Paardenpoep eten!!??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Paardenpoep eten!!??

hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ramses had ook de gewoonte om paarden- en koeienmest te eten, en dan als toetje er nog lekker doorheen rollen :P Toen hij een paar keer per week de natuurmix (heet dat zo? ik bedoel die zgn. ongeboren mest) van CB door zijn eten geprakt kreeg (minder leuk voor vrouwtje om dat te doen) was dit gedrag buiten al snel over.
Na een paar maanden zijn we er wel mee gestopt, want echt smakelijk om te doen vond ik het niet, maar mocht hij weer de behoefte hebben, dan vind ik de ingevroren versie "frisser"dan die in de vrije natuur.
Het rollen is natuurlijk niet over, als er maar iets stinkends (dood muisje, visje, etc.) ligt wil meneer er in gaan liggen. Maar het eten van troep doet hij eigenlijk niet meer.
nanna
3-sterren
3-sterren

Bericht door nanna »

Onze Noppes(engelse bulldog} eet poep bij voorkeur van andere honden (smerig en dan ook nog van die brokken poep)krijgt vanaf 5 weken kvv en barf ook groente mix . Moet echt opletten want wat ik ook doe hij blijft het doen en is nu 8 maanden.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

hier hebben ze het ook gegeten, maar naar een paar keer flink laten schrikken laten ze het nu wel uit hun kop!
Af en toe als er zo'n lekkere geurende plakkaat ligt dan willen ze nog wel eens een poging wagen maar ze kijken altijd eerst achterom.........
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Het viel mij gewoon op dat Yuki nooit taalde naar paardenpoep en sinds ik ben overgestapt van brok naar KVV ineens wel.
Butch
4-sterren
4-sterren

Bericht door Butch »

Ik barf al vanaf het begin met Butch, maar op de hondenschool wordt ik helemaal geschuffeld. De lessen worden gegeven in een manege in de binnenbak en daar ligt verspreid altijd veel paardenpoep door de bakvulling. Ik ben meestal drie kwartier hem aan het wegtrekken van de drollen, en af en toe kan ik een oefening even doen. Voor mij een reden om na deze cursus te stoppen met de hondenschool.  :(
anhighwood
1-ster
1-ster

Bericht door anhighwood »

Hallo
Ik weet weinig over barfen, maar over paardenpoedes te meer.
Mijn werk is paarden en honden(fokken) dus in deze heb ik daar iets in te melden(denk ik)

Het eten van paarden poep is puur omdat er vezels in de stront zit, die vezels hebben ze nodig op dat moment.
van barf honden weet ik het niet, maar over het algemeen zie je honden het naar binnen schrokken, en dan vraag ik altijd aan die mensen, hoe vaak geef je een hond te eten, vaak 1 a 2 x per dag.
Over het algemeen is het in de natuur geregeld dat een hond eet wanneer die honger heeft.
Maar ga nu eens denken dat onze honden niet in de natuur zitten, ze scharrelen niet, zitten van de 24 uur 22 uur binnen, dus komt het sociale aspect van jezelf bezig houden om de hoek kijken.
Wij ondernemen veel met onze honden, maar nu heb ik een gebroken teen, dus ze zijn minder vaak in het bos, en wat schetst mijn verbazing, ze eten meer.

Ik adviseer mensen ook altijd, voer meerdere kleine maaltijden op een dag, dus puur bezig houden, en niet op vaste tijden.

Het rollen in de ontlasting is in mijn ogen het markeren van plekken en het onderhouden van hun vacht.
vaak zie je honden eerst rollen en daarna langs wanden glijden van gebouwen of nog erger, je bankstel
dat zijn 2 dingen...
1 die bank sq wand is van mij, want mijn geur zit eraan
2 vacht onderhouding, doordat er spul inzit trekken ze het oude haar eruit.

Gelukkig heb ik honden met korte vacht, maar ook bij hun zie ik het.
Wij borstelen het nooit, ze moeten het zelf doen, zelfs voor een show niet.

