Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

Annicha
2-sterren
2-sterren

Bericht door Annicha »

Ik ben ngeveer € 25 kwijt per maand.
Max (11 kilo) eet 500 gram en de andere halve kilo is voor 3 katten.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

Antonia schreef: Mijn honden knagen zo'n 4 kg vleesproducten weg, mijn katten 500 gram kvv per dag. Heel lang kon ik uit met een kiloprijs van € 2,00 maar door het aangepaste menu van Brian (niersparend) lukt me dat inmiddels niet meer. Als ik de groenten ed niet meetel ben ik ongeveer € 12,50 per dag kwijt oftewel dik € 375,00 per maand alleen aan vlees. Daar komen dan de kosten van groenten en supplementen en de kosten van medicatie voor Brian nog bij.

Ik vind overigens die vraag over de kosten niet relevant, dat is iets wat je je moet bedenken vóórdat je aan een hond begint.
Dat is het moment waarop je je moet afvragen of je het aangaan van de verantwoordelijk die je dan op je neemt ook (financieel) aankunt. Onvoorziene omstandigheden daargelaten natuurlijk.
??? Ho ho geen overhaaste conclusies trekken aub. Mijn honden zijn 9 en 8 jaar oud en die van 8 barft nu zo'n anderhalf tot 2 jaar.  Er worden hier kosten nog moeite gespaard. Ik lees hier nog wel eens wat over koopjes e.d en dacht altijd  dat ik redelijk laag zat met de kosten voor barf  en vergelekn met sommige personen is dat dus ook zo. Ook zijn er mensen die per hond wat ongeveer hetzelfde gewicht behoorlijk hoger zitten.

De belerende toon in jou bericht komt niet erg aardig over :-\
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

JolandaB schreef: ??? Ho ho geen overhaaste conclusies trekken aub. Mijn honden zijn 9 en 8 jaar oud en die van 8 barft nu zo'n anderhalf tot 2 jaar.  Er worden hier kosten nog moeite gespaard. Ik lees hier nog wel eens wat over koopjes e.d en dacht altijd  dat ik redelijk laag zat met de kosten voor barf  en vergelekn met sommige personen is dat dus ook zo. Ook zijn er mensen die per hond wat ongeveer hetzelfde gewicht behoorlijk hoger zitten.

De belerende toon in jou bericht komt niet erg aardig over :-\
Mijn opmerking over het feit dat ik de vraag over de kosten niet relevant vind was niet specifiek voor jou bedoeld maar in zijn algemeenheid. Ik vind dat je van te voren na moet denken voordat je ergens aan begint en niet achteraf. Helaas zie ik maar al te vaak dat men niet bezint eer ge begint, en vaak wordt het dier daar de dupe van. Dat is geen conclusie maar gebaseerd op ervaring. Ik weet dat ik soms wat belerender overkom dan ik in werkelijkheid ben. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik aardig ben.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Sietie schreef: ik woon in Friesland :)
Ik ook  :D

Ik kan niet vergelijken of brok goedkoper of duurder zou zijn voor mij. Toen ze nog pups waren ben ik al vrij snel overgestapt op barf. Ik heb dus geen idee wat de honden nu aan brok zouden eten. Eerlijk gezegd, ik hoef het ook niet te weten.  ;)
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Nu ik veel dure vleessoorten bestel ben ik toch wel zo'n 80 euro per maand kwijt met twee honden.
Maar als ik het goedkopere spul bestel is dat maar 40 euro per maand.
Het ligt er dus helemaal aan wat ik zelf wil.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

Antonia schreef: Mijn opmerking over het feit dat ik de vraag over de kosten niet relevant vind was niet specifiek voor jou bedoeld maar in zijn algemeenheid. Ik vind dat je van te voren na moet denken voordat je ergens aan begint en niet achteraf. Helaas zie ik maar al te vaak dat men niet bezint eer ge begint, en vaak wordt het dier daar de dupe van. Dat is geen conclusie maar gebaseerd op ervaring. Ik weet dat ik soms wat belerender overkom dan ik in werkelijkheid ben. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik aardig ben.
Ok duidelijk. Moet zeggen dat je in deze reactie niet onsympathiek overkomt hoor  ;)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Overigens heb ik nooit beweerd dat ik aardig ben.
[/quote]

