Indalen teelballen, op welke leeftijd?
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Indalen teelballen, op welke leeftijd?
ik ben bij vince ook gelijk begonnen met de druppels, id een half uur voor of na het eten.
En duur? Ach het is aan jouw hoe belangrijk je het vindt..
En duur? Ach het is aan jouw hoe belangrijk je het vindt..
Het is besteld! Nu maar afwachten of het gaat helpen.
Hij is nu 3 mnd
Hij is nu 3 mnd
-
Nyncke
De da zei bij Cadiz dat het tweede balletje voor het halve jaar moest zijn ingedaald.
Anders gaan ze hem zoeken en verwijderen.
De rede is dat de balletjes niet te warm mogen worden, anders kunnen ze hormonale problemen krijgen, en dus gedragsproblemen, zoals agressie.
De rede is dat de balletjes niet te warm mogen worden, anders kunnen ze hormonale problemen krijgen, en dus gedragsproblemen, zoals agressie.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
mijn groenendaeler is bijna 2.
2 balletjes zijn in de liezen voelbaar...
en gedragsproblemen, ja hij is veels te goedig!!!
Hier totaal geen gedragsproblemen
Maar id dat kan(!) voorkomen,agressie,evenals eventuele tumorvorming, maar dat is voor mij nog geen reden om ze vroegtijdig te verwijderen...
Ik hou het in de gaten en laat bij een eventuele da bezoek het altijd nakijken..
2 balletjes zijn in de liezen voelbaar...
en gedragsproblemen, ja hij is veels te goedig!!!
Hier totaal geen gedragsproblemen
Maar id dat kan(!) voorkomen,agressie,evenals eventuele tumorvorming, maar dat is voor mij nog geen reden om ze vroegtijdig te verwijderen...
Ik hou het in de gaten en laat bij een eventuele da bezoek het altijd nakijken..
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 27 nov 2008, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
nog even, als je zo vroeg je hond laat castreren, ruiken ze heel lekker voor andere reuen..
Vanmiddag de medicijnen binnen gekregen. Net de eerste druppels gegeven, allebei tegelijk.
Ik heb de druppels op een theeplepeltje gedruppeld en hem het er af laten likken. Dat ging niet helemaal lekker, het viel er een beetje naast.
Heeft er iemand tips om dit op een andere manier te geven?
Bedankt!
Ik heb de druppels op een theeplepeltje gedruppeld en hem het er af laten likken. Dat ging niet helemaal lekker, het viel er een beetje naast.
Heeft er iemand tips om dit op een andere manier te geven?
Bedankt!
- Binno
- 5-sterren

- Contacteer:
met een paar drupjes water in zo'n plastic spuit en dan in zijn muiltje gevenMDO schreef: Heeft er iemand tips om dit op een andere manier te geven?
Spuitje is denk ik het makkelijkst maar heb je dat niet bij de hand dan kun proberen om zijn lip aan de zijkant naar buiten te trekken en dan in de mondhoek naar binnen kiepen.
Als je een spuit gebruikt zul je het eerst in een ander bakje/schoteltje moeten druppelen, en dan met de spuit opzuigen.
Maar dan vraag ik me af of je nog wel de 5 druppels hebt. Ik heb er overigens geen water bij gedaan en dat hoeft ook niet volgens mij.
Maar dan vraag ik me af of je nog wel de 5 druppels hebt. Ik heb er overigens geen water bij gedaan en dat hoeft ook niet volgens mij.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
hoezo maar 5 druppels dan?
de reuen die ik ken moesten 25 druppels en 20 druppels per flesje
en je kan t gewoon op stukje brood druppelen
de reuen die ik ken moesten 25 druppels en 20 druppels per flesje
en je kan t gewoon op stukje brood druppelen
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hier gaf ik het vince ook gewoon op een stukje vlees oid,
ik kreeg de druppels in een handig spuitflesje, een half pipetje...
ik kreeg de druppels in een handig spuitflesje, een half pipetje...
- Binno
- 5-sterren

- Contacteer:
kan ook anders...MDO schreef: Als je een spuit gebruikt zul je het eerst in een ander bakje/schoteltje moeten druppelen, en dan met de spuit opzuigen.
spuitje open, druppels erin, paar druppels water erbij (omdat anders de belangrijke druppels grotendeels in het spuitje blijven hangen), spuitje terug in mekaar en dan geven
Dat is onzin. Het enige nadeel is dat balletjes nog wel eens ontaarden in tumoren en als ze in de buik zitten dan kun je ze niet in de gaten houden. Maar het risico van een operatie is groter dan de kans dat het een tumor wordt. Dus vandaag de dag is het niet echt gebruikelijk om ze standaard weg te halen. Alleen als de hond om wat voor reden dan ook gecastreerd moet worden.Nyncke schreef: De da zei bij Cadiz dat het tweede balletje voor het halve jaar moest zijn ingedaald.
Als je de druppels in het spuitje druppelt, dan loopt het toch aan de andere kant er weer uit?Binno schreef: kan ook anders...
spuitje open, druppels erin, paar druppels water erbij (omdat anders de belangrijke druppels grotendeels in het spuitje blijven hangen), spuitje terug in mekaar en dan geven![]()
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
nou daar ben ik nou helemaal mee eens!!!!!!Hitam schreef: Dat is onzin. Het enige nadeel is dat balletjes nog wel eens ontaarden in tumoren en als ze in de buik zitten dan kun je ze niet in de gaten houden. Maar het risico van een operatie is groter dan de kans dat het een tumor wordt. Dus vandaag de dag is het niet echt gebruikelijk om ze standaard weg te halen. Alleen als de hond om wat voor reden dan ook gecastreerd moet worden.