Voeren jullie altijd dezelfde hoeveelheid?
Moderator: Lizzy
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Re: Voeren jullie altijd dezelfde hoeveelheid?
Ze krijgen bij mij 2 keer per dag eten waarvan 's ochtends 1/3 en 's avonds 2/3. Dus ja in grote lijnen krijgen ze dezelfde hoeveelheid alhoewel ik niet alles afweeg.
Hier krijgen ze als ontbijt een kippenkarkas of een ander soort bot, ik kijk altijd hoe zwaar het is, bij de "grote maaltijd houd ik daar altijd rekening mee. Ook weeg ik ze 2 keer per week, worden ze wat schraler dat voer ik wat meer. Ze krijgen totaal ongeveer 400 gram bot en vlees, daar komt de groente nog bij. Alleen mijn oude teefje van 13 krijgt 100 gram minder, ze wegen tussen de 13 en 14 kilo, ze krijgen dus ongeveer 3%. Whippets hebben door hun dunne beharing en grote verbranding tamelijk veel eten nodig, al lijkt het als of ze weinig eten krijgen. Voor 5 whippets komt ik toch in de buurt van 2 kilo per dag.
-
Marije
- 1-ster

- Contacteer:
Het verschilt hier wel vaak, maar zit meestal zo rond de 1 kilo per dag. Myra is om en nabij de 50 kilo. Vandaag heeft ze rond de 1100 gram gehad
-
Anthraciet
- 5-sterren

Hier eten ze 1x per dag en de hoeveelheden wisselen wel per dag maar zitten gemiddeld tussen de 500 en 800 gram per hond. Als de ene hond gister wat meer gekregen heeft, krijgt die de dag erop wat minder. Of als ik vind dat een van de honden wel wat kwijt mag, krijgt die wat minder als de rest.
In de natuur zouden ze ook niet elke dag even veel eten en verder voer ik toch op de ogen 8)
In de natuur zouden ze ook niet elke dag even veel eten en verder voer ik toch op de ogen 8)
Ik voer 1 keer per dag en ook wisselende hoeveelheden... Ze eten hier tussen de 500 gr. en de 1000 gr. per hond. Vastendagen doen we hier niet....
Rachel.
Rachel.