Barf & pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Barf & pup

Edelgrijsje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Edelgrijsje »

Mijn pup heeft de eerste 2 maanden kvv gehad met af en toe een maaltijd Barf maar nu Barft hij al zo`n maand mee en het gaat prima!!
Afbeelding
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ook Joris heeft nooit een brokje gehad. Afgespeend op vers bij zijn fokster en vanaf 9,5 aan het barfen, hoewel ook ik destijds wilde beginnen met KVV, omdat ik onzeker was. Joris besliste echter anders en vrat geen KVV...... Lees je goed in, vraag alles wat je vragen wilt en laat je hondje genieten!  :D
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Tika  is na één of 2 dagen kvv hier ook meteen volledig overgegaan op barf. Bij de fokker had ze ook voornamelijk brokken gehad. Uit onzekerheid heb ik haar de eerste paar dagen kvv gegeven, maar al snel vroeg ik me af waarom ik dat ik godsnaam deed. (Sanne krijgt al bijna 4 jaar barf)
Tika groeit heel mooi gelijkmatig op, minder snel en meer in verhouding als de nestgenoten die ik nog wel eens zie. In het begin de wat makkelijker botten en eventueel voorbewerken met een slagersbijltje of zo, als hij erg veel moeite heeft met het eten van botjes.
Het is gewoon geweldig om te zien als je je pup van 8 weken een penslapje geeft en dat eerst doodgeschud moet worden!
bas rouge
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door bas rouge »

Mijn beauceronpup heb ik een ruime week in huis nu en is 10 weken oud. Ze heeft bij de fokker brok gegeten. De eerste twee dagen heeft ze hier carnibest gegeten en daarna heeft ze vers gegeten. Ze vindt dat trouwens veel lekkerder, bij de carnibest zit ze bij de laatste paar happen een beetje te dralen en soms laat ze het staan maar met vers is dat nog niet gebeurd.
Ze krijgt van bot nu; kipnek, eendnek en parelhoenkarkas. De eendnek mep ik plat, de rest gaat zo alhoewel ik het karkas wel in delen knip en niet ineens geef. Misschien kan dat trouwens prima hoor. Ik vind haar wel wat schriel, terwijl ze een behoorlijke hoeveelheid eet, maar dat zou kunnen komen door de overschakeling van brok naar vlees.
Bianca75
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bianca75 »

Zo'n 4 wkn. geleden kwam onze teckelpup Dribbel bij ons. Geen kvv of BARF gewend. Heb hem cold turkey overgezet op Cb afgewisseld met sardines, kwartel en lam. Dat bevalt prima, maar volledig BARFEN zit er voor hen niet in.
Succes met je pup. :)
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

Huskymeisje schreef: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je met puppiemix bedoeld
deze pupmix wordt er bedoeld

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 487.0.html
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

Angelique schreef: Volgens mij doen wij hier niet aan standaard gemalen "BARF" puppiemixen.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 487.0.html
JoseW
3-sterren
3-sterren

Bericht door JoseW »

Onze pup is met 8 1/5 week bij ons gekomen. En heeft geen brokje meer gezien.
Ben gelijk begonnen met kippennekken, sardientjes, penslapjes (in stukkken geknipt).
Nu met 14 weken gaat een zalmkop er bijvoorbeeld goed in. Ook eendenkarkas en eendenrug, vleugels, kwartel, haaskarkas, kipkarkas enz. wordt met smaak gegeten. Af en toe hou ik wel even mijn hart vast. Net had ze een haasbotje helemaal kaal geplukt, en het botje niet gekraakt, zo'n 8 cm.lang. Dat heb ik geruild voor een klein stukje Rodi-worst, ook niet ideaal, maar goed, beter veilig zo.
Dus rustig aan beginnen, pletten van de botjes is altijd makkelijk de eerste par dagen.
Groeten José
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

pups hier zijn nu 13 weken en eten parelhoen, kwartel, hele duiven en uiteraard orgaan en spiervlees, groentemixen al vanaf een week of 9, het is werkelijk prachtig om te zien hoe handig ze die naar binnen werken. Af en toe heb ik wel eens mijn hart vastgehouden maar nu heb ik daar geen last meer van want ze kauwen enorm goed! :D

vanaf toen de pups 4 weken oud waren heb ik de pupmix van Ian Billinghurst gevoerd (zonder al die toegevoegde supplementen overigens) ze doen het er enorm goed op, en langzamerhand ben ik maaltijden gaan vervangen door hele barf stukken.
crutz
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door crutz »

ik start hier de eerste paar dagen met wat gemalen of zeer klein geknipt spul en dan gaan ze al over op hele stukjes en begin ik met vis (zachte graatjes), kip etc....met 6 wk zitten ze vaak al met zijn allen aan een heel konijn,.....
pu-na
1-ster
1-ster

