GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

vanochtend op strand gelopen en we kwamen diverse honden tegen, maar zelfs met een potige intacte ridgeback reu ging het helemaal goed.
Ik was zelf ook ontspannen.
ben dus blij met Implantaat en Pim, want toen hij een hondje niet leuk meer vond, kwam hij meteen op mij.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

is het ong zelfde als bij teven?
dan is het denk tussen de 30 en 40 euro
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

esa schreef: Yoeko heeft de vuurdoop ook doorstaan. De chip zit er nu zes weken in.
Hij heeft vanmiddag met negen honden (van een uitlaatservice) door het bos gerend en een hele tijd op de zandvlakte gespeeld. Zoals gewoonlijk was hij weg van een kleine zwarte labrador. Hij heeft haar uitbundig het hof gemaakt, met haar gestoeid, haar uitgedaagd voor spel, maar hij heeft niet geprobeerd om haar te berijden. Bovendien kwam hij, als ik naar hem floot, meteen naar mij toegeschoten.
Dit is hardstikke nieuw!

Wat goed zeg!!! ;)
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Jolly schreef: vanochtend op strand gelopen en we kwamen diverse honden tegen, maar zelfs met een potige intacte ridgeback reu ging het helemaal goed.
Ik was zelf ook ontspannen.
ben dus blij met Implantaat en Pim, want toen hij een hondje niet leuk meer vond, kwam hij meteen op mij.
Dan heeft Pim de test goed doorstaan want die ridgeback reuen dat zijn dominante rakkers  ;D ;D
Fijn dat het werkt Jol.
Bij Fynn werkt het ook maar er zijn reuen waar hij nog steeds de pest aan heeft dus het is niet helemaal alleen hormonen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

beide reuen zijn met vlag en wimpel ( heet dat zo ? ) geslaagd, geen seconde lastig geweest  :D

nu kijken als essie loops is daar reageren ze toch meer op dan op kaylee... ;)
esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Weet iemand soms waar ik reflecterend (of fluoriserend) band aan de meter zou kunnen kopen waarvan ik zelf een soort 'tuig' kan maken om Yoeko om borst/buik te laten dragen? Elke halsband zakt weg in zijn bontjas en de lichtgevende riemen zijn me te kort.

By the way: de chip werkt nu om te zoenen. Yoeko snuffelt nog steeds het hele bos af, zet overal vlaggen, duikt speels op elke hond af (bij voorkeur maat ridgeback of groter), holt mijlen ver achter alles aan maar als ik fluit... dan schiet hij als pijl uit de boog naar me terug. Met hem lopen begint echt leuk te worden.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

esa schreef: Weet iemand soms waar ik reflecterend (of fluoriserend) band aan de meter zou kunnen kopen waarvan ik zelf een soort 'tuig' kan maken om Yoeko om borst/buik te laten dragen? Elke halsband zakt weg in zijn bontjas en de lichtgevende riemen zijn me te kort.

By the way: de chip werkt nu om te zoenen. Yoeko snuffelt nog steeds het hele bos af, zet overal vlaggen, duikt speels op elke hond af (bij voorkeur maat ridgeback of groter), holt mijlen ver achter alles aan maar als ik fluit... dan schiet hij als pijl uit de boog naar me terug. Met hem lopen begint echt leuk te worden.
Wat lekker wandelen is dat he .
Wij zijn eindelijk vorige week weer eens wezen wandelen met een andere ridgeback een teefje .
En Fynn heeft geen enkele keer geprobeerd te rijden op haar alleen maar lekker spelen en uitdagen.
We kwamen nog andere honden tegen en er werd normaal kennis gemaakt en geen haantjes gedrag.

Kan je voor dat band niet op de markt kijken bij een fournituren kraam of winkel.

esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Fynn schreef: Wat lekker wandelen is dat he .
[knip]
Kan je voor dat band niet op de markt kijken bij een fournituren kraam of winkel.
Goeie tip! Zo vlug niet aan gedacht, alleen maar op internet gekeken.

Het is echt een luxe, een hond met een normale hoeveelheid libido.
We lopen nu elke dag een flink eind door het bos.
== verzaligde zucht ==
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Hey ben er ook weer even, Ares zijn balletjes zijn heel klein nu, en ik heb niet de indruk dat hij minder reageerd op andere reuen, in tegen deel, ik heb een paar keer gehad dat hij er gewoon achter aan wil gaan, en ik kan u verzekeren dat ik dan even dacht van poeh dat scheelde niet veel of ik kon hem niet meer houden.
Het is niet dta hij trekt aan de lijn, maar ineens een spurt pakt en dat ik dan een snok krijg om U tegen te zeggen, hij wil er echt acter aan dus, ook al is hij niet meer in zicht.
Ik heb besloten om hem niet te laten castreren want de 2 hoofd redenen daar werkt het niet voor, de diarree en het uitvallen dus.
esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Martine M schreef: Hey ben er ook weer even, Ares zijn balletjes zijn heel klein nu, en ik heb niet de indruk dat hij minder reageerd op andere reuen, in tegen deel, ik heb een paar keer gehad dat hij er gewoon achter aan wil gaan, en ik kan u verzekeren dat ik dan even dacht van poeh dat scheelde niet veel of ik kon hem niet meer houden.
Het is niet dta hij trekt aan de lijn, maar ineens een spurt pakt en dat ik dan een snok krijg om U tegen te zeggen, hij wil er echt acter aan dus, ook al is hij niet meer in zicht.
Ik heb besloten om hem niet te laten castreren want de 2 hoofd redenen daar werkt het niet voor, de diarree en het uitvallen dus.
Dat doet Yoeko dus ook, in een noodgang op een andere hond afschieten, zodat ik hem niet meer kan houden. Omdat ik in het bos loop laat ik de lijn dan schieten. Er blijkt niets ernstigs te gebeuren, ook al schrikken de baasjes van die andere hond zich wezenloos. Hij spurt alleen maar op die andere hond af om uit te dagen voor snuffelen en spel. Nu ik dit weet, laat ik hem lekker gaan. Als hij zijn kop verliest en met de andere hond meeloopt is fluiten voldoende om hem bij me te halen. Ik ben nu eenmaal zijn snoepfabriek...

