ik heb iets vreselijk ondekt bij Lupa
Moderator: Lizzy
Re: ik heb iets vreselijk ondekt bij Lupa
Je zou het kunnen inpakken als ze door de struiken gaat rennen ofzo. Maar inderdaad niet te strak en niet te lang. En ze kunnen echt heel groot worden zonder dat er wat gebeurt.
Veel mensen zijn bang dat het openknapt of er troep uitkomt maar dat gebeurt niet. Er komt op een gegeven moment een gaatje in en dat geneest niet meer. En dat wordt steeds groter.
Veel mensen zijn bang dat het openknapt of er troep uitkomt maar dat gebeurt niet. Er komt op een gegeven moment een gaatje in en dat geneest niet meer. En dat wordt steeds groter.
He get! Nou gelukkig al heel wat adviezen gekregen! Goed beschermen dus maar en schoon houden.
Hopelijk kun je het op die mannier nog een beetje beschermen.
Hopelijk kun je het op die mannier nog een beetje beschermen.
Jemig wat een bult is t geworden zeg.
Ik zou t voor naar t bos inpakken en verder zo laten. Vooral na t lezen van Tannetje haar advies.
Ik zou t voor naar t bos inpakken en verder zo laten. Vooral na t lezen van Tannetje haar advies.
ik heb even geen adviezen, inpakken lijkt me wel goed als je met haar weg gaat.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Ik heb geen adviezen voor je, maar wil je wel een hele dikke
geven in deze onzekere en zware tijd! 
Opereren is vaak ook funest dan komt er ook lucht bijDo schreef: maar denk je nioet dat door het halveren...ik zeg ook maar wat
straks moet ik haar laten inslapen vanwege een opengebarste poot
Mijn shih tzu had een kanker gezwelletje aan haar tepel dat liep leeg als het een bepaalde maat had en dat was het. Jaren is het bij dat gebleven. Ze is ingeslapen wegens dementie.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 09 dec 2008, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeetje, die bult groeit hard! 
Je zou ter bescherming een soort van broekspijp kunnen maken en daar maandverband(en) inplakken. Je koopt een goedkope legging en knipt die in de kruisnaad door. Dan heb je als je het goed hebt gedaan dus 2 losse pijpen. Elke pijp knip je langs de binnen en buitenbeennaad door tot ongeveer kniehoogte of lager (ligt eraan hoe lang hij moet worden). Dan heb je dus een pijp met 2 flappen eraan. De pijp trek je aan en de flappen bevestig je om haar middel. Een beetje dit idee: http://i75.photobucket.com/albums/i292/ ... 1228813711 (dit is nog een prototype, later heb ik de hiervoor beschreven legging gebruikt, maar daar heb ik geen foto's van). Zo is de bult een beetje beschermd.
Een andere tip is: zorg dat je honingzalf (Vetramil oid) in huis hebt. Als tumoren opengaan kan dat ontzettend gaan stinken en honigzalf (met etherische oliën) verbloemd die geur nog enigszins en gaat een beetje het ontsteken van de tumor tegen. Ik heb het er een hele tijd bij Gitte erop kunnen smeren en dat scheelde echt enorm in stank.
Sterkte ermee
.
Je zou ter bescherming een soort van broekspijp kunnen maken en daar maandverband(en) inplakken. Je koopt een goedkope legging en knipt die in de kruisnaad door. Dan heb je als je het goed hebt gedaan dus 2 losse pijpen. Elke pijp knip je langs de binnen en buitenbeennaad door tot ongeveer kniehoogte of lager (ligt eraan hoe lang hij moet worden). Dan heb je dus een pijp met 2 flappen eraan. De pijp trek je aan en de flappen bevestig je om haar middel. Een beetje dit idee: http://i75.photobucket.com/albums/i292/ ... 1228813711 (dit is nog een prototype, later heb ik de hiervoor beschreven legging gebruikt, maar daar heb ik geen foto's van). Zo is de bult een beetje beschermd.
Een andere tip is: zorg dat je honingzalf (Vetramil oid) in huis hebt. Als tumoren opengaan kan dat ontzettend gaan stinken en honigzalf (met etherische oliën) verbloemd die geur nog enigszins en gaat een beetje het ontsteken van de tumor tegen. Ik heb het er een hele tijd bij Gitte erop kunnen smeren en dat scheelde echt enorm in stank.
Sterkte ermee
Ik denk dat ik het maar zo zou laten
. Ze moet wel kunnen zwemmen en haar dingen kunnen doen.. Je kunt er ook wat omheen doen en voordat ze gaat zwemmen dan doe je het af en na het zwemmen ga je naar huis. Maar ik zou er zeker niet de hele dag iets omheen doen. Dan schuurt het weer open denk ik.
Oja, jij hebt een waterrat
. Als dat inderdaad echt haar ding is, zou ik in ieder geval zolang de tumor niet echt open is haar lekker laten zwemmen en dus verder ook maar geen broek of verbanden omdoen.
En gaat de tumor open dan aan de hand van de toestand een beslissing nemen: zwemmen of niet zwemmen. Je zou dan kunnen zorgen dat je tijdens je wandelingen niet langs water komt? Ik weet niet of dat bij jou in de buurt mogelijk is? Maar dan hoef je haar niet te verbieden het water in te gaan.
En gaat de tumor open dan aan de hand van de toestand een beslissing nemen: zwemmen of niet zwemmen. Je zou dan kunnen zorgen dat je tijdens je wandelingen niet langs water komt? Ik weet niet of dat bij jou in de buurt mogelijk is? Maar dan hoef je haar niet te verbieden het water in te gaan.
Ik krijg er weer tranen in mijn ogen van. Dikke knuffel voor Lupa! 
-
MollyBella
- 3-sterren

Goh zeg, ik heb hier even niet meer meegelezen en dan zoiets.... Pff de tranen liepen ove rmijn wangen...
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb geen raad maar denk wel veel aan jullie 
-
Do
danielle1980 schreef: ik heb geen raad maar denk wel veel aan jullie![]()
-
Do
Lupa heeft nu een bult ter grote van een handpalm op haar vlank
net onder de laaste rib maar gaat over de ribben
net onder de laaste rib maar gaat over de ribben