GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

esa schreef: Dat doet Yoeko dus ook, in een noodgang op een andere hond afschieten, zodat ik hem niet meer kan houden. Omdat ik in het bos loop laat ik de lijn dan schieten. Er blijkt niets ernstigs te gebeuren, ook al schrikken de baasjes van die andere hond zich wezenloos. Hij spurt alleen maar op die andere hond af om uit te dagen voor snuffelen en spel. Nu ik dit weet, laat ik hem lekker gaan. Als hij zijn kop verliest en met de andere hond meeloopt is fluiten voldoende om hem bij me te halen. Ik ben nu eenmaal zijn snoepfabriek...

Die allergie is echt ellendig. Daar wens ik je succes mee.

Je zou Yoeko kunnen leren dat als hij komt als je op een fluitje blaast hij altijd iets lekkers krijgt. Wij hadden hezelfde probleem met Loebas. Nu heb ik een fluit bij me, en als ik fluit dan krijgt hij altijd iets lekkers.
Ik kan hem nu laten remmen en omdraaien als hij op een andere hond afschiet en ik ben er erg blij mee!
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

esa schreef: Dat doet Yoeko dus ook, in een noodgang op een andere hond afschieten, zodat ik hem niet meer kan houden. Omdat ik in het bos loop laat ik de lijn dan schieten. Er blijkt niets ernstigs te gebeuren, ook al schrikken de baasjes van die andere hond zich wezenloos. Hij spurt alleen maar op die andere hond af om uit te dagen voor snuffelen en spel. Nu ik dit weet, laat ik hem lekker gaan. Als hij zijn kop verliest en met de andere hond meeloopt is fluiten voldoende om hem bij me te halen. Ik ben nu eenmaal zijn snoepfabriek...
Dan hoop ik werkelijk dat ik jou en Yoeko nooit tegen zal komen in het bos, want als hij op mijn honden af zou rennen, weet ik van tevoren dat dat knokken wordt. Hij komt dan namelijk wel in ons roedel en dat wordt bij mijn honden direct afgestraft.....
Dus ik zou heel voorzichtig zijn met dat soort dingen, dat kan goed fout gaan! :-\
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Anthraciet schreef: Dan hoop ik werkelijk dat ik jou en Yoeko nooit tegen zal komen in het bos, want als hij op mijn honden af zou rennen, weet ik van tevoren dat dat knokken wordt. Hij komt dan namelijk wel in ons roedel en dat wordt bij mijn honden direct afgestraft.....
Dus ik zou heel voorzichtig zijn met dat soort dingen, dat kan goed fout gaan! :-\
Ik zit het stukje ook met enorme verbazing te lezen....
Ook ik hoop je nooit tegen te komen...Ik loop met twee aangelijnde honden en er is bijna niets zo erg als een loslopende op je afstormende hond :-X Vooral als je een reu bij je hebt die niets van andere honden wil weten en een teefje die door haar rare gespring vaak onverwachtse reacties van de andere hond uitlokt.

Inderdaad, wees voorzichtig met het loslaten want jouw hond doet dan niks maar bedenk dat een andere hond wel iets kan doen!!
(ik sta er altijd weer versteld van dat mensen daar totaal niet over na denken...Als ik dan roep "hou je hond bij je" en ik als weerwoord "hij doet niks" krijg en ik dan weer terug roep "die van mij wel" dat mensen dan totaal stom verbaasd zijn..."huh?! een andere hond die wEl wat doet???????")
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Die allergie is echt ellendig. Daar wens ik je succes mee.
en ik hoop je ook nooit tegen te komen. Als jou hond met een noodgang op Rakker afkomt en Rakker loopt los, dan neemt meneer de benen. Die wordt hartstikke bang van op hem af denderende onbekende honden. En daarbij, ik dacht ook dat mijn Rakker niets deed, die blijkt dus ook wel in de achterpoten van een andere hond te hebben gehangen toen hij tijdens de behendigheidsles moest laten zien dat hij die hond niet mag. Heeft hij ook nog nooooooooooooooooit gedaan. Maar nooit gedaan wil niet zeggen nooit doen, het kan best ooit doen worden :-X
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Okee het is wel duidelijk dat een hond beter niet op een aangelijnde hond af kan rennen.
Zou bij onze roedel ook gelijk afgestraft worden.
Is niet leuk voor degene die er loopt .
Maar je loopt ook het risico dat je hond gewond kan raken en dat zijn gedrag naar andere honden weer omslaat naar iets wat je niet wil.
Probeer er voor te zorgen dat hij jou interessant vind roep hem op tijd terug en beloon hem daarvoor.

