totaal onnatuurlijk door de verhitting.
Ik zeg ook niet dat de mensen die brok voeren verkeerd bezig zijn, ik denk alleen maar dat het onwetendheid is.
Ik heb mijn honden ook jarenlang brok gevoerd, maar ervaring heeft mij geleerd dat vers beter is.
Plus alle info die ik heb gelezen natuurlijk.

Ik geloof dus ook dat melk onnatuurlijk is om te drinken, in welke vorm dan ook.
Maar ik drink het zelf wel, ik vind het lekker, en hoe stom het ook is: mijn eigen gezondheid vind ik minder belangrijk dan die van mijn honden .... ik besef hoe achterlijk dit eigenlijk is, maar het is wel waar.
will
1-ster
1-ster

Bericht door will »

Staftime schreef: Hahaha, nee hoor, geen activisten hier.
We hebben alleen maar een overtuiging en doen altijd ons best om het ook goed te onderbouwen.
Het verschil tussen jou en mij is dus, dat jij gelooft dat 'de juiste brok' ook goed is voor een hond.
Ik geloof niet in de juiste brok, want elke brok zowat staat stijf van de granen, en is totaal onnatuurlijk door de verhitting.
Ik zeg ook niet dat de mensen die brok voeren verkeerd bezig zijn, ik denk alleen maar dat het onwetendheid is.
Ik heb mijn honden ook jarenlang brok gevoerd, maar ervaring heeft mij geleerd dat vers beter is.
Plus alle info die ik heb gelezen natuurlijk.

Ik geloof dus ook dat melk onnatuurlijk is om te drinken, in welke vorm dan ook.
Maar ik drink het zelf wel, ik vind het lekker, en hoe stom het ook is: mijn eigen gezondheid vind ik minder belangrijk dan die van mijn honden .... ik besef hoe achterlijk dit eigenlijk is, maar het is wel waar.
Tja, als ik een plakje Duck bekijk, zie ik daar ook niet veel natuurlijks aan, en volgens mij zit die ook boordevol granen. Vandaar dat ik meng met Kivo.
Idd bij mij is een hond ook echt een hond, en geen extra kind ofzo. Iets wat bij velen hier wel zo is (volgens mij), maar dat moet ieder voor zich weten.
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

will schreef: Tja, als ik een plakje Duck bekijk, zie ik daar ook niet veel natuurlijks aan, en volgens mij zit die ook boordevol granen. Vandaar dat ik meng met Kivo.
Idd bij mij is een hond ook echt een hond, en geen extra kind ofzo. Iets wat bij velen hier wel zo is (volgens mij), maar dat moet ieder voor zich weten.
Een behoorlijk stupide opmerking dit. Gebaseerd op gebakken lucht en onwetend wat commerciële voeding bij veel honden aan kan richten. Het is te hopen voor je dat jouw honden nooit dergelijke problemen mee gaan maken.
will
1-ster
1-ster

Bericht door will »

SandraH schreef: Een behoorlijk stupide opmerking dit. Gebaseerd op gebakken lucht en onwetend wat commerciële voeding bij veel honden aan kan richten. Het is te hopen voor je dat jouw honden nooit dergelijke problemen mee gaan maken.

Oeps, verkeerde opmerking? Ik heb jaren brokken gevoerd en mijn honden hadden idd nergens last van.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

will schreef: Oeps, verkeerde opmerking? Ik heb jaren brokken gevoerd en mijn honden hadden idd nergens last van.
Tja, er zijn ook verstokte kettingrokers die 80 worden. Maar je wil niet weten hoe het er dan van binnen uit ziet  :-X
will schreef: En zou het voeren van brokken wel zo slecht zijn? Dan zou 90% van de hondenbezitters verkeerd bezig zijn!
Goed opgemerkt!
Natuurlijk denk ik dat rauw beter is. Maar als je de juiste brok voert, hoeft dat volgens mij geen problemen op te leveren.
Alleen één probleem: de juiste brok bestaat helaas niet.

Terug topic: Mijn honden krijgen nooit zuivel. Naar mijn idee draagt het niets positiefs bij.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

will schreef: Ik hou er maar over op, anders wordt het toch een tijdverslindend welles/nietes verhaal. Het ene kamp zegt melk is gezond(oa het voedingscentrum) en het andere kamp zegt het is ongezond (meestal vegetariers/veganisten). Mijn honden (10 en 1 jaar)drinken iedere dag melk.  En de honden die ik hiervoor had zijn 14 en 15 jaar geworden, dus mij overtuig je niet :)
Het voedingscentrum is niet zo onafhankelijk hoor Will, zoek maar een keer uit wie de deze instantie sponsoren  ;)
Elles0512
3-sterren
3-sterren

Bericht door Elles0512 »

will schreef: Oeps, verkeerde opmerking? Ik heb jaren brokken gevoerd en mijn honden hadden idd nergens last van.
Jee wat kinderachtig zeg, het wordt nu echt een "welles nietes" spelletje :-\

Het is dat een forum de mogelijkheid biedt om terug te lezen, anders wist ik niet eens meer waar de discussie over ging :o
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ik geloof dat zuivel niet veel toevoegt aan het menu van een volwassen hond of mens om de redenen die Lizzy al gaf. Maar ik drink zelf wel regelmatig melk, niet voor de calcium, maar omdat ik het lekker vind.
Fedor krijgt trouwens helemaal geen zuivel meer. Toen Gitte er nog was kregen ze 2x per week een bakje huttekase maar dat was meer bedoeld om de chinese kruiden van Gitte te kunnen verstoppen, niet omdat ik de indruk had dat ze niet zonder kunnen.
will schreef: Tja, als ik een plakje Duck bekijk, zie ik daar ook niet veel natuurlijks aan, en volgens mij zit die ook boordevol granen. Vandaar dat ik meng met Kivo.
En dit vind ik een opmerking die kant nog wel raakt en waar je de leden en lezers van BP mee tegen het hoofd stoot. En het klopt ook niet, denk dat rauwvoerders juist het wezen van een hond (en kat) respecteren.
Ik zie de relevantie ook niet met wel of geen zuivel geven....  ??? Beetje een stoot onder de gordel :(
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hier krijgen ze elke avond een beetje yoghurt gewoon omdat ze het lekker vinden.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani

Plaats reactie