:offtopic2:
Volgens mij ben je best aardig!!!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik denk dat ik gemiddeld voor de honden 2,30 per kg kwijt ben, waarbij ze 2-3 dagen van de week biologisch eten.
Ze eten samen 1 kg per dag dus dat komt op net geen 70 Euro per maand.
Ik voer geen geitenribben/vlees van het IC meer, toen kwam ik beduidend lager uit, maar voor Sofi's nieren voer ik geen ribben meer.

De katten daar weet ik het niet zo goed van, daar we dit jaar helaas 3 katten verloren zijn.
Ze eten Bandit nierdieet en ik denk dat ze voor 2.00-2.50 per dag eten.

Daar komen dan nog de vrieskosten bij en elektra. Ik rij er niet stad en land voor af en krijg het meeste ingepakt thuis bezorgd.

Met rauw vlees voeren heeft onze poes Franny 4 jaar langer geleefd en Sofi was op het Buitenlande Hondenforum de enige hond van de 5 die probleemloos een Milteforan kuur doorstond (soort chemokuur tegen Leishmaniose).
Voor mij is dat onbetaalbaar  ;D
mariska2
1-ster
1-ster

Bericht door mariska2 »

ik betaal voor spiervlees 1.50 euro de kilo
runderhart en pens 0.50 euro de kilo
en botten heb ik gratis op mijn adres

ik geef s'morgens nog brokken en sávonds vlees maar zou niet weten wat ik met 5 honden per dag aan geld kwijt ben en moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook niet wil weten want ze hebben het gewoon nodig

misschien stap ik ooit nog van de brokken af maar momenteel ben ik goed tevrden met hoe het nu gaat

gr mariska
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar de meeste mensen vergelijken de prijs van een kilo vlees met de prijs van een kilo brokken. Omdat je van vlees ca. de dubbele hoeveelheid moet geven t.o.v. brokken, moet je de prijs van een kilo vlees m.i. vergelijken met de prijs van 0.5 kilo brokken...
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

BSS schreef: Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar de meeste mensen vergelijken de prijs van een kilo vlees met de prijs van een kilo brokken. Omdat je van vlees ca. de dubbele hoeveelheid moet geven t.o.v. brokken, moet je de prijs van een kilo vlees m.i. vergelijken met de prijs van 0.5 kilo brokken...
Ik vind het prijstechnisch onvergeljkbaar, omdat je op die manier de gezondheidswinst van rauw vlees niet meerekent!
Hoe reken je de waarde uit van mijn poes die doodziek was en dan nog 4 jaar gezond kan leven...
BSS
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door BSS »

Die gezondheidswinst is bij de voorgaande vergelijkingen ook niet meegerekend. Daar werden kilo's met kilo's vergeleken en dat is niet correct. Of je het met elkaar wilt vergelijken moet iedereen voor zich beslissen, maar áls je dan gaat vergelijken, moet je wel de juiste hoeveelheden met elkaar vergelijken.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Als je dure brokken geeft zoals dieet brokken is barfen toch goedkoper.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*Marga* schreef: Als je dure brokken geeft zoals dieet brokken is barfen toch goedkoper.
Hoeft ook helemaal niet.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb geen flauw idee wat ik per hond per dag betaal..... Soms heel veel, soms niets. Heb het eigenlijk nog nooit uitgerekend, als het op is koop ik weer wat. Vanmiddag weer 10 kg eendennek en 10 kg kalkoennek, Margreet neemt 10 kg kippennekken mee. Dan ga ik weer eens naar het slachthuis om runderstrotten, pens, orgaan enz. enz. te halen.

Ik heb weleens een gemiddelde prijs genoemd in een eerder topic, maar heel eerlijk.... ik weet het nu echt niet.

Plaats reactie