Die allergie is echt ellendig. Daar wens ik je succes mee.
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Tiki zijn balletjes zijn ook net paaseitjes nu ;D
We hebben ook wel het idee dat hij wat makkelijker is naar Nanuk, alleen een deel van zijn gedrag is blijkbaar niet hormoon-gerelateerd, want af en toe hoor ik nog wel eens een brommetje vanachter de deur als hij denkt dat Nanuk aan de andere kant staat :-\

Wij zitten nog steeds te twijfelen of we hem nu wel of niet moeten laten castreren, maar hebben nu onderzoeken gelezen dat castratie een (in sommige opzichten behoorlijk) verhoogde hoge kans op diverse soorten kanker veroorzaakt :-X
(bron onder andere: http://www.dogcity.nl/0-algemeen/artike ... fabels.pdf)
Nu is alleen de vraag: heb je diezelfde kans als je het implantaat evt. blijft herhalen?
Dus daar zijn we nog mee bezig, om zoveel mogelijk informatie te verzamelen.....
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Bij Fynn is het wel zo dat de honden waar hij echt een hekel aan had dat dat nog steeds zo is.
Hij gromt en borstelt dan maar als ik zijn naam zeg reageert hij wel door naar mij te kijken en kan ik met hem doorlopen.
Anders moest ik hem echt meetrekken en had hij absoluut geen aandacht voor mij.
Ik gebruik deze periode wel om daar flink op te oefenen.
Voorheen ontweek ik de meeste honden tijdens het wandelen maar nu neem ik hem alleen mee uit zonder de andere twee .
Ik passeer andere honden en kan zijn aandacht vast houden.
Het is elke keer een klein stapje verder maar het voelt heel goed en ik kan weer relaxt met hem wandelen.

esa
1-ster
1-ster

Bericht door esa »

Fynn schreef:
Het is elke keer een klein stapje verder maar het voelt heel goed en ik kan weer relaxt met hem wandelen.
Ik denk dat het relaxt zijn ontzettend belangrijk is. Een hond voelt of je gespannen bent. Als jouw houding zegt: nou joh, ga je gang maar! dan voelt de hond zich vanzelf ook lekker, toch? En hem prijzen als het weer goed is gegaan. Ik train me ongans. Ben echt zijn snoepfabriek.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

ik was nog vergeten te zeggen dat ik gisteren Ares de hemel heb ingeprezen  :lol:

Voor de eerste keer voor zolang hij bij mij is heb ik hem, toen we een ongecastreerde reu tegen kwamen kunnen afleiden 2 x zelfs die dag, heb hem uitbundig beloond, misschien de invloed van de implantaat, wie weet.

Ik heb in ieder geval besloten hem niet te laten castreren, maar ik ga nu wel alles op alles zetten om het hem af te leren als deze trent zich voort zet.
En hopelijk heb ik dan nog de controle op deze momenten als de implantaat uitgewerkt is.
Magic
4-sterren
4-sterren

Bericht door Magic »

esa schreef: Dat doet Yoeko dus ook, in een noodgang op een andere hond afschieten, zodat ik hem niet meer kan houden. Omdat ik in het bos loop laat ik de lijn dan schieten. Er blijkt niets ernstigs te gebeuren, ook al schrikken de baasjes van die andere hond zich wezenloos. Hij spurt alleen maar op die andere hond af om uit te dagen voor snuffelen en spel. Nu ik dit weet, laat ik hem lekker gaan. Als hij zijn kop verliest en met de andere hond meeloopt is fluiten voldoende om hem bij me te halen. Ik ben nu eenmaal zijn snoepfabriek...

Die allergie is echt ellendig. Daar wens ik je succes mee.

Ik hoop dat je hem toch probeerd vast te houden!
Mijn hart kleppen hoeven niet getest te worden...
Ik kom het helaas zovaak tegen dat er grote honden op ons af gestormd komen.
Die altijd "nooit iets doen en altijd weer netjes door lopen al de baas hen roept".      :censored2:
Na Kerst 2006 waarbij onze oudste die aangelijnd mee liep in de buurt aangevallen is door twee boxers die los liepen heeft het ons een hoop werk gekost om weer met een vrolijke hond buiten te lopen (door de aanval kan ze niet meer zo lopen als vroeger en zit ze aan de pijnstillers).Elke keer als er weer uit de verte een grote hond komt aanstormen krijgt zo wel de hond als wij een hartverzakking. Het leukste is als de bazen door lopen en je niet verder kan omdat de hond om je heen blijft lopen snuffen grommen etc.

Plaats reactie