jalukrifa schreef:
Dat wordt helemaal niet gezegd. Of je nu vers voert, of een kwalitatief goeie brok, als je daar liever voor kiest. Dat is qua prijs vrijwel gelijk. Maar het kan geen kwaad om van te voren dan even naar de te verwachten kosten te kijken. Niet alleen voer maar ook dierenartskosten. En als je dat niet kunt betalen neem je geen 3 grote honden, maar 1 kleintje b.v. Dat scheelt nogal in de kosten.
Ah.... dus nu mag een kwalitatief goede brok ineens weer wel? Ik meende toch echt te hebben gelezen dat het kiezen voor brokken afbreuk doet aan de verantwoordelijkheid die je voor je hond hebt. Brokken worden hier immers niet als kwaliteitsvoer beschouwd...
Als je geen grote honden kunt betalen neem je niet ter vervanging dan maar een kleintje. Dan kun je beter géén hond nemen. Als jouw oog op een dog is gevallen maar je kunt dat niet betalen, neem je dan als goedmakertje maar een chihuahua???
Het refereren aan verhalen over trieste situaties is het zoeken naar uitzonderingen. Zo zijn er ook mensen die het financieel royaal hebben maar die hun huisdieren verwaarlozen. Er zijn massa's mensen met een uitkering die huisdieren hebben en er gewoon goed voor zorgen.
En goed voor je huisdier zorgen kan ook als je gewoon brokken geeft.
Dit topic ging over de kosten per maand en er werden vergelijkingen getrokken tussen kiloprijzen vlees en kiloprijzen brokken. Die vergelijkingen gaan niet op zoals ik hiervoor al heb geprobeerd aan te geven. Het advies om dan maar eenzijdig vlees te gaan geven omdat dat beter zou zijn dan half (gevarieerd) vlees en half complete brok, schuif ik van harte van tafel.
En voor trieste verhalen over huisdieren in verkeerde situaties ben je bij mij precies aan het juiste adres. Als je tenminste de moeite wilt nemen om te kijken waar ik mij mee bezig hou en waar mijn honden vandaan komen. Ik herplaats liever honden op een liefdevolle plek waar ze brokken krijgen, dan bij mensen die vers geven maar hun honden zien als 'hobby die geld mag kosten'.