Kennelhoest

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Kennelhoest

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

danielle1980 schreef: he bah bep, ik neem ook altijd hoestsiroop...
opgelopen op de winner misschien? :-\
Daar hadden we het op de winner nog over, worden die kennels eigenlijk wel eens ontsmet?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Joep en Joris hebben ook allebei kennelhoest gehad, maar het was in een vloek en een zucht weer over. Ik heb gedaan wat Connie adviseerde en dat is me goed bevallen.
Aneska
1-ster
1-ster

Bericht door Aneska »

Angelique schreef: Je moest eens weten hoeveel mensen er niet tegen antibiotica kunnen.
Dat zullen er genoeg zijn, maar ik ga ook niet naar mijn dokter om daar ab voor mijn honden te halen. Daarom ga ik ook geen andere echte hoestdranken die voor mensen zijn voor mijn honden kopen (nee ook die die van VSM of Vogel). Je kan de hond wel een hoestdrank met codeïne geven, maar als hij echt taaislijm heeft dan is dat hoestdrankje echt niet goed, want dat is alleen maar voor droge hoest. Andersom precies hetzelfde je doet er die hond echt niet goed aan om het verkeerde te geven, en dat is toch wel heel belangrijk. Een kruidenhoestdrank is dan idd het veiligste om ze te geven. Ik ben absoluut geen voorstander om medicijnen die voor de mensen in de winkel liggen te geven aan mijn honden.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

wat geef je dan als ze kennelhoest hebben, gewoon ab toch?!
dan geef ik de jongens liever een hoestdrankje..
we hebben het over hoestdrankjes en geen andere med. die voor mensen zijn en die aan de honden te geven...
ik vindt een ab kuur heel iets anders dan een drankje te geven aan de hond.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ach er worden zoveel humane middelen bij dieren ingezet, ik zie het probleem niet zo.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ik wel hoor kijk als ik een hoest heb waarbij ik slijm kwijt moet raken en ik ga een hoestdrank nemen die het hoesten tegen gaat dan snij ik mezelf in de vingers , ik denk dat Aneska dat bedoeld , als een hond kennelhoest heeft en slijm kwijt moet raken dan zou je hem iets kunnen geven dat de slijm wat oplost , als er geen slijm meer uit moet maar de hond toch blijft hoestten door een geiiriteerde keel dan kan je beter iets geven dat de hoest dempt toch ?
dat je daar humane middellen voor gebruikt is wat mij betreft niet erg maar ik denk wel dat je goed moet weten wanneer je wat geeft zodat je het genezingsproces niet tegenwerkt.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

ik heb de suikervrije tijmsiroop voor de honden in huis
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

henneke schreef: ik wel hoor kijk als ik een hoest heb waarbij ik slijm kwijt moet raken en ik ga een hoestdrank nemen die het hoesten tegen gaat dan snij ik mezelf in de vingers , ik denk dat Aneska dat bedoeld , als een hond kennelhoest heeft en slijm kwijt moet raken dan zou je hem iets kunnen geven dat de slijm wat oplost , als er geen slijm meer uit moet maar de hond toch blijft hoestten door een geiiriteerde keel dan kan je beter iets geven dat de hoest dempt toch ?
dat je daar humane middellen voor gebruikt is wat mij betreft niet erg maar ik denk wel dat je goed moet weten wanneer je wat geeft zodat je het genezingsproces niet tegenwerkt.
ja, da's logisch, maar mij maakt het met een drankje niet uit of het nou voor de mens is of niet..
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

vanaalst schreef: ja, da's logisch, maar mij maakt het met een drankje niet uit of het nou voor de mens is of niet..
nee dat maakt mij ook niet uit  ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

