een mevrouw die naar kvv vroeg

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: een mevrouw die naar kvv vroeg

Aneska
1-ster
1-ster

Bericht door Aneska »

Voordat ik problemen kreeg met mijn papillon, dacht net als vele andere dat brokken de beste voeding was. Echter toen ik ze van Smolke naar Royal Canin overzette begon alle ellende. Veel dierenarts bezoeken en de nodige medicijnen, kreeg ik uiteindelijk een brok van de dierenarts speciaal voor allergieën, nu wilde ik haar toen al graag op vlees overzetten omdat ik ondertussen wist dat ze te weinig dronk. De DA die mij toen hielp vond dat een slecht idee ivm snellere groei tandsteen (terwijl ik later bij een andere da kwam en die was er zelf heel erg over te spreken). Natuurlijk was er geen verbetering op de brok, en ik wilde ze toch op vlees. Ik kreeg van iemand anders de tip om Lam/rijst te proberen. Toen heb ik compleet vlees van Rodi genomen, maar dat was het niet helemaal. Ik heb een boek gekocht van Geert de Bolster en daardoor ben ik ook op internet gaan zoeken voor het rauwe vlees. En echt... er ging (en gaat nog steeds) een wereld voor mij open!!!
Het is echt jammer dat er nog zo weinig bekendheid wordt gegeven aan rauwe voeding.

Ik probeer ook mensen ( ik ben instructeur bij een hondenvereniging) te laten weten dat de brok echt niet zo goed is als dat ze zeggen, en ik krijg daar verschillende reacties op, sommige denken van ´praat jij maar een end raak ik geloof er geen zak van´ terwijl andere heel geïnteresseerd zijn en sommige al de stap hebben gemaakt naar kvv.

En sindsdien luister ik ook heel anders naar de reclame van brokken, Royal Canin met zijn ´gezondheids voeding´ ammehoela!!!!  >:(
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

[quote="Aneska"]

En sindsdien luister ik ook heel anders naar de reclame van brokken, Royal Canin met zijn ´gezondheids voeding´ ammehoela!!!!  >:(

[/quote]

Ja, net als die reclame van Beneful.
Met makkelijk te kauwen brokjes voor honden van zeven jaar en ouder... pffff.
En dan ligt Romeo in de woonkamer een lamskop weg te werken, en hij wordt in Maart acht jaar.
Dan begin ik dus te lachen.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="*wendy*"]
Heb ik ook al vaak meegemaakt. En toch...dan staan ze er pas echt achter en durven ook door te zetten.
Achteraf zeggen ze dan meestal wel...had ik maar eerder. Maar ja een vriendin van mij zegt dat nu ook.
Maar ik weet ook dat als ze het eerder had gedaan ze niet had volgehouden toen de hond weer een terugslag kreeg.
Dus dan denk ik...beter laat en blijvend.

@ Boskat....frustrerend he.
[/quote]

Het is echt frustrerend ,dat je helpen wil en ze vragen om hulp,dan vervolgens er niks mee willen doen omdat...vul maar in of inderdaad,moet dat rauw gegeten worden,ggr of ik denk er over na of ik maak ruimte in de vriezer en dan kom ik het halen,niet dus,zit je een halfuur a 3 kwartier aan de foon ,om het hoe en wat van rauw voer en waarom enz enz
sorry beetje laat met antwoorden,maar dochter heeft een 2ling gekregen en dat was erg spannend allemaal,gaat goed
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

gefeliciteerd met de tweeling
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Gefeliciteerd  :D
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Dank je Nikedog en Wendy:-)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

[quote="boskat"]
Het is echt frustrerend ,dat je helpen wil en ze vragen om hulp,dan vervolgens er niks mee willen doen omdat...vul maar in of inderdaad,moet dat rauw gegeten worden,ggr of ik denk er over na of ik maak ruimte in de vriezer en dan kom ik het halen,niet dus,zit je een halfuur a 3 kwartier aan de foon ,om het hoe en wat van rauw voer en waarom enz enz
sorry beetje laat met antwoorden,maar dochter heeft een 2ling gekregen en dat was erg spannend allemaal,gaat goed
[/quote]

Gefeliciteerd met de geboorte van je klein-kinderen
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Wat leuk!
Gefeliciteerd!
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

dank je Staf
annouschka
2-sterren
2-sterren

Bericht door annouschka »

ook vanwege mij gefeliciteerd!