Bericht door pu-na »

Hallo,

Ik wilde ook even wat vragen over pup en barf,
wij krijgen over een week onze langverwachte pup  :thumbup:
nu wilde ik eerst met kvv beginnen(dit voor het gemak,omdat ik een groot gezin heb,en nog geen tijd om alles over barf uit te pluizen)
maar ik denk toch dat ik straks op barf overga, omdat ik dat het meest natuurlijkste voeding voor de hond vindt.
Ik heb even wat praktische vraagjes :
-waar laten jullie de hond eten ?
bij ons wordt het in de bijkeuken, wordt je vloer dan niet helemaal besmeurd ? of in de bench?
-slepen ze ook met het eten ?
-het is toch allemaal bevroren vlees wat je koopt, bij bv. herby? haal je dit dan elke avond ervoor uit de vriezer ?
of moet je zelf pakketjes samenstellen en dán pas invriezen ?
-en áls ik eerst kvv geef, doe ik er dan goed aan om er ook elke dag een bot (geen idee van wat dan ook :-[) erbij te geven, voor de kauwbehoefte van de pup ?

Je ziet, ik ben nog erg onervaren, maar heb er erg veel zin in.
we wachten met smart ! ;)
groetjes,
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pu-na schreef: Hallo,

Ik wilde ook even wat vragen over pup en barf,
wij krijgen over een week onze langverwachte pup  :thumbup:
nu wilde ik eerst met kvv beginnen(dit voor het gemak,omdat ik een groot gezin heb,en nog geen tijd om alles over barf uit te pluizen)
maar ik denk toch dat ik straks op barf overga, omdat ik dat het meest natuurlijkste voeding voor de hond vindt.
Ik heb even wat praktische vraagjes :
-waar laten jullie de hond eten ?
bij ons wordt het in de bijkeuken, wordt je vloer dan niet helemaal besmeurd ? of in de bench?
-slepen ze ook met het eten ?
-het is toch allemaal bevroren vlees wat je koopt, bij bv. herby? haal je dit dan elke avond ervoor uit de vriezer ?
of moet je zelf pakketjes samenstellen en dán pas invriezen ?
-en áls ik eerst kvv geef, doe ik er dan goed aan om er ook elke dag een bot (geen idee van wat dan ook :-[) erbij te geven, voor de kauwbehoefte van de pup ?

Je ziet, ik ben nog erg onervaren, maar heb er erg veel zin in.
we wachten met smart ! ;)
groetjes,
Allereerst : gefeliciteerd met je puppie! Wat leuk! Wat voor puppie is het?

Mijn honden eten binnen. Op hun rubbere matje. Twee in de woonjamer, 1 in de hal. Deze rubbere matjes is eigenlijk ondertafellaken. Dat koop ik per meter bij de Ven/Sligro. Het is een beetje 'anti slip'. Het kan in de wasmachine. Mijn honden slepen nooit met hun eten. Ze eten altijd op hun matje. Ik heb het hen niet eens aan hoeven leren. Ze vinden dit gewoon zelf prettig eten. Het ligt een beetje zacht en ze hebben lekker grip op hun vleesbot.

Ik krijg sommige dingen wel en andere dinge niet bevroren binnen. Van de dingen die niet bevroren zijn: maak ik porties. Ik haal iedere middag hun eten voor de dag erop uit de vriezer (ze eten in de middag/begin avond).

Ik zou naast de KVV zeker niet iedere dag vleesbot geven. Dat vind ik teveel bot. Ik zou iets van 3 of 4 keer per week vleesbot geven en de andere dagen iets van spiervlees of vis met wat groente. En dat dan in mindering brengen op de hoeveelheid KVV die je geeft.
cindy1986
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door cindy1986 »

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik het toch wel aandurf. Ik kan hier inderdaad het menu neer gaan zetten.
Ik las dat een pup tussen de 5 en 10% van zijn lichaamsgewicht nodig heeft, klopt dit?

En wat is nu goed om mee te beginnen? Kippennekken, karkassen? En de zalmbotmix?
Laatst gewijzigd door cindy1986 op do 04 dec 2008, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ja dat klopt Cindy, tussen 5 en 10 %. En kippennekken, kipkarkas, zalmbotmix, het kan allemaal  :) :)
Liekeee
1-ster
1-ster

Bericht door Liekeee »

ik heb een boxerpup van 6 maanden en ben er hard over aan hetnadenken om ook te gaan barfen.
alleen ik lees zoveel dat ik even niet meer weet wat ik allemaal moet geven en hoeveel.

Plaats reactie