henneke schreef: ik wel hoor kijk als ik een hoest heb waarbij ik slijm kwijt moet raken en ik ga een hoestdrank nemen die het hoesten tegen gaat dan snij ik mezelf in de vingers , ik denk dat Aneska dat bedoeld , als een hond kennelhoest heeft en slijm kwijt moet raken dan zou je hem iets kunnen geven dat de slijm wat oplost , als er geen slijm meer uit moet maar de hond toch blijft hoestten door een geiiriteerde keel dan kan je beter iets geven dat de hoest dempt toch ?
Daar heb je gelijk in hoor dat hoesten heeft een functie, dus dat moet je zeker niet onderdrukken.
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

vanaalst schreef: ja, da's logisch, maar mij maakt het met een drankje niet uit of het nou voor de mens is of niet..
Zo werkte rimadyl ook tegen mijn hoofdpijn toen ik geen aspirine bij de hand had. En de scalibor shampoo haalde mij prima van die enorme jeuk af die ik opgelopen had door de hooimijt in Frankrijk ;D
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Drijver schreef: Zo werkte rimadyl ook tegen mijn hoofdpijn toen ik geen aspirine bij de hand had. En de scalibor shampoo haalde mij prima van die enorme jeuk af die ik opgelopen had door de hooimijt in Frankrijk ;D
;D ;D vind ik ook typisch iets voor jouw  :D :D
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Mijn punt was dat die hoestdrankjes die bij de drogisterij verkocht worden (tussistin ed) dat die heel erg gevaarlijk kunnen zijn voor mensen (er zijn veel gevallen geweest die door die drankjes naar het ziekenhuis moesten) en dus is het aan te raden om alleen hoestdrankjes te geven die volledig op natuurlijke basis zijn (dus zo'n kruidenhoestdrankje of gewoon honing) en die andere waar allerlei chemische middelen in zitten alleen maar te geven op advies van de (in het geval van mensen) huisarts of (in het geval van dieren) de dierenarts, dat was een beetje mijn punt.
Die hoestdrankjes zijn dus niet zonder gevaar en het maakt mij niet uit om medicijnen die eigenlijk voor mensen zijn (ook een zoogdier trouwens) aan je hond te geven, maar toch zou ik wel voorzichtig zijn  ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Drijver schreef: Zo werkte rimadyl ook tegen mijn hoofdpijn toen ik geen aspirine bij de hand had. En de scalibor shampoo haalde mij prima van die enorme jeuk af die ik opgelopen had door de hooimijt in Frankrijk ;D
Hm ik durf dat toch niet zo met de previcox, in de bijsluiter staat dat je direkt een arts moet raadplegen als je het per ongeluk hebt binnengekregen.  :-\
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Laura2004 schreef: Mijn punt was dat die hoestdrankjes die bij de drogisterij verkocht worden (tussistin ed) dat die heel erg gevaarlijk kunnen zijn voor mensen (er zijn veel gevallen geweest die door die drankjes naar het ziekenhuis moesten) en dus is het aan te raden om alleen hoestdrankjes te geven die volledig op natuurlijke basis zijn (dus zo'n kruidenhoestdrankje of gewoon honing) en die andere waar allerlei chemische middelen in zitten alleen maar te geven op advies van de (in het geval van mensen) huisarts of (in het geval van dieren) de dierenarts, dat was een beetje mijn punt.
Die hoestdrankjes zijn dus niet zonder gevaar en het maakt mij niet uit om medicijnen die eigenlijk voor mensen zijn (ook een zoogdier trouwens) aan je hond te geven, maar toch zou ik wel voorzichtig zijn  ;)
maar even nog dit.... iedere mens gaat toch niet naar de huisarts voor een simpele verkoudheid?? ik in iedere geval niet, de meeste mensen die ik ken ook niet, die gebruiken vaak een hoestdrankje die over de toonbank te kopen is :-\ en ja, een enkeling reageert daar op, zo ook met medicatie op recept, daar kan je ook op reageren, net zo ook met de honden, de een kan prima metacam gebruiken, de ander wordt daar ziek van.... dus, met alles wat je toedient moet je opletten en kijken hoe jou hond of kind reageert ;)

Plaats reactie