zijn hele leven al jeuk en ontstoken ogen..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: zijn hele leven al jeuk en ontstoken ogen..

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

spreeuwtje schreef: ow.. is dat t zelfde??
dan hebben pilletjes ook geen zin denk ik..
of zou een doorlopend recept wel meer zoden aan de dijk zetten dan zo nu en dan een injectie??
Tuurlijk, zo'n injectie werkt meestal maar een week. Die hebben als doel om jeukcircels even te doorbreken. Maar als de hond structureel jeuk heeft dan kan hij gewoon structureel op de Prednison.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Angelique is dat echt waar  :o
Is prednison een hormoon??

'edit'

Ik heb het al gevonden. Het is een bijnierschorshormoon.. O men.. Ze hebben Guus gewoon prednison gegeven en ik dacht dat het iets anders was  :'(. Ik ben er even helemaal beduust van..
Helemaal ot maar ik ben er echt van geschrokken  :'(
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 03 dec 2008, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

waarom hebben ze jouw guusje een pred. gegeven???
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

vanaalst schreef: waarom hebben ze jouw guusje een pred. gegeven???
Je gelooft het niet als ik het vertel..

Hij had diarree, hele nare buikkrampen dus hij had weinig trek in eten. Hij luste alleen snoep en gekookte kipfilet en anders niks.

De da zei tegen mij dat hij hem en soort hormoon ging geven zodat hij wat meer honger had...

Ik heb wel wat tegenstand geboden maar trut die ik ben.. Heb vertrouwd op mijn da, die zei dat het echt nodig was..

Ik ben al bezig met een gepeperd briefje
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Van prednison krijgen ze idd honger,maar ook dorst.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

bulletje heeft nu dus ook erge jeuk aan zijn bek..
ik kon eergister tijdens hun visite niet zo goed zien waardoor dat nou was en hoe t er uit zag..
hij bleef niet stil liggen.. hij gilde het uit van de jeuk..
afgelopen week heeft hij dus weer een injectie gehad.. en die hielp dus niet voor die jeuk aan zijn bek..
ik geloof dat t een soort van bultjes waren.. en hij was druk bezig om het stuk te schuren aan zijn voorpoten en tafelpoten hier..
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

spreeuwtje schreef: bulletje heeft nu dus ook erge jeuk aan zijn bek..
ik kon eergister tijdens hun visite niet zo goed zien waardoor dat nou was en hoe t er uit zag..
hij bleef niet stil liggen.. hij gilde het uit van de jeuk..
afgelopen week heeft hij dus weer een injectie gehad.. en die hielp dus niet voor die jeuk aan zijn bek..
ik geloof dat t een soort van bultjes waren.. en hij was druk bezig om het stuk te schuren aan zijn voorpoten en tafelpoten hier..

Gatverdarrie Lydia, ik kreeg er gewoon kippenvel van  :'(
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

ja ik vind t ook verschrikkelijk..
en die d.a. heeft hem dus gewoon een injectie gegeven daarvoor.. zonder aan te geven wat hij dacht dat t was..
van die mensen ook dom natuurlijk.. zorg dan dat hij het verteld!
naja..
heeft iemand ervaring met dit soort jeuk klachten als wat hij aan zijn bek heeft?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

bloemetje schreef: Je gelooft het niet als ik het vertel..

Hij had diarree, hele nare buikkrampen dus hij had weinig trek in eten. Hij luste alleen snoep en gekookte kipfilet en anders niks.

De da zei tegen mij dat hij hem en soort hormoon ging geven zodat hij wat meer honger had...

Ik heb wel wat tegenstand geboden maar trut die ik ben.. Heb vertrouwd op mijn da, die zei dat het echt nodig was..

Ik ben al bezig met een gepeperd briefje
voor die klachten pred. geven??
sukkel die da! >:( >:(
Karin05
3-sterren
3-sterren

Bericht door Karin05 »

De hond van onze vrienden heeft ook die symptonen. Wat hun voor advies van hun DA hebben meegekregen is om de voerbak om te ruilen. Ze hadden een ijzeren bak en dat moest een plastic worden en sindsdien zijn de klachten stukken minder geworden.
Dus misschien ook een idee?!

