Verharen, in deze maand?
Moderator: Lizzy
-
annielaumen
- 5-sterren

Re: Verharen, in deze maand?
De witte plavuizen zijn zwart
Zo erg verhaard Astrid op het moment
Ook is ze hangerig
Zou dan toch wat in de lucht hangen
Zo erg verhaard Astrid op het moment
Ook is ze hangerig
Zou dan toch wat in de lucht hangen
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Waar haal jij dat vandaan?angie69 schreef: Hoi,
Een kortharige hond verhaard het hele jaar door en een langharige 2 x par jaar,
Ik heb twee kortharige honden, en de ene verhaart maar twee keer per jaar een beetje, en de andere in de lente korte periode, en in de winter heel de winter door omdat hij continu bij de kachel ligt.
Ik ken aardig wat kortharige honden die maar twee keer per jaar flink verharen en voor de rest vrijwel niet of helemaal niet.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
mijn langharige honden verharen 1x per jaar, soms slaan ze weleens een jaar over en kan ik alle ondervachten gaan plukken..
ze zitten nu lekker dik in hun vacht met een mooie laag ondervacht..
ze zitten nu lekker dik in hun vacht met een mooie laag ondervacht..
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
als dit zo is, dan klopt er iets nietangie69 schreef: Hoi,
Een kortharige hond verhaard het hele jaar door en een langharige 2 x par jaar,
Mijn bulldog verhaard nu ook meer als anders, ook klappertanden en "bubbels" in zijn buikje,
beetje hangerig is hij ook,
ik denk dat er iets heerst ?
Als hij niet lekker is verhaard hij ook met bakken haar tegelijk.
Kennelhoest heerst maar daar is hij voor ingeent.
Misschien heeft je hondje wat onder de leden ?
groetjes Angelique
hier 2 cattles waarvan er op dit moment eentje giga in de rui is!!
even in bad, blazer er over heen en ben er weer bijna vanaf
-
madelonverschoor
- 3-sterren

Hier ook een paar ontzettend in de rui, de vlokken vliegen in het rond

Mag ik even wat klaarheid brengen.
Ik heb geleerd in mijn studie voor hondentrimmen, dat het afhangt van de lengte van de haren.
Is een haar langer dan ongeveer 6 cm dan spreken we van mozaïek verharing. Die haren ruien het hele jaar door, afzonderlijk van elkaar.
Is een haar korter dan ongeveer 6 cm dan spreken we van blokverharing. Al die haren worden 2 x per jaar totaal vervangen.
Dus bijvoorbeeld mijn cocker, die haar rug zal blokverharen, maar haar bevedering verhaart heel het jaar door. En dan zwijgen we nog over de ondervacht...
En dan heb je ook natuurlijk nog andere factoren, zoals hormonen, hoe vaak je je hond borstelt,....
Interessant hoor, als je meer wil weten kan je het boek van Rita de Pauw kopen(Stop het verharen)
Ik heb geleerd in mijn studie voor hondentrimmen, dat het afhangt van de lengte van de haren.
Is een haar langer dan ongeveer 6 cm dan spreken we van mozaïek verharing. Die haren ruien het hele jaar door, afzonderlijk van elkaar.
Is een haar korter dan ongeveer 6 cm dan spreken we van blokverharing. Al die haren worden 2 x per jaar totaal vervangen.
Dus bijvoorbeeld mijn cocker, die haar rug zal blokverharen, maar haar bevedering verhaart heel het jaar door. En dan zwijgen we nog over de ondervacht...
En dan heb je ook natuurlijk nog andere factoren, zoals hormonen, hoe vaak je je hond borstelt,....
Interessant hoor, als je meer wil weten kan je het boek van Rita de Pauw kopen(Stop het verharen)
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
word het boek van Rita dan nu ook al aanbevolen door de trimopleidingen ? Want hier staan echt wel wat "onwaarheden" in!Nouchka schreef: Mag ik even wat klaarheid brengen.
Ik heb het zelf ook in huis en ook gelezen en ik heb Rita ooit zelf ontmoet, maar ik zou niet alles geloven wat er in staat
Weer een illusie armer. 
Dan denk je het van de kenners te leren.... Zo'n opleiding zou nu toch de beste informatiebron moeten zijn hé.
Klopt het dan niet van de blok en mozaïek verharing of heb je het over andere dingen.
Daar je naam trimsalon is, veronderstel ik dat je trimmer bent?
Dan denk je het van de kenners te leren.... Zo'n opleiding zou nu toch de beste informatiebron moeten zijn hé.
Klopt het dan niet van de blok en mozaïek verharing of heb je het over andere dingen.
-
MariekeLost2
- 3-sterren

Mijn hond heeft het nu helaas wel erg koud, door de vorstnachten. Hij slaapt nu lekker onder een dekentje, ingestopt. Moet ie straks buiten ook nog een joggingpak aan of zo, 
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
o jawel hoor, maar of je dit verschijnsel nog bij onze honden tegenkomt.......Nouchka schreef: Weer een illusie armer.
En ja, ik ben zelf trimster. Ik trim al 12 jaar fulltime en heb al heel wat hondenvoetjes voorbij zien komen
Ik geef ook veel voorlichtingsavonden bij verschillende verenigingen over de juiste vachtverzorging, verharing e.d.
Ik denk dat de "doorsnee" eigenaar TEveel borstelt met de verkeerde materialen, verkeerde voeding, en wat dacht je van alle operaties/narcoses/medicijnen.
Als ik alleen al naar mijn eigen cattle teefje Kay kijk, zij verhaart een stuk meer en vaker als haar grote broer Didge waar ik eigenlijk nooit een haartje van vind. Kay is gecastreerd en heeft de nodige problemen. Didge is intact en is nooit ziek.
De vacht van Kay laat ik eigenlijk zoveel mogelijk met rust. Als het TE erg word, en dit geeft ze zelf aan door veel te gaan rollen in zand of gras (zoals nu!) dan gaat ze even in bad, goed boenen, blazer erover heen en ze is weer even verlost van alle ellende
Ik denk dat mijn setter puur hormonaal ruit.
Ze heeft de juiste voeding (KVV), ik kam haar zo goed als nooit, ze komt genoeg buiten,...
Maar als ze in de rui is, verliest zij echt al haar haar. Haar huid schemert zelfs door.
Ik ben nu begonnen met Veendrenkstof. Zou dat helpen???
Ze heeft de juiste voeding (KVV), ik kam haar zo goed als nooit, ze komt genoeg buiten,...
Maar als ze in de rui is, verliest zij echt al haar haar. Haar huid schemert zelfs door.
Ik ben nu begonnen met Veendrenkstof. Zou dat helpen???