Voeren jullie altijd dezelfde hoeveelheid?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Voeren jullie altijd dezelfde hoeveelheid?

Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Hier geen vastendagen tenzij ze zelf beslissen niet te eten. Ze krijgen hier wel wisselende hoeveelheden. Heb wel een richtlijn per hond maar de ene dag is het wat meer dan de andere dag. Ik ga niet alles precies op de gram nauwkeurig afwegen en snijden hoor. En het hangt er ook vanaf wat we die dag hebben gedaan.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Huskymeisje schreef: Hier geen vastendagen tenzij ze zelf beslissen niet te eten. Ze krijgen hier wel wisselende hoeveelheden. Heb wel een richtlijn per hond maar de ene dag is het wat meer dan de andere dag. Ik ga niet alles precies op de gram nauwkeurig afwegen en snijden hoor. En het hangt er ook vanaf wat we die dag hebben gedaan.
gebeurt dat echt bij jouw??? :o
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Geen vastendagen, tenzij we pas na een uur of 8 in de avond thuis komen van een dag weg met de honden. 1x per dag eten, de dagelijkse portie's liggen altijd rond hetzelfde gewicht, max 100 gram verschil. Alleen de pensdag is een hoger gewicht, heb zelf de indruk dat pens niet vult, als ze een lap van een kilo hebben en ik geef niets erbij, staan ze de dag erop rond 12.00 uur allemaal te zeuren voor eten. En een kilo is al meer als dat ze normaal krijgen. Theemuts vast vaak zelfstandig, m.n. als ze een dag te veel op heeft. Bij een weekendweg dag doe ik vaak CB, iedereen krijgt dan een kilo (gemakzucht), Theemuts eet dan de dag erop niets. Voer ik haar een aantal dagen steeds 100 gram te veel barf, last ze ook een dag vasten in. Ik wou dat ik haar was, dan zou ik ook zo'n strakke taille hebben.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Babe schreef: Mij lijkt dat maar ingewikkeld om continu te moeten kijken of je de hond niet te veel oftewel te weinig voert. Dan moet je dus continu in de gaten houden of hij niet te dik of dun wordt.
Daar heb ik met die vaste hoeveelheid per dag weinig last van.
Dat dacht ik 8 maanden geleden ook, maar niets is minder waar.
Ik probeer ze ongeveer iedere dag dezelfde hoeveelheid te geven, maar soms lukt dat niet. Bijv ribben is wat lastig om precies aan gewicht te krijgen.
Nou dan eten ze een keer wat meer en desnoods de volgende dag een vaste dag of iets minder voer. Bijv: van de week hebben ze beide de helft van een wel heel grote kip gegeten ( dat kreng woog bijna drie kilo) en dan krijgen ze de dag erna niets. Ze zeuren dan ook niet om eten terwijl ik echt van die enorme vreetmonsters heb.
Op t oog voeren is niet zo moeilijk hoor, je ziet vanzelf wanneer je hond te dik of te mager wordt en dan pas je je maaltijd wat aan.
Huskymeisje schreef: Hier geen vastendagen tenzij ze zelf beslissen niet te eten.
:o Nou dat doen die van mij nou dus weer niet  :) Die vreten volgens mij echt totdat ze erbij omvallen.
roksefloks
4-sterren
4-sterren

Bericht door roksefloks »

Hier wordt twee keer per dag gevoerd.
Rika 2x80 gram, Judy 2x100 gram,Romie 2x120 gram. En alles wordt keurig afgewogen. ::)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Hier ook geen vastendag, maar wel wisselende groottes qua porties. Fedor eet 1x per dag, maar per dag zit er nog weleens verschil in gewicht, hij eet tussen de 500 en 1000 gr., over een week genomen eet hij gemiddeld 800 gr. per dag.

Als je een hond hebt die makkelijk dik wordt is het natuurlijk wel handig om je een beetje aan een gemiddelde te houden, maar anders is er helemaal geen bezwaar tegen om eens een grotere maaltijd te geven en desnoods breng je het in mindering bij de volgende maaltijd.

TS zou bijvoorbeeld ook in plaats van 2x per dag 400 gr. , 1x per dag 250 en 1x 450 gr. kunnen geven, dan heeft je hond zich in ieder geval 1x per dag lekker vol gegeten.
crutz
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door crutz »

nee, nooit dezelfde hoeveelheid,
weeg in principe niets af, maar ze mogen eten tot ze voldoende hebben, wat er dan nog is ruim ik op....
of ze krijgen bv een hele prooi (heel konijn oid) maar ja, die wegen ook nooit het zelfde, op is dan op....en ook weer, wat over is na een halve dag of zo haal ik weg....

maar moet er wel bij zeggen dat ik dus maar om de dag (en als ze zich heel erg vol gevroten hebben soms nog een dagje extra vasten) voer dus niet dagelijks....

als ik dan kijk naar de hoeveelheden, dan zou ik zeggen, per reu circa 2,5 a 3 kilo per 2 dagen en per teef circa 1,5 a 2 kilo per 2 dagen...
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

de porties komen hier per kiloverpakking aan. ik verdeel dagelijks een kilo over mijn beide honden, dus meestal ligt de hoeveelheid wel gelijk.
na de vastendagen krijgen ze er ook nog een portie orgaan bij, dus dan is het in totaal wat meer wat wordt verdeeld.
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Mijn honden zitten rond de 500 en 600 gram en hebben twee vastendagen per week.
Ik weeg niets af, meestal is het al verpakt in de porties die ik wil hebben. Maar zelfs op de normale vreetdagen wissel ik af in grammen. Voer liever op het oog en omstandigheid, dan me strak aan gewichten te houden. Dat is voor de honden niet goed.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Huskymeisje schreef: Hier geen vastendagen tenzij ze zelf beslissen niet te eten.
Zulke drastische besluiten worden hier nooit genomen  ::)
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

pike schreef: Zulke drastische besluiten worden hier nooit genomen  ::)
Nee daar heb ik ook geen last van ::), eerder andersom als ze wat te pakken kunnen krijgen >:( >:(

Groetjes Trudie
momonique
1-ster
1-ster

Bericht door momonique »

Hier eet Dos 2x daags, hij Barft nog niet helemaal compleet dus soms nog een KVV dag, een complete variant, in zijn totaliteit krijgt hij ongeveer een kilo per dag.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hier weeg ik niets meer af en kan het wel eens gebeuren dat ze teveel krijgen met de grote avondmaaltijd,dat compenseer ik dan weer in de ochtend met ieder bijv 2 eendennekken/kipkarkas oid echt een hele kleine hap.
Tara is nu echt slank geworden en Tinus zit zeer strak in het pak dus het bevalt uitstekend zo,in het begin stond ik alles af te wegen en in porties te verpakken...een vreselijk karwei,zometeen komt Jaco thuis met 20 kilo vuile ingevroren makrelen en die gaan met vuilniszak en al zo de grote vriezer in, hoppa  :P
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

Red_Hunter schreef: Nee daar heb ik ook geen last van ::), eerder andersom als ze wat te pakken kunnen krijgen >:( >:(

Groetjes Trudie
ze krijgen net als hier dan ook gewoon veeeels te weinig ::) ik laat Baya ook niet vasten, maar de porties zijn vaak wel enorm verschillend. En een keer per dag voeren is al een soort van vasten lijkt me.
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

trimsalon schreef: gebeurt dat echt bij jouw??? :o
ja hoor. Met Hisja niet maar Qilaq slaat wel eens een dagje over ook al staat haar favo op het menu.

Plaats reactie