Is er geen strond aanwezig, rollen ze in de modder, maar ze preferen liever stront, ik denk, dat dat meer met het natuurlijke te maken heeft, het isoleert beter

maar dat is mijn idee van het onderwerp

greets
an and the clan
Butch
4-sterren
4-sterren

Bericht door Butch »

Ja, Butch rolt niet in de stront en juist met barfen heb je honden die met eten een veel voldaner gevoel hebben dan honden die brokken krijgen. Brokken slurpen ze op en zijn in een halve minuut weg, met barfen zijn ze juist lekker lang bezig om een stuk vleesbot weg te knagen. Butch is soms wel een half uur aan het kauwen en knagen, die is echt wel voldaan hoor. En vezels krijgt hij genoeg, van de groente die hij elke dag krijgt, ik denk niet dat hij daarom die poep eet.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="anhighwood"]
Hallo
Ik weet weinig over barfen, maar over paardenpoedes te meer.
Mijn werk is paarden en honden(fokken) dus in deze heb ik daar iets in te melden(denk ik)

Het eten van paarden poep is puur omdat er vezels in de stront zit, die vezels hebben ze nodig op dat moment.
van barf honden weet ik het niet, maar over het algemeen zie je honden het naar binnen schrokken, en dan vraag ik altijd aan die mensen, hoe vaak geef je een hond te eten, vaak 1 a 2 x per dag.
Over het algemeen is het in de natuur geregeld dat een hond eet wanneer die honger heeft.
Maar ga nu eens denken dat onze honden niet in de natuur zitten, ze scharrelen niet, zitten van de 24 uur 22 uur binnen, dus komt het sociale aspect van jezelf bezig houden om de hoek kijken.
Wij ondernemen veel met onze honden, maar nu heb ik een gebroken teen, dus ze zijn minder vaak in het bos, en wat schetst mijn verbazing, ze eten meer.

Ik adviseer mensen ook altijd, voer meerdere kleine maaltijden op een dag, dus puur bezig houden, en niet op vaste tijden.

Het rollen in de ontlasting is in mijn ogen het markeren van plekken en het onderhouden van hun vacht.
vaak zie je honden eerst rollen en daarna langs wanden glijden van gebouwen of nog erger, je bankstel
dat zijn 2 dingen...
1 die bank sq wand is van mij, want mijn geur zit eraan
2 vacht onderhouding, doordat er spul inzit trekken ze het oude haar eruit.

Gelukkig heb ik honden met korte vacht, maar ook bij hun zie ik het.
Wij borstelen het nooit, ze moeten het zelf doen, zelfs voor een show niet.

Is er geen strond aanwezig, rollen ze in de modder, maar ze preferen liever stront, ik denk, dat dat meer met het natuurlijke te maken heeft, het isoleert beter

maar dat is mijn idee van het onderwerp

greets
an and the clan
[/quote]

kan me hier niet in vinden....
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik ook niet. Niet op vaste tijden voeren, prima, maar kleine maaltijden, neuh ....
En hier rollen ze echt nooit in de modder. Wel in verse sneeuw, bosbessenstruiken, rul zand, en uiteraard gier  :P nooit in de mest van ozne paarden trouwens.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Mijn honden zitten zeker niet 22 van de 24 uur binnen....
En kleinere porties per dag zie ik helemaal het nut niet van in.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

[quote="nikèdog2000"]
nou vergeet die eierkoek maar hoor
er was een golden retriever die was dik van de eierkoeken
maar toch stront vreten van elk soort
dus volgens mij helpt het niet
[/quote]

Eh.. nee, dat klopt; de eierkoeken gaan alleen het eten van de EIGEN ontlasting tegen; die gaat onaangenaam ruiken (zeggen "ze") ;-)
Dus alle andere poep blijft de hond dan wel eten ja!

Suzanne
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

hier wordt af en toe wel eens een beetje van paardenpoep gesmuld, ik geef er weinig aandacht aan; heb er niet zo;n probleem mee.
Ik zie hier geen verschil als er extra vezels gegeven worden zoals meer groentenmix. Dus lijkt me niet dat dat daar mee te maken heeft.
Baya is de hele dag mee met mij met de uitlaatservice: van 9.00 to 16.00 ben ik dan weg en onderweg dus een tekort aan prikkels en beweging lijkt mij dan niet echt kunnen
Rollen doet ze het liefst in uilenbraakballen zag ik laatst en als iets mege stinkt dan zijn het die dingen wel; naar mijn inzien dus absoluut niets met vachtverzorging te maken...

conclusie alhier:

het is gewoon lekker.....

Plaats reactie