Ik maak het ook mee, met m'n zus en m'n schoonzus nu.  Allebei hebben ze een franse bulldog met maag-darmproblemen en aan allebei heb ik al rauwe voeding aangeraden, ze luisteren wel als ik het zeg maar het gaat de ene oor in en de andere weer uit :(

Mijn zus is vooral bang dat haar hond agressief zal worden eens hij bloed geproefd heeft ;D  ik kan het maar niet aan haar verstand brengen dat bv Duck al een heel stuk gezonder en beter zou zijn dan Pedigree Pal :-\
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

ik probeer al weken mijn zwager en schoonzus om te praten dat ze hun hond gewoon vlees gaan geven. hondje is bijna 4 en is al 3 keer met een roesje aan de tanden geholpen(erg veel tandsteen)
ze staan nog net niet met afgrijnzen te kijken als roef een kip soldaat maakt en vinden het erg apart dat we voor kvv en barf kiezen. met roefs tanden komt het ook niet goed volgens hen om dat ik hem nog steeds niet tandenpoets.op mijn commentaar dat roef dat zelf doet door goed te knagen aan vlees en bot,krijg ik steeds het antwoord:ja maar onze da heeft ons een tandenborstel,tandpasta en....mondwater gegeven(lees verkocht)
en die weet waar hij het over heeft :D
op mijn commentaar dat hun hond steeds onder narcose moet omdat hij bonzo krijgt en roef schone tanden heeft door barf,worden de schouders op gehaalt en zeiden ze ieder op zijn eigen manier he :-[
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

ik stond laatst bij de kassa van de supermarkt. Maakte onder het afrekenen even een praatje met de kassiere die me vertelde dat ze binnenkort een pup kregen. En die ze, en daar moest ik vooral niet van schrikken want het was normaal en goed voor de hond, 1x in de maand een hele kip moesten geven!!!! Met botten en al :o.
Dus ik schoot spontaan in de lach, en die gezichten van de mensen achter me ;D. Ik heb haar het adres van BP gegeven
Hekate
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hekate »

Ik heb van mezelf ook gemerkt dat ik een boel drempeltjes over moest voor ik uiteindelijk voerde wat ik nu voerde. (carnibest, kuikens, rauwe vis, kippen nekken, hartjes) De eerste keer bellen naar Pauline heb ik bijvoorbeeld geloof ik ook wel een dag of 3 uitgesteld...

En toen uiteindelijk 1 kilotje CB besteld. Die mijn kat niet luste... volgende drempel.. zucht.

En je moet me nu eens horen praten. ;)

Hopenlijk blijft er bij die mensen toch een beetje hangen. Het lijkt me datze echt niet alleen bellen om je tijd te verdoen. Het kost hen ook tijd tenslotte. En wie weet heb je met al die moeite wel de drempel wat kleiner gemaakt en durven ze er over een tijdje wel over. :)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

[quote="Hekate"]
De eerste keer bellen naar Pauline heb ik bijvoorbeeld geloof ik ook wel een dag of 3 uitgesteld...[/quote]
Je was toch niet bang voor mij?? ?? ??  :P :P :P ;D
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

[quote="Pauline"]
Je was toch niet bang voor mij?? ?? ??  :P :P :P ;D
[/quote]

Nee, ze was vast bang voor die bloed dorstige teckels van je.... Echt gevaarlijk  8)

Plaats reactie