Verder moeilijke situatie soms hoor ik weleens verhalen over het eten voor de honden en dan denk ik maar kreeg je maar echt eten maarja helaas werkte het maar zo makkelijk.
Suc6

Groetjes Karin
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

hey karin..
dank je wel voor je reactie.. :)

t kan idd best zijn dat hij ergens allergisch voor is..
want bulletje heeft volgens mij niet eens echt een voerbak..
die brengen ze eigenlijk nooit mee..
ik ga hem maandag maar eens goed van dichtbij bekijken..
want nu blijft het gewoon gokken en zoeken..
of eigenlijk hoop ik dat t maandag gewoon al over is..
voor hem.. maar ook voor mij..
Diane77
1-ster
1-ster

Bericht door Diane77 »

Als het aan de metalen bak ligt dan betekend dat de hond een nikkel allergie heeft. :'(

Het zijn vaak aluminium bakken en om die mooi een RVS achtige look te geven coaten ze die met nikkel. Ik zal eens opzoeken of er wettelijke regels zijn waaraan hondenbakken aan moeten voldoen. Nikkel is een chemische stof die slechts in beperkte mate gebruikt mag worden en dan mag de afgifte van nikkel slechts 0.75 ppm (= gering) zijn; dit geld voor kleding, bijoux etc = gebruiksartikelen voor mensen dus. Ik ben nu wel erg nieuwschierig geworden... ::)

Snel die bak ruilen tegen een plastic of melamine bak! Nog beter is om een bak te nemen van aardewerk of dik glas (sla schaal/mengkom dikte); dan weet je zeker dat het materiaal geen chemische stoffen afgeeft...

FYI... Onlangs is er een nieuwe europese wetgeving in werking getreden die de consument in staat stelt om bij de leverancier van het product (gebruiksgoederen en kleding) informatie op te vragen welke chemicalien er zijn gebruikt bij de vervaardiging van het artikel in kwestie en de wat evt gevaren voor de mens kunnen zijn. Het is de zg. REACH wetgeving. (drie maal raden waar ik me in het werkende leven mee bezig hou...) ;)

Veel knuffels aan die stakker! :'( :bigarmhug:
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Prednison injecties werken gewoonlijk wel een week of vier. Dus als deze niets gedaan heeft dan helpen tabletten ook niet. Of de dierenarts heeft te laag gedoseerd.
Als hij bulten heeft en open plekken zit er waarschijnlijk ook een bacterie bij en moet hij ook antibiotica hebben.
En heel veel dierenartsen geven prednison bij jeuk. Heeft snel effect en dan hoef je niet helelmaal uit te zoeken waar het vandaan komt. Dus ook goedkoop.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

vandaag heb ik bulletje dus gekregen..
hij ziet er alweer een stukje beter uit..
onstoken ogen zijn weg.. (eu.. de onsteking dus he.. zijn ogen zitten er nog) :P
en hij jeukt ook veel minder.. iig niet meer echt onder zijn bek..
in zijn flanken en op zijn rug heeft hij nog wel jeuk.. maar dat heeft hij eigenlijk dus altijd..
hij kan wel wat krabben.. maar die coordinatie van zijn achterpoten is enorm belabberd..
hij krijgt nu van zijn baas Puur Jeuk..
dat helpt dus prima!!
alleen viel ik wel van mijn stoel toen hij trots vertelde dat hij hem speciaal voor mij in bad had gedaan..
ik zei nl de vorige keer dat hij vreselijk stonk.. :shy:
nu stinkt hij dus niet meer.. want..
hij heeft hem gewassen met sanex..  :-X
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Ik zit hier vol afschuw en onbegrip te lezen....
Wat kan ik me goed voorstellen hoe jij je voelt!
Arme hond...... wat een rotleven...

Ik ken ook iemand die een hond heeft die ziek is, en de eigenaar vertikt het om over te gaan op rauwe voeding.
Dat arme beest heeft constant buikkrampen en laat vreselijke stink scheten.
Elke zomer heeft hij jeuk, heel erg en bijt zijn poten kapot.
Het enige dat de eigenaar doet is prednison geven, die hond is nu acht jaar geloof ik, en ik moet er niet aan denken dat hij op deze manier de 14 jaar moet gaan halen..
Het is heel frustrerend, en soms zou ik hem wel door elkaar willen schudden om hem wakker te maken!
Maar het heeft gewoon geen zin.. zulke mensen blijven zo doorgaan.

Pas geleden was hij hier op bezoek met zijn hond, en heel de kamer was vergeven van de stank door die scheten, dus ik maakte een opmerking dat hij eens normaal eten moest geven aan zijn hond.
Hij zegt dat krijgt hij ook, ik kan er niets aan doen dat hij niet goed verteert.
Dus ik zeg: dan moet je hem iets geven dat hij WEL goed kan verteren!

En over was het gesprek, ik ga verder ook niet in discussie, hij heeft bij Julia gezien hoe ze is opgeknapt, zij liet ook van zulke scheten vroeger, en dat is helemaal over, dat heeft hij allemaal van dichtbij meegemaakt dat het door de voeding komt.
En toch gewoon vertikken om zijn hond fatsoenlijk voedsel te geven...

Soms vraag ik me wel eens af op wat voor manier mensen van hun hond houden, want echt houden van kan ik het niet noemen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, want oh wat begrijp ik goed wat je doormaakt, hoe machteloos het voelt om toe te moeten kijken hoe slecht een hond eraan toe is.

Plaats reactie