Hier gaat het met Fynn ook heel goed ben wel blij dat hij nu op mij gefocust is ipv op geurtjes.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

zurca schreef: Als ik dan roep "hou je hond bij je" en ik als weerwoord "hij doet niks" krijg en ik dan weer terug roep "die van mij wel" dat mensen dan totaal stom verbaasd zijn..."huh?! een andere hond die wEl wat doet???????"
Hier exact dezelfde situatie ;D
En dan ook nog van die mensen die dan weer roepen: 'ach joh, dat gaat wel goed!'........ :-X
(nee, ik roep dat voor de lol om mensen af te schrikken.... ::))
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Anthraciet schreef: Hier exact dezelfde situatie ;D
En dan ook nog van die mensen die dan weer roepen: 'ach joh, dat gaat wel goed!'........ :-X
inderdaad heel herkenbaar, hier net het zelfde. :(
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Anthraciet schreef: Hier exact dezelfde situatie ;D
Oh wat herkenbaar, gelukkig af en toe denk ik dat ik de enige ben.
Mensen kunnen je zo raar aankijken en jij moet het elke keer maar weer uitleggen.
Zelfs in gebieden waar de honden aan de lijn moeten, gebeurt dit regelmatig en dan nog durven mensen te zeggen: " ja dat komt omdat je je hond aan de lijn hebt" . Wit heet kan ik er van worden.
Bij mij zit hij niet aan de lijn omdat hij agressief is maar omdat hij zijn neus achterna gaat en ik hem niet meer terug zie.
Ik ben ook altijd bang van die op je af scheurende honden en bazen die dat niet onder controle hebben.
Ik vind altijd als je je hond niet onder controle hebt, kan hij dus niet los punt.

Groetjes Trudie

Groetjes Trudie
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

hier werken ze nog steeds goed. :P
mn reuen zitten inmiddels gewoon weer bij elkaar,
shane heeft nu pas echt mini balletjes
we wachten rustig de volgende looopsheid af ;)
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

danielle1980 schreef: hier werken ze nog steeds goed. :P
mn reuen zitten inmiddels gewoon weer bij elkaar,
shane heeft nu pas echt mini balletjes
we wachten rustig de volgende looopsheid af ;)
Fynn heeft nu ook pas echt mini ballen sinds een week.
Het werkt super bij hem ik krijg zoveel aandacht van hem hij let heel goed op mij.
Ik loop een stuk relaxter.

Groetjes Rian ,Ijuba,Fynn en Asani
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Hier gaat het dus ook gebeuren, maandag krijgt Flynn zijn implantaat.
Ik heb er lang over nagedacht, want ik weet nog niet wat het met zijn vacht gaat doen, hier iemand die dat weet?
Nog iemand ervaring met showen?
Er is eigenlijk geen andere optie meer met twee teven in huis. Ireen heb ik eenmalig al eerder een anti-loops prik gegeven, maar nu zou het eigenlijk haar tijd zijn dat ze loops zou worden en Flynn is dus hardstikke gek.
Dus ondanks de anti-loopsprik weet hij het toch.
Het vervelende is ook dat hij dus gelijk last heeft van bloeddruppels uit zijn penis.
Hij ligt nu zo dicht mogelijk bij Ireen en Ireen durft zich bijna niet meer te bewegen :-[ arm meisje.
Ik zie dus geen andere mogelijkheid meer.

Groetjes Trudie
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Fynn schreef: Fynn heeft nu ook pas echt mini ballen sinds een week.
Het werkt super bij hem ik krijg zoveel aandacht van hem hij let heel goed op mij.
Ik loop een stuk relaxter.

Groetjes Rian ,Ijuba,Fynn en Asani

ook laat dus en ook goede werking...
lekker hoor 8)
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Red_Hunter schreef: Hier gaat het dus ook gebeuren, maandag krijgt Flynn zijn implantaat.
Ik heb er lang over nagedacht, want ik weet nog niet wat het met zijn vacht gaat doen, hier iemand die dat weet?
Nog iemand ervaring met showen?
Er is eigenlijk geen andere optie meer met twee teven in huis. Ireen heb ik eenmalig al eerder een anti-loops prik gegeven, maar nu zou het eigenlijk haar tijd zijn dat ze loops zou worden en Flynn is dus hardstikke gek.
Dus ondanks de anti-loopsprik weet hij het toch.
Het vervelende is ook dat hij dus gelijk last heeft van bloeddruppels uit zijn penis.
Hij ligt nu zo dicht mogelijk bij Ireen en Ireen durft zich bijna niet meer te bewegen :-[ arm meisje.
Ik zie dus geen andere mogelijkheid meer.

Groetjes Trudie
ik zou een bench proberen want zou gek worden als mijn reu dit zou doen,
maar goed hoe bedoel je met showen?
je kan nu gewoon showen omdanks t implantaat hoor :P
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

danielle1980 schreef: ik zou een bench proberen want zou gek worden als mijn reu dit zou doen,
maar goed hoe bedoel je met showen?
je kan nu gewoon showen omdanks t implantaat hoor :P
Ik kan hem altijd nog boven zetten als ik weg ben of als het niet te doen is. Als we met zijn alle in de kamer zijn gaat het wel goed alleen als de hele boel gaat bewegen dan is het mis.
Ik bedoel of ze iets zeggen van de ieniemienie ballen.

Groetjes Trudie

ps en hoe is jouw ervaring met de vacht?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Red_Hunter schreef: Ik kan hem altijd nog boven zetten als ik weg ben of als het niet te doen is. Als we met zijn alle in de kamer zijn gaat het wel goed alleen als de hele boel gaat bewegen dan is het mis.
Ik bedoel of ze iets zeggen van de ieniemienie ballen.

Groetjes Trudie

ps en hoe is jouw ervaring met de vacht?
Als het een beetje een degelijke keurmeester is dan zal hij/zij de ballen voelen en er zeker een opmerking over maken.

Plaats reactie