Wie heeft er een bottenvermaler???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Wie heeft er een bottenvermaler???

Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

[quote="yuki13"]
Ben een beetje bang dat wanneer het geen handmolen is, maar een op elctriciteit, je al snel de motor door kan laten branden. Het blijft toch eigenlijk een vleesmolen en geen bottenvermalen???
[/quote]

dat is ook de reden dat ik een handmolen heb.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ik maal ook af en toe met een handmolen. Ik knip wel veel dingen van te voren in kleinere stukjes.
Maar kippenvleugels gaan er zo in, dat gaat goed. Konijnen poten gaan ook goed, haas karkas en parelhoenkarkas knip ik eerst klein.  Ik heb zelfs lamribben gemalen (met hulp van mijn lief, die is net ff wat sterker)
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik gebruik al drie jaar tot volle tevredenheid de Diamond. Hij maalt probleemloos kip-, konijn-, haas-, eendenbotten etc.

Ik heb de nr 12 en er een extra snijplaat met grote gaten bij besteld. Hier is de link:

www.nemegeer.com --> Promotie ---> Bereidingen (klik op de afbeelding)

De rechtstreekse link is http://www.nemegeer.com/Diamond_08Bereidingen.pdf

Ik ben begonnen met handmolens en dat voldeed me absoluut niet. Ik heb ook een nieuwe porkert gehad, 1 keer gebruikt en toen weggegeven, dat ding bleef niet aan de tafel vastgeklemd zitten. Mijn schouders stortten van dat handmalen ook in  :-\
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

[quote="~Joke~"]
Ik gebruik al drie jaar tot volle tevredenheid de Diamond. Hij maalt probleemloos kip-, konijn-, haas-, eendenbotten etc.

Ik heb de nr 12 en er een extra snijplaat met grote gaten bij besteld. Hier is de link:

www.nemegeer.com --> Promotie ---> Bereidingen (klik op de afbeelding)

De rechtstreekse link is http://www.nemegeer.com/Diamond_08Bereidingen.pdf

Ik ben begonnen met handmolens en dat voldeed me absoluut niet. Ik heb ook een nieuwe porkert gehad, 1 keer gebruikt en toen weggegeven, dat ding bleef niet aan de tafel vastgeklemd zitten. Mijn schouders stortten van dat handmalen ook in  :-\
[/quote]
Wow maar wel een verschil 480 euro of 50 euro, alle waar naar z'n geld natuurlijk maar 480 is wel veel om eens te proberen :-[
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Om te proberen is hij niet geschikt  ;) Maar ik ben bang dat eentje van 50 Euro al snel de geest geeft.
Ik gebruik de mijne heel vaak, ik maal er ook het kattenvoer mee.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Vraagje kun je met de diamond ook lamsribben malen
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik weet het niet het maximale wat ik heb gemalen zijn zijn hazenruggen. Ik denk dat lamsribben te hard zijn.
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

[quote="yuki13"]
Goeie tip, dank!!
Wat kost zo'n ding ongeveer??

En de reden dat ik geen Herby mix prefereer, is dat ik graag biovlees wil voeren.  :P
[/quote]

ik had er een extra mes bij besteld, heb m nu een jaar of drie denk ik... draait zeker niet warm, en wij draaien zo 50 kilo achter elkaar... maar kost wel een paar euro's : tegen de 600 euro (met extra mes) ...lamsribben zou ik niet proberen....maar haas , kip, konijn, eend, staartstukken van zalm alles draait ie er doorheen... ik heb nog steeds geen nieuw mes hoeven te gebruiken het is een super ding!
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

De Diamand wordt wel erg warm/heet. Na het malen van 5 kg hazeruggen is hij echt bloedheet.
5 kg is ook wel het maximale wat ik per keer maal.
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

Jullie waren inmiddels achter de prijzen :-\ ik kreeg net bericht op mijn vraag:
Uw vraag omtrent Fama N12.
Deze machine is verkocht, wij kunnen u leveren:

Gehaktmolen type 12. Afmetingen 44x37x22 cm. 220Volt.;
Compleet voor Euro 495.00 excl.BTW

Deze machine is nieuw, vervaardigd uit niet roestend materiaal, praktisch schoon te houden,
Roestvrijstalen mes en plaat van genormaliseerd systeem Enterprise.
Kleine krachtige molen.
Gebruikt hebben wij er nog 1 staan, deze is als nieuw voor Euro 375.00, exclusief BTW.

Ik vind het echt te gek, ik ga nog eens kijken naar de handmolens wat precies die nummers inhouden  ;) de winkel is nu gesloten maar zodra ik het weet zal ik het hier plaatsen.
Fausto
1-ster
1-ster

Bericht door Fausto »

Wellicht is dit een optie? € 124 via i-net. Ik heb hem ook besteld en dat ding draait nekken, karkassen, konijne- en haaskarkasjes en zalmstaartenresten zonder ruggegraat. 5 kilo achtereen geen probleem. Ik ben er tevreden over.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/323846/art ... mg510.html
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

thanks, ik heb inmiddels een Porkert 32 gekocht, via marktplaats, zat nog nieuw in de doos, voor een prikkie ;D nu heb ik een wat grotere schijf besteld, nou ja grotere gaten, want het hoeft niet superfijn te worden, ze hebben ook tanden ;D
maddoc
5-sterren
5-sterren

Bericht door maddoc »

[quote="Fausto"]
Wellicht is dit een optie? € 124 via i-net. Ik heb hem ook besteld en dat ding draait nekken, karkassen, konijne- en haaskarkasjes en zalmstaartenresten zonder ruggegraat. 5 kilo achtereen geen probleem. Ik ben er tevreden over.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/323846/art ... mg510.html
[/quote]

ik vindt het wel interessant, maar hoelang ben je ongeveer bezig met het malen van die 5 kilo?

ben net nl zo'n 6 uur bezig geweest om 6kg mix voor de katten te maken, daar wou ik eigenlijk geen gewoonte van maken..
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Met de mijne ben ik een uurtje bezig voor het maken van 5 kg kattenvoer. Daar zit het kleiner maken van de kipcarbo's en het afwegen en labelen van de doosjes en het reinigen van de machine en de keuken bij in  ;)
Bij kattenbarf staat mijn fotoreportage
maddoc
5-sterren
5-sterren

Bericht door maddoc »

da's wel heel snel, helemaal als het inclusief schoonmaak is.

maar dan heb je dus alleen het bottenwerk gemalen?
of ook gemixed met spier en orgaan?
ik had nu voor de tweede keer een komplete mix gemaakt en ipv van sneller ging het langzamer dan de vorige keer :(

Plaats reactie