Harde ontlasting
Moderator: Lizzy
Re: Harde ontlasting
ik zou denk ik ook kiezen om eenden te ontleden en daaruit extra vlees te geven. Wel apart dat ze er harde poep van krijgt. Ik geef hier wel de eendkarkas van Herby, en die levert nooit harde poep op, daar krijgen ze niets bij.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Geef je wilde eend? En woon je enigszins in de buurt van Bennekom/Ede/Wageningen?
Ik heb nog 2 hele en 1 geplukte en ontlede wilde eend in de vriezer; het tuig mot ut niet
zelfs de katten gingen in staking 
Ik heb nog 2 hele en 1 geplukte en ontlede wilde eend in de vriezer; het tuig mot ut niet
Ik zou ook gewoon wat meer spiervlees geven.
Carnibest heeft naast de Eend/rijst ook Eend Diabetes, dat is zonder rijst en ook geen groentes. Bij Maddoc heb ik deze gebruikt als eliminatiedieet.
Eend diabetes heb ik nooit aan gedacht. Dit zou zeker een optie kunnen zijn om erbij te geven.
Bedankt voor je aanbod, maar ik heb inmiddels weer een voorraadje geregeld.
Kruimel schreef: Geef je wilde eend? En woon je enigszins in de buurt van Bennekom/Ede/Wageningen?
Ik heb nog 2 hele en 1 geplukte en ontlede wilde eend in de vriezer; het tuig mot ut nietzelfs de katten gingen in staking
![]()
Bedankt voor je aanbod, maar ik heb inmiddels weer een voorraadje geregeld.
De slokdarm kan je eigenlijk alleen herkennen door de hele nek te verwijderen en vrij recht af te snijden. Dan zie je er twee gaten in (aan de onderkant of bovenkant, maakt niet veel uit). Eentje is van kraakbeen en die staat mooi open, dat is de luchtpijp.
Voor de slokdarm zul je iets meer moeten zoeken, want dit is meer een soort velletje dat als een buisje in de hals ligt. Het vouwt zichzelf ook dicht, maar je kan er makkelijk je vinger in steken. Het weefsel van de slokdarm is geelachtig wit. Een beetje de zelfde kleur als de huid. Soms helpt het als je hem even leegspoelt of schoon maakt voor je het vlees geeft, en blijft de allergische reactie op graan uit, maar dit geldt niet bij alle honden. Die van mij kan er absoluut niet tegen...
Veel succes verder!
Ik weet zeker dat het goed komt.
Voor de slokdarm zul je iets meer moeten zoeken, want dit is meer een soort velletje dat als een buisje in de hals ligt. Het vouwt zichzelf ook dicht, maar je kan er makkelijk je vinger in steken. Het weefsel van de slokdarm is geelachtig wit. Een beetje de zelfde kleur als de huid. Soms helpt het als je hem even leegspoelt of schoon maakt voor je het vlees geeft, en blijft de allergische reactie op graan uit, maar dit geldt niet bij alle honden. Die van mij kan er absoluut niet tegen...
Veel succes verder!